Kilka pytań dotyczących silnika 1.6 CVH
Moderator: Moderatorzy
Kilka pytań dotyczących silnika 1.6 CVH
Witam,mam kilka pytań. Z góry dzieki za odpowiedzi.
Mam dwa silniki 1.6 ośmio zaworowe cvh,jeden jest z katalizatorem i wtryskiem,a drugim na zwyklym. W moim silniku wymiana pierscieni nic nie da bo i tak bedzie brał olej. Jak go robilem to mial mocno zjechaną powierznie i trzeba było by robic szlif a to jest nie oplacalne... A ten drugi silnik jest w bardzo dobrym stanie,ale i tak mam zamiar wymienic pierscienie i pare elementów. Moje pytanie to :
Czy podzespoły takiej jak : kolektor ssący z wtryskami,i cała głowica będą pasowały do tego zwykłego silnika 1.6 ? Moim zdaniem wszystko musi pasować tylko wydaje mi się że różnica jest w tłokach... tzn inaczej wyglądają.Ale to moze mi sie wydawac bo dawno do swojego nie zaglądałem. średnica jest taka sama...
Ile powinien średnio spalać taki silnik ? Mi pali dyche... Czasami ponizej.
I ostatnie pytanie,jak sprawdzić czy sonda lambda jest sprawna ? Oczywiscie wiem ze najlepiej jest wsiąśc i pojeździc i zobaczyc ile pali... Ale czy są jakieś metody inne? Czy po odłączeniu sondy przy pracujacym silniku praca silnika powinna ulegnąć zmianie
?
Jak ktoś doczytał tą litanie do konca to dzięki i prosze o podpowiedzi.
Pozdrawiam
Mam dwa silniki 1.6 ośmio zaworowe cvh,jeden jest z katalizatorem i wtryskiem,a drugim na zwyklym. W moim silniku wymiana pierscieni nic nie da bo i tak bedzie brał olej. Jak go robilem to mial mocno zjechaną powierznie i trzeba było by robic szlif a to jest nie oplacalne... A ten drugi silnik jest w bardzo dobrym stanie,ale i tak mam zamiar wymienic pierscienie i pare elementów. Moje pytanie to :
Czy podzespoły takiej jak : kolektor ssący z wtryskami,i cała głowica będą pasowały do tego zwykłego silnika 1.6 ? Moim zdaniem wszystko musi pasować tylko wydaje mi się że różnica jest w tłokach... tzn inaczej wyglądają.Ale to moze mi sie wydawac bo dawno do swojego nie zaglądałem. średnica jest taka sama...
Ile powinien średnio spalać taki silnik ? Mi pali dyche... Czasami ponizej.
I ostatnie pytanie,jak sprawdzić czy sonda lambda jest sprawna ? Oczywiscie wiem ze najlepiej jest wsiąśc i pojeździc i zobaczyc ile pali... Ale czy są jakieś metody inne? Czy po odłączeniu sondy przy pracujacym silniku praca silnika powinna ulegnąć zmianie
?
Jak ktoś doczytał tą litanie do konca to dzięki i prosze o podpowiedzi.
Pozdrawiam
- WieSiu
- Posty: 23264
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Daniel-K, a jakiej mocy jest ten zwykly silnik ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Podłączasz woltomierz miedzy szary i czarny ( ustawiony na milivolty) i ma pokazywać na pracującym silniku w zależności od sady np.: 200 - 700 mV. Tylko do tego potrzeba profesjonalny voltomierz , bo na zwykłym to możesz nie zauważyć. A jeszcze lepiej podłączyć oscyloskop i tam będzie na wykresie pięknie widać czy sada pracuje czy nie.Daniel-K pisze:I ostatnie pytanie,jak sprawdzić czy sonda lambda jest sprawna ? Oczywiście wiem ze najlepiej jest wsiąść i pojeździc i zobaczyc ile pali... Ale czy są jakieś metody inne?
Jeżeli oba silniki są silnikami CVH to wszystko pasuje.
Jeżeli ten drugi 1,6 jest na gażniku to jest problem tylko z czujnikiem położenia koła zamachowego bo w bloku nie ma otworu na zamocowanie takiego czujnika.
Reszta wszystko pasuje.
Jeżeli ten drugi 1,6 jest na gażniku to jest problem tylko z czujnikiem położenia koła zamachowego bo w bloku nie ma otworu na zamocowanie takiego czujnika.
Reszta wszystko pasuje.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Silniki CVH z gaźnikiem miały ciut inne głowice od wielopunktu. Wielopunk ma w miejscu gdzie montuje sie kolektor dolotowy wycięte w otworach dolotowych dodatkowe miejsce na wtryski. Gaźnikowce tego nie mają.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ten silnik jest na gazniku,posprawdzalem i wszystko pasuje tylko w ksiazce jest napisane ze w moim cvh 105km cisnienie sprezania jest 9,75 a w tym zwyklym 9,5 ... dzieki za podpowiedzi i przepraszam ze tak sie nie wyraznie wyrazam z tym "zwykly" czy nie zwykly ogolnie planuje jezdzic na tym moim i nic w nim nie robic a ten drugi silnik chce odremontowac... praktycznie calego od nowa pierscienie, glowica,czujniki itp itd. Ale to troche potrwa iec narazie tylko planuje bo do tego trzeba troche kasy co by nie bylo...
A ktos mi powie ile powinien spalic moj 1.6 jesli dziennie robie 20km i to nie jest jazda po miescie tylko przez wioski do miasta. Chyba az 10 litrow nie powienien palic ? wymienilem sonde i jest ciut lepiej ale nie mam narazie czasu i kasy zeby dokladnie zmierzyc spalanie. Poza tym jezdze z odlączonym silniczkiem krokowym,nie wiem czy to cos ma wspolnego z tym... O a moze ma ktos z was silniczek krokowy do tego silnika za niewielka cene ? Bo na nowy to narazie mnie nie stac. Pozdrawiam
A ktos mi powie ile powinien spalic moj 1.6 jesli dziennie robie 20km i to nie jest jazda po miescie tylko przez wioski do miasta. Chyba az 10 litrow nie powienien palic ? wymienilem sonde i jest ciut lepiej ale nie mam narazie czasu i kasy zeby dokladnie zmierzyc spalanie. Poza tym jezdze z odlączonym silniczkiem krokowym,nie wiem czy to cos ma wspolnego z tym... O a moze ma ktos z was silniczek krokowy do tego silnika za niewielka cene ? Bo na nowy to narazie mnie nie stac. Pozdrawiam
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Daniel-K, jak robisz 20km dziennie to 10l to normalny wynik. Dopiero w dłuższych trasach spalanie spada. W zimie to te 20km ledwie starcza na doładowanie akumulatora po rozruchu
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Yagr,wiem wiem ze kolega o gazie pisze. No z tym ze ja sie staram jezdzic duzo na luzie,nie wchodze na wyzsze obroty,zmieniam biegi przy 2000-2500 obr/min ogólnie robie wszystko by zaoszczędzić tego paliwa a on i tak dalej te 10litrow,to jak smok moze jest jakas przyczyna... nie wiem. W każdym bądź razie dziękuje za odpowiedzi.
- WieSiu
- Posty: 23264
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
po pierwsze na luzie nie wolno sie toczyc,zwasze musi byc bieg zapiety (tak powinienes zostac nauczony). Do tego gdy jedziesz na biegu i nie masz wcisnietego gazu,to auto hamujac silnikiem nie pali ani kropli paliwa,bo wtryski sa zamkniete. A jak na luzie jedziesz,to cos tam jednak pali, mniejwiecej tyle co na postoju z lekko wcisnietym gazem. A do tego hamulce ciut bardziej zuzywasz,za to jezdzac na luzie mniej wciskasz sprzeglo,wiec automatycznie troche mniej je uzywaszDaniel-K pisze:No z tym ze ja sie staram jezdzic duzo na luzie,nie wchodze na wyzsze obroty,zmieniam biegi przy 2000-2500 obr/min ogólnie robie wszystko by zaoszczędzić tego paliwa a on i tak dalej te 10litrow
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
I pali mniej. Aż głupio się przyznać co zawiniło, ze takie były wskazania Myślę, że schodzę teraz poniżej 12 litrów LPG na tym silniku i przy tym samym systemie jazdy...Uriel75 pisze:Żeby mój palił 10 to bym na rękach wnosił go na piętro w domu na noc hahaha. Ciesz się z tych 10 bo ja średnio męcząc samochód w systemie mieszanym (zmiany biegów przy 3,7-4.0k między innymi) osiągnąłem, i tu uwaga - spadek do 14,32litra LPG oczywiście...