Strona 1 z 2
Co to za czujniki, jakie pełnią role?
: 03 maja 2010, 13:35
autor: Illuminati75
Otóż... Mam niezły bałagan z czujnikami temperatury. Prawdopodobnie z tego powodu nie działa mi wentylator sterowany nimi i mam go zrobionego "na krótko". Przed chwilą zrobiłem zdjęcia, jesteście w stanie mi pomóc?
Od czego jest ten czujnik?
To samo pytanie. Który odpowiada za podanie sygnału na zegar, który do sterowania wiatrakiem?
Ostatnia zagadka. Czego tu

brakuje? Chodzi o gniazdo nad silnikiem na zdjęciu.
: 03 maja 2010, 14:17
autor: DaVe
tan jedno pinowy to idzie do zegara

: 03 maja 2010, 16:45
autor: Illuminati75
Czujnik z niebieską wtyczką z drugiego zdjęcia to czujnik włączający wentylator. Po zdjęciu wtyczki (ciężko było) ukazał się taki oto widok:
Śniedź, śniedź i jeszcze raz śniedź. Po zmostkowaniu na krótko pinów wentylator się włączył. Eureka

Ale nadal nie wiem do czego powinna być wpięta wtyczka z trzeciego zdjęcia (nad silnikiem wentylatora)...
: 05 maja 2010, 17:38
autor: tom_1612
do niczego zapewne. U mnie też wisi.
: 05 maja 2010, 17:48
autor: Yagr
Uriel75, ta dwupinowa wtyczka wisząca przy silniku wentylatora na 3 zdjęciu może być przeznaczona do czujnika poziomu płynu spryskiwaczy.
: 06 maja 2010, 09:22
autor: cidzej
eeeeeeee przeca to do czujnika temperatury podajacego sygnal na zegary .... w silnikach np. Zeta/Zetec
: 06 maja 2010, 10:10
autor: Yagr
O, właśnie - może być tak jak słusznie zauważył cidzej

: 06 maja 2010, 10:45
autor: radekbox
cidzej pisze:w silnikach np. Zeta/Zetec
na pewno nie jest to od zeteca
: 06 maja 2010, 11:44
autor: cidzej
skoro napewno nie to powiedz od czego ?
w zetecu mojego brata czujnik temperatury jest wlasnie na taka wtyczke. niemniej jednak jezeli ona ma kolor czarny to jedyna w 1.4 taka wtyczka, ktora w tym miejscu sie jeszcze mogla luzem pałętać to wtyczka od filtra przeciwzakłóceniowego z reguly umieszczonego na cewce zapłonowej
: 06 maja 2010, 11:48
autor: Yagr
cidzej pisze:jedyna w 1.4 taka wtyczka, ktora w tym miejscu sie jeszcze mogla luzem pałętać to wtyczka od filtra przeciwzakłóceniowego z reguly umieszczonego na cewce zapłonowej
tyle że od filtra jest z jednym kabelkiem i wychodzi z tej samej wiązki co wtyczka zasilania cewki
: 06 maja 2010, 11:49
autor: cidzej
dobra, nie dyskutuje dalej. najwyrazniej juz nic nie pamietam z escorta ...

: 06 maja 2010, 12:02
autor: Yagr
Łukasz, pamiętasz dużo więcej niż inni

A z wtyczkami zawsze był mętlik pod maskami escortów. Te kwadratowe wtyczki jak najbardziej mogą być do wskaźnika temperatury, a precyzyjniej do takiego czujniczka
http://sklep.intercars.com.pl/khpics%5C ... 7.3165.jpg 
: 07 maja 2010, 12:37
autor: Albercik
Uriel75, napisz, jak ściągnąłeś wtyczkę z tego czujnika, bo też mnie czeka wymiana, a u mnie dostęp jest total do dupy i nawet nie wiem, jak ta wtyczka dokładnie wygląda...
: 07 maja 2010, 13:11
autor: Yagr
Albercik, ty masz chyba inna wtyczkę

Uriel swoja urwał

Wtyczka taka jak u Uriela ma zatrzask - trzeba delikatnie podważyć zatrzask i lekko wtyczka schodzi. Inna metoda to lekkie przekrzywienie ściąganej wtyczki w kierunku zatrzasku, tak żeby sie odgiął i zatrzask puści. Oczywście zawsze może byc tak że wtyczka zawalona jakims syfem i zapieczona na amen więc wtedy można ja potraktować tak jak zapieczoną śrubę jakimś środkiem penetrującym a'la WD40
: 07 maja 2010, 14:20
autor: Illuminati75
Zrobiłem inaczej. Przy próbie ściągnięcia (a chyba od nowości nie była ruszana) zaczepy pękły. Do tego jeden przewód się wysunął. Oczyściłem, poskładałem. Wczoraj wkręciłem nowy (używany of course) czujnik i wtyczkę założyłem. Siedzi dość sztywno. Ale... Wentylator chyba się nadal automatycznie nie włącza. I po ostatnich zabiegach nadal nie działa kontrola temperatury na zegarze. Ale to już chyba wina samego zegara, który modowałem. Jutro będę z kolegą elektrykiem samochodowym walczył w Essi. Do czegoś może dojdziemy.
[ Dodano: Pią 07 Maj, 2010 ]
A jak się zdrowo

to kupię termometr elektroniczny i czujkę założę na silnik i oleję ten oryginalny osprzęt. I tyle. Będę miał chociaż kontrolę temperatury na LCD L:D