Strona 1 z 2
zmiana silnika z 1.8 16v na 2.0 16v???
: 09 kwie 2010, 23:51
autor: skurwolek :D
mam takie pytanie wie moze ktos co i jak i czy duzo robocie bedzie przy takim swapie??
potrzebna wymiana elektryki?

czy łapy silnika i skrzynia bedzie pasowac?? jezeli ktos wie prosze o odpowiec z góry dzieki

: 10 kwie 2010, 00:01
autor: WieSiu
jeśli skrzynie masz z podciaganym ręcznym,to przynajmniej 1 problem mniej,a tak to na pewno będzie do wymiany elektryka silnika (nic strasznego,praktycznie tylko wpiac),komputer,kolektor wydechowy, inny dolot powietrza. Coś tam pewnie się jeszcze znajdzie,bo zależy czy z osprzętem będzie to 2.0,może być też inny przewód od układu wspomagania kierownicy.
: 10 kwie 2010, 15:35
autor: choody88
jeśli skrzynie masz z podciaganym ręcznym
Chyba chodzi o wsteczny

: 10 kwie 2010, 18:09
autor: WieSiu
no tak,pomyliło mi się

: 10 kwie 2010, 19:54
autor: emtees
WieSiu pisze:jeśli skrzynie masz z podciaganym ręcznym,to przynajmniej 1 problem mniej
Trochę dziwne. Co za różnica czy ma skrzynie z podciąganym wstecznym czy też nie? Ma 1.8 RDA. Jeśli skrzynia od tego silnika podchodzi pod N7A(bo o ten silnik chodzi prawda?) to co za różnica jaka by to była skrzynia-z podciąganym wstecznym czy z "normalnym"?

Nie wiem czy dobrze wytłumaczyłem o co mi chodzi, w krótkich słowach-skoro jedna skrzynia od RDA pasuje, to automatycznie i druga od tego silnika podejdzie.
: 10 kwie 2010, 19:58
autor: Jamszoł
WieSiowi chodziło o to , że jeśli wsteczny jest podciągany , to skrzynia pasuje - a raczej skrzynia "normalna" bez takiego wstecznego nie pasuje .
Z tego co pamiętam te z podciąganym mają inne półosie i przełożenie a te ze zwykłym wbijaniem wstecznego nie są przygotowane do tego silnika .
: 10 kwie 2010, 20:43
autor: emtees
Jamszoł pisze:WieSiowi chodziło o to , że jeśli wsteczny jest podciągany , to skrzynia pasuje - a raczej skrzynia "normalna" bez takiego wstecznego nie pasuje .
No wiem, że o to mu chodziło. Kwestia tylko tego, że skoro ta daje rade, to nie rozumiem dlaczego ta druga miałaby nie ogarnąć tematu. Dlaczego? Dlatego, że to na logikę powinna być jedynie kwestia skręcenia skrzyni z blokiem. Bo co wtedy mają do ogółu półosie i przełożenie?

Skoro obie skrzynie da się skręcić z blokiem RDA to są pod tym względem takie same. I skoro jedna z nich pasuje do N7A to i druga musi

Chyba, że to jest kwestia nie wiem, łap i mocowania do nadwozia. Aczkolwiek to wtedy też nie powinno być wielkim problemem.
: 10 kwie 2010, 20:53
autor: Jamszoł
Skrzynia do N7A ma inne przełożenia(jest krótsza) , inne - grubsze półosie a co za tym idzie inne przeguby , inne piasty i wszystko co z piastami związane .
To jest główna różnica .
Zwykła skrzynia przy tym silniku się rozleci .
Poza tym jest nieco inna - jeśli chodzi o kształty - jest większa i o 10 kg cięższa
: 10 kwie 2010, 22:04
autor: emtees
Jamszoł pisze:Zwykła skrzynia przy tym silniku się rozleci .
Na pewno? Tych 20Nm więcej nie przyjmie? Eeeee, myśle, że dałaby radę. Jak wytrzymuje te ponad 160Nm (bo RDA po modzie z kolektorem i wałkami mniej więcej tyle ma) to myślę, że 180-190Nm też by pociągnęła. No, chyba, że już ktoś miał tą skrzynie sprzężoną z N7A i mu się rozpadła.
: 10 kwie 2010, 22:11
autor: Jamszoł
Masz nawet inne - wzmocnione sprzęgło .
: 10 kwie 2010, 22:11
autor: PawBur
Zwykła skrzynia pociągnie n7a.
Jeden ( a może więcej) taki escort w PL jeździ.
: 10 kwie 2010, 22:18
autor: emtees
Jamszoł pisze:Masz nawet inne - wzmocnione sprzęgło .
Sprzęgło to żaden problem

Albo zrobić profi u radzikowskiego, albo po prostu dać sprzęgło z RS'a. Z tego co się orientuję wielokliny mają taką samą ilość zębów

: 10 kwie 2010, 22:21
autor: Jamszoł
Masz inne wielokliny - cały wałek sprzęgłowy jest grubszy
: 10 kwie 2010, 23:55
autor: WieSiu
ta skrzynia z podciaganym wstecznym to mtx i jest dużo wytrzymalsza dla tego lepiej taka mieć. Ale nie bronię nikomu próbować na zwykłej skrzyni,jak nie chce szaleć to pewnie się nie rozleci,ale wtedy po co bawić nie w 2.0. Turbo diesle też mają mtx więc po coś taka skrzynie dał producent.
: 11 kwie 2010, 00:54
autor: emtees
Jamszoł pisze:Masz inne wielokliny - cały wałek sprzęgłowy jest grubszy
W takim razie mój błąd
WieSiu, i o to mi chodziło, dzięki za wyjaśnienie tej kwestii
