zmiana silnika z 1.8 16v na 2.0 16v???
Moderator: Moderatorzy
zmiana silnika z 1.8 16v na 2.0 16v???
mam takie pytanie wie moze ktos co i jak i czy duzo robocie bedzie przy takim swapie??
potrzebna wymiana elektryki? czy łapy silnika i skrzynia bedzie pasowac?? jezeli ktos wie prosze o odpowiec z góry dzieki
potrzebna wymiana elektryki? czy łapy silnika i skrzynia bedzie pasowac?? jezeli ktos wie prosze o odpowiec z góry dzieki
- WieSiu
- Posty: 23291
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
jeśli skrzynie masz z podciaganym ręcznym,to przynajmniej 1 problem mniej,a tak to na pewno będzie do wymiany elektryka silnika (nic strasznego,praktycznie tylko wpiac),komputer,kolektor wydechowy, inny dolot powietrza. Coś tam pewnie się jeszcze znajdzie,bo zależy czy z osprzętem będzie to 2.0,może być też inny przewód od układu wspomagania kierownicy.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23291
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
no tak,pomyliło mi się
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Trochę dziwne. Co za różnica czy ma skrzynie z podciąganym wstecznym czy też nie? Ma 1.8 RDA. Jeśli skrzynia od tego silnika podchodzi pod N7A(bo o ten silnik chodzi prawda?) to co za różnica jaka by to była skrzynia-z podciąganym wstecznym czy z "normalnym"? Nie wiem czy dobrze wytłumaczyłem o co mi chodzi, w krótkich słowach-skoro jedna skrzynia od RDA pasuje, to automatycznie i druga od tego silnika podejdzie.WieSiu pisze:jeśli skrzynie masz z podciaganym ręcznym,to przynajmniej 1 problem mniej
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
WieSiowi chodziło o to , że jeśli wsteczny jest podciągany , to skrzynia pasuje - a raczej skrzynia "normalna" bez takiego wstecznego nie pasuje .
Z tego co pamiętam te z podciąganym mają inne półosie i przełożenie a te ze zwykłym wbijaniem wstecznego nie są przygotowane do tego silnika .
Z tego co pamiętam te z podciąganym mają inne półosie i przełożenie a te ze zwykłym wbijaniem wstecznego nie są przygotowane do tego silnika .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
No wiem, że o to mu chodziło. Kwestia tylko tego, że skoro ta daje rade, to nie rozumiem dlaczego ta druga miałaby nie ogarnąć tematu. Dlaczego? Dlatego, że to na logikę powinna być jedynie kwestia skręcenia skrzyni z blokiem. Bo co wtedy mają do ogółu półosie i przełożenie? Skoro obie skrzynie da się skręcić z blokiem RDA to są pod tym względem takie same. I skoro jedna z nich pasuje do N7A to i druga musi Chyba, że to jest kwestia nie wiem, łap i mocowania do nadwozia. Aczkolwiek to wtedy też nie powinno być wielkim problemem.Jamszoł pisze:WieSiowi chodziło o to , że jeśli wsteczny jest podciągany , to skrzynia pasuje - a raczej skrzynia "normalna" bez takiego wstecznego nie pasuje .
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Skrzynia do N7A ma inne przełożenia(jest krótsza) , inne - grubsze półosie a co za tym idzie inne przeguby , inne piasty i wszystko co z piastami związane .
To jest główna różnica .
Zwykła skrzynia przy tym silniku się rozleci .
Poza tym jest nieco inna - jeśli chodzi o kształty - jest większa i o 10 kg cięższa
To jest główna różnica .
Zwykła skrzynia przy tym silniku się rozleci .
Poza tym jest nieco inna - jeśli chodzi o kształty - jest większa i o 10 kg cięższa
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Na pewno? Tych 20Nm więcej nie przyjmie? Eeeee, myśle, że dałaby radę. Jak wytrzymuje te ponad 160Nm (bo RDA po modzie z kolektorem i wałkami mniej więcej tyle ma) to myślę, że 180-190Nm też by pociągnęła. No, chyba, że już ktoś miał tą skrzynie sprzężoną z N7A i mu się rozpadła.Jamszoł pisze:Zwykła skrzynia przy tym silniku się rozleci .
- WieSiu
- Posty: 23291
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
ta skrzynia z podciaganym wstecznym to mtx i jest dużo wytrzymalsza dla tego lepiej taka mieć. Ale nie bronię nikomu próbować na zwykłej skrzyni,jak nie chce szaleć to pewnie się nie rozleci,ale wtedy po co bawić nie w 2.0. Turbo diesle też mają mtx więc po coś taka skrzynie dał producent.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982