zmiana silnika z 1.8 16v na 2.0 16v???

Dział tuningowy

Moderator: Moderatorzy

skurwolek :D

zmiana silnika z 1.8 16v na 2.0 16v???

Post autor: skurwolek :D »

mam takie pytanie wie moze ktos co i jak i czy duzo robocie bedzie przy takim swapie?? :?:
potrzebna wymiana elektryki? :570: czy łapy silnika i skrzynia bedzie pasowac?? jezeli ktos wie prosze o odpowiec z góry dzieki :mrgreen:
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23291
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

jeśli skrzynie masz z podciaganym ręcznym,to przynajmniej 1 problem mniej,a tak to na pewno będzie do wymiany elektryka silnika (nic strasznego,praktycznie tylko wpiac),komputer,kolektor wydechowy, inny dolot powietrza. Coś tam pewnie się jeszcze znajdzie,bo zależy czy z osprzętem będzie to 2.0,może być też inny przewód od układu wspomagania kierownicy.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
choody88

Post autor: choody88 »

jeśli skrzynie masz z podciaganym ręcznym


Chyba chodzi o wsteczny :smile:
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23291
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

no tak,pomyliło mi się :)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
emtees

Post autor: emtees »

WieSiu pisze:jeśli skrzynie masz z podciaganym ręcznym,to przynajmniej 1 problem mniej
Trochę dziwne. Co za różnica czy ma skrzynie z podciąganym wstecznym czy też nie? Ma 1.8 RDA. Jeśli skrzynia od tego silnika podchodzi pod N7A(bo o ten silnik chodzi prawda?) to co za różnica jaka by to była skrzynia-z podciąganym wstecznym czy z "normalnym"? :) Nie wiem czy dobrze wytłumaczyłem o co mi chodzi, w krótkich słowach-skoro jedna skrzynia od RDA pasuje, to automatycznie i druga od tego silnika podejdzie.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

WieSiowi chodziło o to , że jeśli wsteczny jest podciągany , to skrzynia pasuje - a raczej skrzynia "normalna" bez takiego wstecznego nie pasuje .
Z tego co pamiętam te z podciąganym mają inne półosie i przełożenie a te ze zwykłym wbijaniem wstecznego nie są przygotowane do tego silnika .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
emtees

Post autor: emtees »

Jamszoł pisze:WieSiowi chodziło o to , że jeśli wsteczny jest podciągany , to skrzynia pasuje - a raczej skrzynia "normalna" bez takiego wstecznego nie pasuje .
No wiem, że o to mu chodziło. Kwestia tylko tego, że skoro ta daje rade, to nie rozumiem dlaczego ta druga miałaby nie ogarnąć tematu. Dlaczego? Dlatego, że to na logikę powinna być jedynie kwestia skręcenia skrzyni z blokiem. Bo co wtedy mają do ogółu półosie i przełożenie? :) Skoro obie skrzynie da się skręcić z blokiem RDA to są pod tym względem takie same. I skoro jedna z nich pasuje do N7A to i druga musi :) Chyba, że to jest kwestia nie wiem, łap i mocowania do nadwozia. Aczkolwiek to wtedy też nie powinno być wielkim problemem.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Skrzynia do N7A ma inne przełożenia(jest krótsza) , inne - grubsze półosie a co za tym idzie inne przeguby , inne piasty i wszystko co z piastami związane .
To jest główna różnica .
Zwykła skrzynia przy tym silniku się rozleci .
Poza tym jest nieco inna - jeśli chodzi o kształty - jest większa i o 10 kg cięższa
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
emtees

Post autor: emtees »

Jamszoł pisze:Zwykła skrzynia przy tym silniku się rozleci .
Na pewno? Tych 20Nm więcej nie przyjmie? Eeeee, myśle, że dałaby radę. Jak wytrzymuje te ponad 160Nm (bo RDA po modzie z kolektorem i wałkami mniej więcej tyle ma) to myślę, że 180-190Nm też by pociągnęła. No, chyba, że już ktoś miał tą skrzynie sprzężoną z N7A i mu się rozpadła.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Masz nawet inne - wzmocnione sprzęgło .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
PawBur
Posty: 41
Rejestracja: 08 lut 2009, 20:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: PawBur »

Zwykła skrzynia pociągnie n7a.
Jeden ( a może więcej) taki escort w PL jeździ.
emtees

Post autor: emtees »

Jamszoł pisze:Masz nawet inne - wzmocnione sprzęgło .
Sprzęgło to żaden problem ;) Albo zrobić profi u radzikowskiego, albo po prostu dać sprzęgło z RS'a. Z tego co się orientuję wielokliny mają taką samą ilość zębów :)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Masz inne wielokliny - cały wałek sprzęgłowy jest grubszy
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23291
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

ta skrzynia z podciaganym wstecznym to mtx i jest dużo wytrzymalsza dla tego lepiej taka mieć. Ale nie bronię nikomu próbować na zwykłej skrzyni,jak nie chce szaleć to pewnie się nie rozleci,ale wtedy po co bawić nie w 2.0. Turbo diesle też mają mtx więc po coś taka skrzynie dał producent.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
emtees

Post autor: emtees »

Jamszoł pisze:Masz inne wielokliny - cały wałek sprzęgłowy jest grubszy
W takim razie mój błąd ;)

WieSiu, i o to mi chodziło, dzięki za wyjaśnienie tej kwestii :grin:
ODPOWIEDZ