Strona 1 z 2
Diagnostyka silnika
: 31 mar 2010, 19:50
autor: mlekolowickie
Z gory przepraszam jesli to zly dzial, ale mam drobny problem z odczytaniem kodow.
zrobilem 2 testy - nawet nie wiem czy zrobilem dobrze - wyszedl taki troche spontan

prosilbym kogos kto sie na tym zna by powiedzial jakie tu widzi bledy, ja wyczytalem takie :
Test na wylaczonym silniku :
33 - Czujnik temperatury chłodziwa, zbyt niskie napięcie.
45 czujnik prędkości pojazdu.
Test na wlaczonym silniku
65 Utrata mocy cylinder 5, sprawdzić sprężanie i świecę zapłonową. Silniki DOHC: Wyłącznik hamulca.
38 Czujnik tlenu 1 (cylindry 1 i 4), mieszanka uboga lub uszkodzenie czujnika.
52 Przekładnia automatyczna w 'D' lub ruch pojazdu: wybrać 'N / P', powtórzyć test na pracującym silniku.
21?
17 Czujnik MAP.
53 Uziemione złącze oktanowe 1, odłączyć złącze, powtórzyć test na pracującym silniku.
85?
http://www.youtube.com/watch?v=EHBTqCgoK4k
http://www.youtube.com/watch?v=B-0aUCYafeM
z gory dzieki, prosze nie wsluchiwac sie w lektorow:P
: 01 kwie 2010, 10:00
autor: cidzej
jak dla mnie to ci mruga kodami 3 znakowymi a nie 2 znakowymi. ten test na włączonym silniku to jakies totalne bzdury ci wyszly
podczas cieplego silnika moim zdaniem on ci wymruguje (między innymi) kod 521:
"Włącznik ciśnieniowy układu wspomagania kierownicy: wyłącznik ciśnieniowy układu wspomagania kierownicy nie był uaktywniony podczas procedury autodiagnostyki. Sprawdzić czy wyłąscznik ciśnieniowy (...) jest zamontowany, jeśli tak, powtórzyć procedurę autodiagnostyki"
a tak wogole to do testu na cieplym silniku nie wystraczy tylko podpiac diode i odpalić auto

: 01 kwie 2010, 11:53
autor: mlekolowickie
to akurat wiem, robilem to na probe, dlatego tez prosze o rade

do testu silnik musi byc cieply?
przygazowalem na 4000 przez chwile zeby calkowicie otworzyc przepustnice, nie zrobilem ruchu kierownica i o czyms jeszcze zapomnialem
dzis bedzie druga przymiarka zobaczym co wyjdzie, jakies jeszcze bledy zauwazyles?
no i skad masz 3znakowa liste usterek? bo ja dostalem tylko 2 znakowe

: 01 kwie 2010, 12:12
autor: cidzej
cieply = odpalony
kodow poszukaj w necie, bledy jeszcze jakies miales ale to juz sobie sam rozszyfruj - nabierzesz wprawy

ja juz swoja przygode z kodami blyskowymi w fordzie zakonczylem kilka lat temu i wolalbym do niej nie wracac

lepiej wziac miernik w łapę ...
: 01 kwie 2010, 12:22
autor: mlekolowickie
dobra, wynalazlem.
Faktycznie cidzej mozesz miec racje ze sa to kody 3znakowe a nie 2, powiedz mi czy po tescie on wyswietla ponownie jeszcze raz te same bledy.
na uruchomionym silniku wynalazlem takie bledy:
116 Czujnik temperatury chłodziwa (ECT), nie uzyskano normalnej temperatury pracy.
538 Usterka systemu w czasie testu samoistnego.
521 W czasie testu samoistnego nie został uruchomiony przełącznik ciśnieniowy układu wspomagania kierownicy (PSPS). Sprawdzić czy w pojeździe jest PSPS. Jeśli tak, to powtórzyć test samoistny.
co znaczy usterka systemu w czasie testu samoistnego?
: 01 kwie 2010, 13:12
autor: cidzej
przy ktoryms tescie podawal bledy w kolko ale nie pamietam przy ktorym (obydwu ?? ) - jak napisalem bawilem sie tym ostatni raz ze 3-4 lata temu i nie pamietam
dzieje ci sie cos z autem, ze bledow szukasz ?
blad podczas testu moze wynika np z uszkodzenia sterownika (pamieci)
UPDATE: według mojej tablicy kodów:
538 - Błąd obsługi podczas wykonywania procedury asamodiagnostyki. Powtórzyć procedurę
czyli po prostu robisz coś nieprawidłowo
a i jednak dobrze pamietalem - do samodiagnostyki silnik powinien byc nagrzany do temperatury normalnej pracy
: 02 kwie 2010, 11:36
autor: mlekolowickie
hmmm, zrobilem ponowny test - z kickdownem, otwarciem przepustnicy, ruchem kierownicy i temperatura byla dobra
wyszedl blad 176 - lambda lub jej obwod
no i 521 - nie wiem co z nim zbytnio.
teraz pytanie jak objawialaby sie walnieta lambda? auto na moje jest dynamiczne (wymienione sprzeglo), ale na wysokich obrotach szaleja mu obroty, czuc benzyne przy mocniejszym wcisnieciu gazu, a jak gazuje nawet na postoju, to pod rura (mam zagieta do dolu) robi sie kaluza + czarna plama. Czy temu winna jest lambada? tlummacze to sobie tak na chlopski rozum ze podaje za duzo paliwa mieszanka jest zla i nie przepala tak jak powinien. Do tego wyczytalem w ksiazce diagnostycznej, ze system EEC IV ma tryb awaryjny, jesli uszkodzony jest ktorys z glownych czujnikow - przeplywka, cisnienia bezwzglednego, lambda itp. komputer przelacza sie na tryb awaryjny - bierze wartosci fabryczne ( gdzies tam posiada ) i obniza mozliwosci silnika tak by dojechac do warsztatu. jako ze w essie nie ma lampki nic o tym nie wiem :S.
Wymienic lambde i 40 razy odpalic auto a potem test?
: 02 kwie 2010, 11:49
autor: cidzej
walnieta sonda lambda to wzrost zuzycia benzyny, smrod paliwa, przekroczone wartosci dopuszczalne dla spalin (problemy z przejsciem przegladu), czesto zalewanie swiec no i .... przyspieszenie jak rakieta

po wymianie sondy nie trzeba nawet resetu kompa robic
: 02 kwie 2010, 11:53
autor: mlekolowickie
to przyspieszenie jak rakieta to joke czy serio? czy to ze na postoju (zima) robil chmure dymu to tez przez lambade?
: 02 kwie 2010, 12:02
autor: Ven
mlekolowickie pisze:to przyspieszenie jak rakieta to joke czy serio? czy to ze na postoju (zima) robil chmure dymu to tez przez lambade?
Tak. Dymienie to może być kolejny dowód. Ale dla pewności zanim kupisz nową, powinienieś ja zmierzyć miernikiem. Wtedy będziesz wiedział na 100%.
: 02 kwie 2010, 12:10
autor: mlekolowickie
no a z tym przyspieszeniem to jak

: 02 kwie 2010, 12:13
autor: cidzej
jak jest walnieta sonda lambda to przyspieszenie jest zajebiste i to nie jest joke !!!!
warto jeszcze przed wymiana sondy sprawdzic cisnienie paliwa podawanego przez pompe i na listwie wtryskowej. nieprawidlowe cisnienie (zbyt niskie) powoduje lanie paliwa przez wtryskiwacze i w takich warunkach pomiar parametrow sondy lambda jest bez sensu.
niemniej jednak obstawiam sonde, bo w tym aucie jest to standard

: 02 kwie 2010, 12:15
autor: mlekolowickie
:S, jakies specjalne przyrzady sa do tego potrzebne?
przyspieszenia zajebistego nie ma bo powyzej 3800 auto dostaje jakiejs zadyszki i obroty skacza od 5k do 4200 i tak w kolko
: 02 kwie 2010, 12:24
autor: cidzej
to tym bardziej sprawdzilbym cisnienie na listwie wtryskowej - co i jak to bylo juz opisywane na forum
: 02 kwie 2010, 13:41
autor: mlekolowickie
tiaaa, uzywajac szukajki w miesiac tego nie znajde

ktos zapoda link albo chociaz dzial w ktorym ma sie znajdowac opis?