problem z wycieraczkami przednimi w MKVI

Moderator: Moderatorzy

drix1987

problem z wycieraczkami przednimi w MKVI

Post autor: drix1987 »

witam, mam mały problemik z przednia wycieraczką. A moja historia wyglądała tak że jechałem w deszczu, może z 50km/h i nagle podczas podnoszenia się wycieraczek, ta ze strony kierowcy wygięła się dalej niż do pionu jak zwykle, wygięła się w drugą stronę i zawinęła mi się na lusterku kierowcy, druga wycieraczka działała cały czas bez problemu, więc zatrzymałem się i myślałem że spalił się silniczek wycieraczek lecz jedna strona działa cały czas bezproblemowo.Ta od kierowcy jest luźna w sumie teraz i nie reaguje na włączenie, popatrzyłem w podszybiu czy się rusza mechanizm i według mnie działa prawidłowo i nie wiem w czym jest problem. Ma ktoś jakiś pomysł?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23310
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

odkrec cale ramie wycieraczki z mechanizmu i zobaczy czy wszystko w tym miejscu ok... bo wnioskuje po tym co napisales,ze ta wycieraczka nawet jak wszystko jest wylaczone,to chodzi sobie w miare luzno.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Odkręciła się nakrętka pod osłonką - nakrętką przykręca się ramię wycieraczki do ośki .
podnieś zaślepkę (oś obrotu - zaślepka jest przymocowana do ramienia) wex w rękę klucz 13 , ustaw ramię wycieraczki w położeniu 0 i dokręć nakrętkę .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
drix1987

Post autor: drix1987 »

już troszkę ciemno a ja nie mam garażu, wiec jutro za jasnego sprawdzę to, są tam też jakieś linki czy coś?żeby dostać się do tej nakrętki muszę wyciągnąć cały ten mechanizm i tak?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Żadnych linek.
Masz pióro - pióro jest zamocowane do ramienia - ramię na dole ma oś na ktorej to osi można całe ramię podnieś do góry (odciągnąć od szyby na tej osi przytwierdzona jest czarna , plastikowa zaślepka - podnieś ją - pod spodem zobaczysz nakrętkę M8 pod klucz 13
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
drix1987

Post autor: drix1987 »

ooo to już lepiej brzmi :D aż chce się wziąść do roboty jak to nie tak skomplikowane, jutro polukam i dam znać co i jak
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14527
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

tylko uważaj przy ściąganiu osłonki ze śruby bo mozna poołamać...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Najlepiej położyć obok na podszybiu kawałek drewienka i na wagę wkrętakiem podważać .
Jeśli się odciąga samą ręką to rzeczywiście - można to urwać bo osłonka nie puszcza od razu - zwiększa się wtedy silę z jaką się nią podnosi i pstryk - osłonka urwana :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
drix1987

Post autor: drix1987 »

hehe a tego to bym raczej nie chciał, a potem byłby kolejną reklamę "kropelki" bo co sklei to żadna siła nie rozklei :D, czyli mam ten plastik od strony szyby tylko podważać ,pewnie zacząć od strony kierowcy i lecieć w stronę pasażera ? no chyba że jest jakoś dziwnie mocowane i jakoś inaczej?;p
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Osłonkę podważaj od przeciwnej strony jej osi obrotu.
podnieś wycieraczkę w górę od szyby - zobaczysz dokładnie gdzie masz oś obrotu zaślepki
Wycieraczki są skierowane w prawo - czyli od lewej strony wycieraczki kładziesz drewienko i lekko podważasz osłonkę .- ona jest po prostu wciskana - żadnych zatrzasków
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14527
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Jurek to skomplikowanie tłumaczy,,, rób to OSTROŻNIE :D
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Wcale nie skomplikowanie :razz: jak zobaczy za dnia o czym mówiłem - od razu będzie wiedział co do czego :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
drix1987

Post autor: drix1987 »

bo mnie to trza łopatologicznie, jedyne co w tym essim robiłem na razie to wymiana klocków hamulcowych :razz:, więc trza się pytać żeby się nauczyć nie? będę ostrożny, zazwyczaj zajmuje się naprawą troszkę mniejszych rzeczy takich jak telefony komórkowe, tam też trzeba mieć wyczucie hehe, cierpliwości to raczej mi nie brakuje, więc nie powinienem nic połamać
drix1987

Post autor: drix1987 »

nie ma problemu jak będę jakoś mógł pomóc to chętnie jeśli będę potrafił hehe dobra koniec offtopu bo się nam pewnie oberwie za to :]
drix1987

Post autor: drix1987 »

okey dzięki za rade co i jak z tymi postami... nie zauważyłem tego;p
więc powiem tak "mission complete" okazało się że nie było trzeba nic odginać, tego plastiku w podszybiu, bo zanim się zabrałem za to to zauważyłem że pióro a raczej jego mocowanie które wchodzi w mechanizm jest jakoś luźniejsze od sprawnej wycieraczki z drugiej strony i wystarczyło odgiąć plastikową osłonkę mocowania wycieraczki i tam była nakładka na klucz 13 i to właśnie ona się poluzowała, wystarczyło dokręcić i po sprawie:D:D tak że dziękować wszystkim za pomoc bo już wczoraj zanim napisałem myślałem żeby kupić silnik wycieraczek więc dzięki wam uniknąłem zbędnych kosztów :mrgreen:
ODPOWIEDZ