problem z wycieraczkami przednimi w MKVI
Moderator: Moderatorzy
problem z wycieraczkami przednimi w MKVI
witam, mam mały problemik z przednia wycieraczką. A moja historia wyglądała tak że jechałem w deszczu, może z 50km/h i nagle podczas podnoszenia się wycieraczek, ta ze strony kierowcy wygięła się dalej niż do pionu jak zwykle, wygięła się w drugą stronę i zawinęła mi się na lusterku kierowcy, druga wycieraczka działała cały czas bez problemu, więc zatrzymałem się i myślałem że spalił się silniczek wycieraczek lecz jedna strona działa cały czas bezproblemowo.Ta od kierowcy jest luźna w sumie teraz i nie reaguje na włączenie, popatrzyłem w podszybiu czy się rusza mechanizm i według mnie działa prawidłowo i nie wiem w czym jest problem. Ma ktoś jakiś pomysł?
- WieSiu
- Posty: 23310
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
odkrec cale ramie wycieraczki z mechanizmu i zobaczy czy wszystko w tym miejscu ok... bo wnioskuje po tym co napisales,ze ta wycieraczka nawet jak wszystko jest wylaczone,to chodzi sobie w miare luzno.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Żadnych linek.
Masz pióro - pióro jest zamocowane do ramienia - ramię na dole ma oś na ktorej to osi można całe ramię podnieś do góry (odciągnąć od szyby na tej osi przytwierdzona jest czarna , plastikowa zaślepka - podnieś ją - pod spodem zobaczysz nakrętkę M8 pod klucz 13
Masz pióro - pióro jest zamocowane do ramienia - ramię na dole ma oś na ktorej to osi można całe ramię podnieś do góry (odciągnąć od szyby na tej osi przytwierdzona jest czarna , plastikowa zaślepka - podnieś ją - pod spodem zobaczysz nakrętkę M8 pod klucz 13
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Osłonkę podważaj od przeciwnej strony jej osi obrotu.
podnieś wycieraczkę w górę od szyby - zobaczysz dokładnie gdzie masz oś obrotu zaślepki
Wycieraczki są skierowane w prawo - czyli od lewej strony wycieraczki kładziesz drewienko i lekko podważasz osłonkę .- ona jest po prostu wciskana - żadnych zatrzasków
podnieś wycieraczkę w górę od szyby - zobaczysz dokładnie gdzie masz oś obrotu zaślepki
Wycieraczki są skierowane w prawo - czyli od lewej strony wycieraczki kładziesz drewienko i lekko podważasz osłonkę .- ona jest po prostu wciskana - żadnych zatrzasków
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
bo mnie to trza łopatologicznie, jedyne co w tym essim robiłem na razie to wymiana klocków hamulcowych , więc trza się pytać żeby się nauczyć nie? będę ostrożny, zazwyczaj zajmuje się naprawą troszkę mniejszych rzeczy takich jak telefony komórkowe, tam też trzeba mieć wyczucie hehe, cierpliwości to raczej mi nie brakuje, więc nie powinienem nic połamać
okey dzięki za rade co i jak z tymi postami... nie zauważyłem tego;p
więc powiem tak "mission complete" okazało się że nie było trzeba nic odginać, tego plastiku w podszybiu, bo zanim się zabrałem za to to zauważyłem że pióro a raczej jego mocowanie które wchodzi w mechanizm jest jakoś luźniejsze od sprawnej wycieraczki z drugiej strony i wystarczyło odgiąć plastikową osłonkę mocowania wycieraczki i tam była nakładka na klucz 13 i to właśnie ona się poluzowała, wystarczyło dokręcić i po sprawie:D:D tak że dziękować wszystkim za pomoc bo już wczoraj zanim napisałem myślałem żeby kupić silnik wycieraczek więc dzięki wam uniknąłem zbędnych kosztów
więc powiem tak "mission complete" okazało się że nie było trzeba nic odginać, tego plastiku w podszybiu, bo zanim się zabrałem za to to zauważyłem że pióro a raczej jego mocowanie które wchodzi w mechanizm jest jakoś luźniejsze od sprawnej wycieraczki z drugiej strony i wystarczyło odgiąć plastikową osłonkę mocowania wycieraczki i tam była nakładka na klucz 13 i to właśnie ona się poluzowała, wystarczyło dokręcić i po sprawie:D:D tak że dziękować wszystkim za pomoc bo już wczoraj zanim napisałem myślałem żeby kupić silnik wycieraczek więc dzięki wam uniknąłem zbędnych kosztów