Strona 1 z 1

dziwne szarpanie

: 21 mar 2010, 10:22
autor: MisiekP
witam!!!
na wstępie dodam, że jakoś długo wszystko było w aucie ok więc kiedyś musiał się pojawić jakiś problem :D a teraz do rzeczy:

Wszystko zaczęło się od wysokiego spalania, co prawda jazda na krótkich odcinkach po mieście, ale 13l to było ździebko przesada :D myślę sobie albo lambda albo zrobię sobie reset kompa, co też uczyniłem dokładnie wg instrukcji... (czyli po resecie całonocnym odpalamy, 3-5min na wolnych pochodzi i potem min 8km w różnych warunkach pracy silnika). Przejechałem ok. 10km auto na wysokich obrotach radzi sobie doskonale (powyżej 3tyś wgniata w fotel, na 4 biegu lekko 160 :D) problem natomiast jest na niskich obrotach: kiedy jechałem powiedzmy 60km/h na 5 biegu (ok. 1500rpm/min) i daję więcej gazu to auto strasznie kangurzy, jak turlam się powoli do skrzyżowania na 2 biegu i chcę depnąć (z ok. powiedzmy 1000rpm/min) to trzęsie jak na karuzeli :P. Muszę zredukować by obroty wynosiły min 2tyś i wtedy auto ma kopa. Co zrobić z tym fantem? Dodam, że niedawno wypaliło mi świecę jedną, ale zmieniłem, 3 pozostałe były w dobrym stanie - zakładane ok. 1,5 roku temu, podobnie jak filtr powietrza. Dodam, że na wolnych pracuje stabilnie z małymi wahnięciami +/- 50rpm/min czyli w granicy normy i nie trzęsie.

[ Dodano: Nie 21 Mar, 2010 ]
aha dodam, że moje podejrzenie pada na filtr paliwa...

[ Dodano: Nie 21 Mar, 2010 ]
problem wykryty, lambda jest ok, na wolnych obrotach pokazuje 0,1V, a jak przy gazowałem do ok 3500rpm to elektroniczny multimetr wskazał ok 0,35V więc lambda działa. Za to wyciągnąłem świece i przerwa była za duża (prawie 2mm na oko była, a ustawiłem na oko 0,7mm - świece motocraft platinum) - po tym wszystko ok - wkręca się świetnie - nawet na 3 biegu z 1000rpm daje rade :). Z tym, że ponoć po 10tys km trzeba świece zmienić, a one mają już ponad to nalatane :D

: 22 mar 2010, 07:12
autor: WieSiu
MisiekP pisze:na wolnych obrotach pokazuje 0,1V, a jak przy gazowałem do ok 3500rpm to elektroniczny multimetr wskazał ok 0,35V
lambda ma dzialac w zakresie od okolo 0,2 do ok 0,9 V, i ma sie tak cyklicznie zmieniac raz z ok 0,3 a za chwilke 0,75V. Wiec cos albo zle zmierzyles,albo jednak nie dziala.

A co do swiec,to gdzies tak co 15-20tys. km zalecana jest zmiana. To nie diesel,ze nie musisz poki padnie

: 22 mar 2010, 09:21
autor: cidzej
WieSiu pisze:co do swiec,to gdzies tak co 15-20tys. km zalecana jest zmiana
a czy
MisiekP pisze:motocraft platinum
nie wymienia sie czasem co 60 tys km [albo 90tys juz nei pamietam] ?

: 22 mar 2010, 18:05
autor: MisiekP
WieSiu pisze:Wiec cos albo zle zmierzyles,albo jednak nie dziala.
elektronicznym multimetrem sprawdzałem, odchyły były, ale niestety nie mam takiego wskazówkowego żeby to dokładnie sprawdzić... poza tym chyba jakby nie działała to by stałą wartość miało przy gazowaniu, a u mnie jednak zmiany były jakieś...

: 22 mar 2010, 18:19
autor: Jamszoł
Świeczki - wymiana
Oczywiście wartości są podane te max ale jak coś siędzieje to wymieniamy na nowe.
Przy LPG czas użytkowania skraca się prawie o połowę .

: 22 mar 2010, 22:19
autor: MisiekP
moje świece mają nalatane ok 15tys i póki co jeszcze gazu nie mam :D niedługo się to zmieni i wtedy sobie zmienię profilaktycznie świece :D

: 22 mar 2010, 22:24
autor: Jamszoł
Do gazu kup sobie NGK V-line