Kontrolki instalacji gazowej
Moderator: Moderatorzy
Kontrolki instalacji gazowej
Mam instalację gazową w swoim escorcie 1,6 16v '94. Nie wiem jakiej marki, zakładał poprzedni właściciel, ale jakieś papiery od niej są, tylko aktualnie nie mam do nich dostępu.
Mam taki przełącznik do niej:
Może ktoś ma podobny. Są w nim 3 kontrolki. Pierwsza od lewej (zielona) oznacza zasilanie gazowe, druga od lewej (czerwona) benzyna, a trzecia właśnie nie wiem co znaczy.
2,5 roku jeździłem i ta trzecia nigdy się nie włączała. Teraz zapala się po uruchomieniu na zimnym silniku i gaśnie po ok. minucie.
Ktoś może wie co oznacza?
Mam taki przełącznik do niej:
Może ktoś ma podobny. Są w nim 3 kontrolki. Pierwsza od lewej (zielona) oznacza zasilanie gazowe, druga od lewej (czerwona) benzyna, a trzecia właśnie nie wiem co znaczy.
2,5 roku jeździłem i ta trzecia nigdy się nie włączała. Teraz zapala się po uruchomieniu na zimnym silniku i gaśnie po ok. minucie.
Ktoś może wie co oznacza?
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
wystarczy że pogooglasz.ssn pisze:ale chyba muszę odwiedzić gazowników...
Niestety ale musisz napisać co jest na tej centralce wydrukowane bo nie wiemy czy to jakies lecho czy stag.... Nie ma większego problemu ze znalezieniem instrukcji do takich centralek tylko.... trzeba wiedzieć co to za produkt!
jesli to np. GRM od lecho to "POZYCJE PRZEŁˇCZNIKA GŁóWNEGO NA ŚCIANCE PRZEDNIEJ:
0 - Wypalanie, oba elektrozawory (gazu i benzyny) zamknięte. Migają na zmianę dwie diody zielone 1 z 3 oraz dioda zielona 2
I - praca na benzynie (wskaźniki LED nie świecą). Elektrozawór gazu jest w tym momencie wyłączony.
II - Praca na gazie, GRM pokazuje stan gazu w zbiorniku. Wszystkie zielone diody świecą oznacza pełny zbiornik, świecąca dioda czerwona oznacza rezerwę". Tu masz z kolei instrukcje do stag'ów (gdyby się okazało że to stag 2w) http://www.ac.com.pl/programy-i-instruk ... slugi,275/
ale nie wiem co to za centralka więc póki tego nie podasz to wróżę z fusów...
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
a co mnie czeka za 10 lat??Yagr pisze: to wróżę z fusów...
A tak do tematu, wczoraj się okazało, że mi zwariowały kontrolki od gazu w seacie. Tam jest sekwencja BRC. Zawsze było tak, że na zimnym silniku po przekręceniu kluczyka i odpaleniu auta zapalała się jedna kontrolka (ta od ilości gazu w butli), potem druga, później trzecia, na końcu czwarta, potem wszystkie zamigały dwa razy i dopiero po tym był pokazywany stan butli i zapalała się czerwona kontrolka sygnalizująca pracę na benie. Jak silnik się nagrzał, albo depnąłem powyżej 3000 obr/min, to auto się przełączało na gaz i kontrolka czerwona zmieniała kolor na zielony. Wszystko było fajnie do ostatniego odłączenia aku.
Od tego czasu po odpaleniu od razu pokazywany jest poziom gazu w butli, a przełączyć na gaz można tylko ręcznie. Przełącznik mam taki, jak na foto niżej, z tą różnicą, że zamiast przełącznika mechanicznego, mam przycisk (który nie zostaje w danej pozycji)
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
no to tak jakby centralka z jakiegos powodu nie wykrywala obrotow silnikaAlbercik pisze:a przełączyć na gaz można tylko ręcznie
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
obrotów i temperatury, bo jak auto chodziło po odpaleniu na wolnych, to po osiągnięciu 40 st. samo się przłączało, a teraz nic. może stać i się zagotować, a i tek się nie przełączy muszę go chyba do gazownika zabrać, tylko to aż strach. Byłem u pięciu różnych po założeniu gazu do auta i cięgle były problemy. Dopiero kiedyś przypadkiem gdzieś nad morzem zajechałem do gościa i po 20 min roboty i 50 złotych auto zaczeło normalnie działać...
To jest zwykły gaz II generacji nie żadna sekwencja, więc ten przełącznik nie jest zbyt zaawansowany.Yagr pisze:wystarczy że pogooglasz.ssn pisze:ale chyba muszę odwiedzić gazowników...
[..]
Jak ustawię na I to chodzi na benzynie, świeci się tylko czerwona lampka środkowa.
Jak ustawię na II to po odpaleniu świeci się zielona i czerwona. Jak dodam gazu to czerwona gaśnie i swieci się tylko zielona.
Jak ustawię na 0 to nie świeci się nic ;]
W normalnych warunkach ta trzecia o którą mi chodzi po prostu nie jest używana.
Trzecia czerwona lampka zapala się bez różnicy czy samochód pracuje jeszcze na benzynie zaraz po odpaleniu, czy już jest przełączony na gaz. Myślę że to jakaś ostrzegawcza, ale nie wiem o czym ostrzega ;] Różnicy w pracy silnika nie zauważyłem żadnych.
No nic. Dopiero w piątek będę miał dostęp do papierów od instalacji to może coś znajdę...
I tu wydaje mnie się,że jest to związane z wysokością obrotów. Do ok. 2000 pracuje na benie, a po przekroczeniu przechodzi na gaz. Podejrzewam,że jest to instalacja Zavoli ze sterownikiem Tomasetto.ssn pisze:Jak ustawię na II to po odpaleniu świeci się zielona i czerwona. Jak dodam gazu to czerwona gaśnie i swieci się tylko zielona.