Kontrolki instalacji gazowej

Moderator: Moderatorzy

ssn
Posty: 62
Rejestracja: 23 paź 2007, 17:35
Lokalizacja: Garwolin

Kontrolki instalacji gazowej

Post autor: ssn »

Mam instalację gazową w swoim escorcie 1,6 16v '94. Nie wiem jakiej marki, zakładał poprzedni właściciel, ale jakieś papiery od niej są, tylko aktualnie nie mam do nich dostępu.
Mam taki przełącznik do niej:
Obrazek
Może ktoś ma podobny. Są w nim 3 kontrolki. Pierwsza od lewej (zielona) oznacza zasilanie gazowe, druga od lewej (czerwona) benzyna, a trzecia właśnie nie wiem co znaczy.
2,5 roku jeździłem i ta trzecia nigdy się nie włączała. Teraz zapala się po uruchomieniu na zimnym silniku i gaśnie po ok. minucie.

Ktoś może wie co oznacza?
rybabdg

Post autor: rybabdg »

jedno masz do benzyny drugie do gazu a trzecie to przepalanie gazu ale na obydwoch mozesz jezdzic :P czy jakos tak sie to nazywa pozdro
ssn
Posty: 62
Rejestracja: 23 paź 2007, 17:35
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: ssn »

Nie chodzi mi o położenie przełącznika, (bo tego nie mam nawet potrzeby dotykać) tylko o kontrolki znajdujące się nad przełącznikiem.
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4610
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Nie wiem czy ja jestem ślepy czy co, ale ja tam widzę tylko 2 kontrolki, a nie 3 :P
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
rybabdg

Post autor: rybabdg »

ja tez widze 2 :razz: :razz: :mrgreen:
ssn
Posty: 62
Rejestracja: 23 paź 2007, 17:35
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: ssn »

Ech ;] 2 się świecą. Nie udało mi się zrobić zdjęcia kiedy palą się trzy :P Trzecia czasem się zapala na zimnym silniku i myślałem że ktoś wie jaki jest tego powód, ale chyba muszę odwiedzić gazowników...
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

ssn pisze:ale chyba muszę odwiedzić gazowników...
wystarczy że pogooglasz.
Niestety ale musisz napisać co jest na tej centralce wydrukowane bo nie wiemy czy to jakies lecho czy stag.... Nie ma większego problemu ze znalezieniem instrukcji do takich centralek tylko.... trzeba wiedzieć co to za produkt!
jesli to np. GRM od lecho to "POZYCJE PRZEŁˇCZNIKA GŁóWNEGO NA ŚCIANCE PRZEDNIEJ:
0 - Wypalanie, oba elektrozawory (gazu i benzyny) zamknięte. Migają na zmianę dwie diody zielone 1 z 3 oraz dioda zielona 2
I - praca na benzynie (wskaźniki LED nie świecą). Elektrozawór gazu jest w tym momencie wyłączony.
II - Praca na gazie, GRM pokazuje stan gazu w zbiorniku. Wszystkie zielone diody świecą oznacza pełny zbiornik, świecąca dioda czerwona oznacza rezerwę". Tu masz z kolei instrukcje do stag'ów (gdyby się okazało że to stag 2w) http://www.ac.com.pl/programy-i-instruk ... slugi,275/
ale nie wiem co to za centralka więc póki tego nie podasz to wróżę z fusów...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Albercik

Post autor: Albercik »

Yagr pisze: to wróżę z fusów...
a co mnie czeka za 10 lat?? :mrgreen:

A tak do tematu, wczoraj się okazało, że mi zwariowały kontrolki od gazu w seacie. Tam jest sekwencja BRC. Zawsze było tak, że na zimnym silniku po przekręceniu kluczyka i odpaleniu auta zapalała się jedna kontrolka (ta od ilości gazu w butli), potem druga, później trzecia, na końcu czwarta, potem wszystkie zamigały dwa razy i dopiero po tym był pokazywany stan butli i zapalała się czerwona kontrolka sygnalizująca pracę na benie. Jak silnik się nagrzał, albo depnąłem powyżej 3000 obr/min, to auto się przełączało na gaz i kontrolka czerwona zmieniała kolor na zielony. Wszystko było fajnie do ostatniego odłączenia aku.

Od tego czasu po odpaleniu od razu pokazywany jest poziom gazu w butli, a przełączyć na gaz można tylko ręcznie. Przełącznik mam taki, jak na foto niżej, z tą różnicą, że zamiast przełącznika mechanicznego, mam przycisk (który nie zostaje w danej pozycji)
Obrazek
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Albercik pisze:a przełączyć na gaz można tylko ręcznie
no to tak jakby centralka z jakiegos powodu nie wykrywala obrotow silnika :/
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Albercik

Post autor: Albercik »

obrotów i temperatury, bo jak auto chodziło po odpaleniu na wolnych, to po osiągnięciu 40 st. samo się przłączało, a teraz nic. może stać i się zagotować, a i tek się nie przełączy :/ muszę go chyba do gazownika zabrać, tylko to aż strach. Byłem u pięciu różnych po założeniu gazu do auta i cięgle były problemy. Dopiero kiedyś przypadkiem gdzieś nad morzem zajechałem do gościa i po 20 min roboty i 50 złotych auto zaczeło normalnie działać... :/
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Albercik, jaki masz sterownik w tej sekwencji?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Albercik

Post autor: Albercik »

To jest pytanie za 100 punktów. Nie ma na nim żadnego oznaczenia :mrgreen: Oblookałem z każdej strony i nic :P Ale jestem już na jutro umówiony do gaziarza, to zobaczymy co powie :)
ssn
Posty: 62
Rejestracja: 23 paź 2007, 17:35
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: ssn »

Yagr pisze:
ssn pisze:ale chyba muszę odwiedzić gazowników...
wystarczy że pogooglasz.
[..]
To jest zwykły gaz II generacji nie żadna sekwencja, więc ten przełącznik nie jest zbyt zaawansowany.
Jak ustawię na I to chodzi na benzynie, świeci się tylko czerwona lampka środkowa.
Jak ustawię na II to po odpaleniu świeci się zielona i czerwona. Jak dodam gazu to czerwona gaśnie i swieci się tylko zielona.
Jak ustawię na 0 to nie świeci się nic ;]
W normalnych warunkach ta trzecia o którą mi chodzi po prostu nie jest używana.

Trzecia czerwona lampka zapala się bez różnicy czy samochód pracuje jeszcze na benzynie zaraz po odpaleniu, czy już jest przełączony na gaz. Myślę że to jakaś ostrzegawcza, ale nie wiem o czym ostrzega ;] Różnicy w pracy silnika nie zauważyłem żadnych.
No nic. Dopiero w piątek będę miał dostęp do papierów od instalacji to może coś znajdę...
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

ssn, o sekwencje pytałem Albercika
Ciebie prosiłem tylko o przeczytanie co jest napisane na tej centralce z boku.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

ssn pisze:Jak ustawię na II to po odpaleniu świeci się zielona i czerwona. Jak dodam gazu to czerwona gaśnie i swieci się tylko zielona.
I tu wydaje mnie się,że jest to związane z wysokością obrotów. Do ok. 2000 pracuje na benie, a po przekroczeniu przechodzi na gaz. Podejrzewam,że jest to instalacja Zavoli ze sterownikiem Tomasetto.
ODPOWIEDZ