Strona 1 z 1
Spalanie Escort MKV 1.4i
: 01 mar 2010, 19:02
autor: Mucka13
Witam. Postanowiłem oddać Esiego do mechanika w sprawie wysokiego spalania benzyny (ok 18L/100km ) po małej ekspertyzie powiedział mi że do wymiany jest wszystko pod pokrywą filtra powietrza. Co tam jest dokładnie??
Na pewno:
- wtrysk
- obudowa wtrysku
Ile może to kosztować i czy to na pewno jest to. Bo już sam nie wiem co się dzieje Eskowi.
: 01 mar 2010, 19:13
autor: nonam
A sonda lambda sprawdzona ? Bo być może to jest przyczyna takiego spalania
: 02 mar 2010, 00:28
autor: Mucka13
powiedział że sonda ok ...
: 02 mar 2010, 09:25
autor: cidzej
cały wtrysk to wydatek rzędu ~100pln ..... tylko po co ? na poczatek sprawdz cisnienie paliwa na wtryskiwaczu i wydatek pompy paliwa, bo prawdopodobnie tutaj jest problem, skoro sonda jest ok (ciekawe jak to stwierdzil na uszkodzonym "wtrysku" ?? przekaldal sonde czy wtrysk z innego escorta ?) - albo pompa paliwa daje za male cisnienie albo jest nieprawidlowe cisnienie na wtryskiwaczu (powinno byc 1bar) i zamiast paliwo byc wtryskiwane to leje sie i tyle
: 02 mar 2010, 20:23
autor: gawron
cidzej, ma racje. skoro wtrysk leje sonda też świruje.a jak tam czujnik temperatury.-on często też daje popalić. mam taki cały wtrysk.ale to bez sensu wymieniać.
: 02 mar 2010, 23:37
autor: Mucka13
hmm jutro zadzwonie do niego i zapytam dokładniej jak to sprawdzał , żeby nie ponieśc dodatkowych kosztów.
Dziękuję za podpowiedzi.
: 10 mar 2010, 20:47
autor: monikakornik
Mam podobny problem..Tyle,że u mnie oprócz dużego spalania jest jeszcze dziwny dźwięk silnika takie prykanie i strasznie śmierdzi benzyną.Sprawdziłam świece mają wszystkie czarny suchy nalot.Dzisiaj kupiłam nowe i dalej to szamo.Zauważyłam także że na postoju są drgania i nie pracuje równo.Pomocy bo już nie wiem co robić.

: 11 mar 2010, 08:28
autor: cidzej
trzeba sprawdzić przede wszystkim tak:
1. czujnik polozenia przepustnicy a przede wszystkim to jego kable - czy jest jeszcze na nich izolacja i czy sie ze soba nie zwieraja
2. cisnienie paliwa na pompie paliwa oraz na wtryskiwaczu
3. sonde lamda, ale to bedzie ciezkie do sprawdzenia w twoim przypadku bo inna usterka moze powodowac nieprawidlowe odczyty z sondy, teoretycznie przy duzym spalaniu sonda powinna dawac caly czas za bogata mieszanke, jezeli wskazuje uboga to moze byc to. na poczatek moznaby wogole sonde odlaczyc i sprawdzic czy jest roznica
4. dzwiek metaliczny moze swiadczyc o zuzyciu w glowicy silnika, moze byc problem ze szklankami zaworowymi, walkiem lub zaworami - moze warto sprawdzic kompresje w silniku
to narazie tyle mi przychodzi do glowy jednak jeszcze raz ostrzegam i zarazaem namawiam do skorzystania z opcji SZUKAJ, bo to wszystko już bylo wiele razy opisywane na forum. nastepnym razem masz pewne OSTRZEŻENIE jak w banku !!!!!!!
: 11 mar 2010, 19:23
autor: monikakornik
Dzięki Cidzej,ja jestem kobitka ..Po prostu nie znam się jak szukać..

Dzięki za odpisanie i pomoc.Dzisiaj jeszcze zaczął wariować z obrotami.Miał 3000,potem opadły normalnie do 1000 ,a jak mu dałam mocniej gazu to dławił się zaraz,słaby i ledwo szedł,ale chwilami jakby łapał trochę i znowu to samo.Nie wiem ale już coraz gorzej z nim.

: 29 kwie 2010, 00:24
autor: Illuminati75
Standard. Ale jak już wskoczył na obroty to chodził jak zegarek po nagrzaniu?