Strona 1 z 5
Chłodzenie silnika problem....
: 25 lut 2010, 17:14
autor: combiasty-86
Witam wszystkich mam takowy problem
Jadąc dzis wskazówka temp doszła do połowy skali to włączyłem wentylator bo mam na przełącznik, i cały czas pracował wskazówka wychyliła sie jeszcze ciut ku górze dojechałem do domu... otwarłem maske węże dosyć ciepłe a chodnica lekko letnia...
Co to może byc zapchana chłodnica? zamknięty termostat? pompa? chociaż wydaje mi sie ze tam nie ma sie co popsuć zeby nie pompowało jak to posprawdzać?
Dodam jeszcze że węże lekko twardsze sie robią niż jak jest zimny więc chyba cos pompuje pompa
Silnik 1,4 Na mono mk5
Pozdrawiam i z góry dzienki
: 25 lut 2010, 17:33
autor: Jamszoł
Moim zdaniem jest wszystko OK
Połowa wskaźnika to jeszcze nie jest temperatura jaka jest potrzebna do otwarcia się termostatu.
Zakładając , że wskaźnik temperatury pokazuje prawidłowo , to w połowie - masz ok 60 - 70 C a do otwarcia się termostatu masz jeszcze trochę - czyli coś koło 92 - 95 C
Oczywiście trochę płynu przelatuje do chłodnicy ale tu załączyłeś wentylator - więc to trochę wychłodził.
Czujnik temperatury od wskaźnika masz przy termostacie i pokazuje temperaturę w silnika a nie na chłodnicy .
: 25 lut 2010, 19:57
autor: tom_1612
U mnie jest troszkę inaczej, jak wskazówka pokazuje połowę to włącza się wentylator, termostat otwiera się przy 87 stopniach, w 1.4 myślę że jest tak samo.
A jakie powietrze dmucha z nawiewu jak dasz na ciepłe? Gorące??? Jeśli tak to stawiam na nie otwierający się termostat.
: 25 lut 2010, 21:42
autor: Albercik
no to u mnie wygląda na to, że jest seria nieszczęść, bo: termostat jest cały czas otwarty na dużym obiegu. Nie przeszkadza mi to, więc luz. Ale stojąc kiedyś w warszawskim korku zauważyłem, że wskazóweczka zaczęła lecieć w górę i tak mijała pomału wszystkie literki napisu 'NORMAL'. Jak była pomiędzy A, a L, to dojechałem do celu. Zatrzymałem się i nie gasząc silnika wysiadłem, żeby zobaczyć, czy wichura chodzi. Nic. 0. Martwy wiatrak. Nie wiem tylko, czy to prąd nie dochodzi do wiatraka, czy sam wiatrak jest walnięty. Nie miałem jak sprawdzić, bo to było gdzieś w środku miasta, a póżniej ta sytuacja się nie powtórzyła. Jedno jest pewne: odkąd mam to auto (czyli od października) ani razu jeszcze mi się nie włączył wentylator.
Jest jakaś możliwość sprawdzenia czujnika tego w chłodnicy? Bo wiatrak to sobie orzy okazji sprawdzę. termostat też mogę wymienić bez filozofii, ale jak czujnik - nie mam pojęcia...

: 25 lut 2010, 21:47
autor: Yagr
Albercik pisze:Jest jakaś możliwość sprawdzenia czujnika tego w chłodnicy? Bo wiatrak to sobie orzy okazji sprawdzę. termostat też mogę wymienić bez filozofii, ale jak czujnik - nie mam pojęcia...

chodzi ci o termowłącznik?
wykręcasz, wkładasz do garnka z wodą z podpiętym omomierzem i gotujesz, przejście powinno sie pojawić przed całkowitym gotowaniem się wody (zależy jaki masz termowłacznik i przy ilu stopniach włącza wentylator)
: 25 lut 2010, 21:50
autor: WieSiu
Yagr pisze:wykręcasz, wkładasz do garnka z wodą z podpiętym omomierzem i gotujesz, przejście powinno sie pojawić przed całkowitym gotowaniem się wody (zależy jaki masz termowłacznik i przy ilu stopniach włącza wentylator)
mi by sie tak nie chcialo, juz wole sprawdzic sprawnosc obwodu wentylatora na zlaczu tego termowlacznika i wtedy mam pewnosc ze to termowlacznik
Ale rozumiem ze dla "zdesia" przygotowales wersje specjalna

: 25 lut 2010, 22:00
autor: Yagr
jasne, wiesz jak went rusza po zmostkowaniu to wiadomo że nic innego jak ten termowłacznik paść nie mógł ale skoro Albercik chce go sprawdzać tak przy okazji to proszę bardzo
Nawiasem mówiąc mnie tez jutro czeka sprawdzenie wentylatora i termowłacznika i mam nadzieje że ich ułomność mi się tylko ubzdurała

: 25 lut 2010, 22:08
autor: Albercik
Yagr pisze:jak went rusza po zmostkowaniu to wiadomo że nic innego jak ten termowłacznik paść nie mógł
to nie można było tak od razu

: 25 lut 2010, 22:49
autor: tom_1612
no to ja życzę powodzenia albercikowi latem...
<a tak przy okazji mam obudowę termostatu wraz z termostatem do oddania>
: 26 lut 2010, 13:18
autor: Albercik
a pasuje do 1.3?

: 26 lut 2010, 17:04
autor: tom_1612
czy pasuje to niewiedział, myślę że tak. musiał byś porównać lub zasięgnąć opinii fachowców jest ich tu pełno
tu są zdjęcia tej obudowy:
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=8199
: 26 lut 2010, 17:12
autor: Yagr
: 26 lut 2010, 18:03
autor: Albercik
Dzięki Yagr, ale nie trafiłeś
Do mnie pasuje to:
http://www.ford-esklep.pl/index.php?pro ... cat_id=256
A przy okazji sprawdziłem - niestety ta obudowa do mnie nie podejdzie

: 27 lut 2010, 09:54
autor: Falconx
Albercik pisze:Jest jakaś możliwość sprawdzenia czujnika tego w chłodnicy? Bo wiatrak to sobie orzy okazji sprawdzę. termostat też mogę wymienić bez filozofii, ale jak czujnik - nie mam pojęcia...

A jestes pewny że masz czujnik w chłodnicy ?? Bo ja w swoim na pewno nie mam - wentylatorem steruje ECU.
A z resztą nie jestem pewny , ale w starszej wersji tego silnika włącznik wentylatora był na obudowie termostatu , tak ma kolega we fiescie - nie wiem czy tak samo jest w escorcie. U mnie obudowa jest identyczna tylko nie ma miejsca na czujnik i w chłodnicy też go nie mam .
: 27 lut 2010, 16:50
autor: WieSiu
monowtrysk ma na pewno w obudowie termostatu, EFI ma juz chyba w wiekszosci sterowanie przez komputer.