Strona 1 z 2
[MKV] wskazówka poziomu paliwa wskazuje max
: 18 lut 2010, 22:49
autor: Patrick
Tak jak w temacie odkąd kupiłem escorta moja wskazówka od poziomu paliwa caly czas znajduje się na max nawet to miłe dla oka ale wolę normalny pomiar

prawdopodobnie się zawiesiła czy to może być zablokowany pływak?? ewentualnie jak to naprawić??
z góry dzięki za pomoc
pozdro.
: 18 lut 2010, 22:56
autor: Jamszoł
Możesz też mieć zwarcie kabelka do masy po drodze do zbiornika - też będzie wtedy pokazywało ful.
Zacznij od wypięcia wtyczki pod tylnym siedziskiem .
: 18 lut 2010, 23:05
autor: kris
A może go kupiłeś z pełnym bakiem?,ja jak kiedyś zalałem swojego pod korek to troche musiałem pojezdzić ,żeby wskazówka się ruszyła w lewo

: 18 lut 2010, 23:06
autor: Patrick
ok jutro to zrobię i napiszę co z tego wyszło, wtyczka oczywiście jest pod karoseria?? czy jest jakiś otwór pod tylna kanapą przez który można się dostać do tych kabli??
kris2629 pisze:A może go kupiłeś z pełnym bakiem?,ja jak kiedyś zalałem swojego pod korek to troche musiałem pojezdzić ,żeby wskazówka się ruszyła w lewo

no niestety nie bo już paliwo skonczyło się w drodze na szczęście miałem bańkę z paliwem

: 18 lut 2010, 23:15
autor: Jamszoł
Podnieś siedzenie , podnieś wykladzine - zobaczysz gumową zaślepkę o średnicy koło 10 cm - pod nia jest pompa.
: 19 lut 2010, 15:23
autor: Patrick
Jamszoł pisze:Zacznij od wypięcia wtyczki pod tylnym siedziskiem .
wypiołem i wskazówka nadal pokazuje full ;/ więc chyba tylko pływak pozostaje eh

: 19 lut 2010, 15:35
autor: Jamszoł
Nie koniecznie - możesz mieć po drodze walnięty przewód - musisz sprawdzić między wtyczką przy pompce a wyjściem ze skrzynki.
Znajdziesz przy skrzynce po kolorach i sprawdź czy nie ma przebicia - oba przewody - dojście i wyjście
Samo wypięcie wtyczki nic Ci nie da - przeciez jak wyciagniesz klucz ze stacyjki to wskazówka zostaje tam gdzie była
: 19 lut 2010, 15:38
autor: Patrick
to jeśli znajdę przebicie i to bedize przyczyną to po usunięciu zwary wskazówka od razu opadnie na dół ?
: 19 lut 2010, 15:43
autor: Yagr
Patrick, możesz też odpiąć po prostu licznik i zerknąć co sie dzieje ze wskazówką - w stanie odpiętym powinna opaść tam mniej więcej między połowę skali a ćwiartkę (różnie to wychodzi, pooglądaj sobie zdjęcia liczników do sprzedania na allegro gdy są odpięte, nigdy nie spada do zera). Jeśli nadal bedzie się trzymała na maxa to wina tkwi we wskaźniku. Jest też opcja że ci poprzedni właściciel zamontował inną , nie orginalną pompę np. z pumy, a wtedy wskaźnik może działać odwrotnie (jak masz full paliwa to pokazuje brak a jak koniec to wskazuje pełny zbiornik)
podpisano: ktokolwiek

: 19 lut 2010, 15:44
autor: Jamszoł
Wskazówka zawsze pozostaje w miejscu , gdzie byla jak był włączony zapłon.
Zegar od wskazańpaliwa jest inny niż wszystkie inne zegary - ten nie ma sprężyny powrotnej .
Można sprawdzić też czy pływak nie jest walniety w ten sposób , że zamiast pływaka podłączasz jakiś rezystor (najlepiej o zmiennej rezystancji) - jeśli wskazówka bedzie wskazywać różne wyniki gdy kręcisz gałką

- to zegar i przewody są OK a walniety jest pływak ..
: 19 lut 2010, 15:48
autor: Yagr
Jamszoł, nie do końca tak jest z ta wskazówką choć może w teorii tak byc powinno. Owszem, po wyłączeniu stacyjki nie spada do zera ale też nie zostaje w tym samym miejscu. Co prawda różnica jest niewielka ale sam możesz to zauważyć gdy rano odpalasz, to dopiero po chwili wskazówka pokazuje faktyczny stan.
: 19 lut 2010, 15:50
autor: Jamszoł
Nie przyuważyłem tego - faktem jest , że za pomoca sztucznej - zmiennej rezystancji (opornik z gałką

) można zegar sprawdzić

: 19 lut 2010, 15:54
autor: Patrick
no ok idę dalej działaś może coś uda sie sprawdzić dzięki za szybką odpowiedź

: 19 lut 2010, 15:55
autor: Yagr
Jamszoł pisze:zmiennej rezystancji (opornik z gałką

) można zegar sprawdzić

a no można

: 19 lut 2010, 16:23
autor: Kudłaty_EZG
Jamszoł pisze:- zmiennej rezystancji (opornik z gałką

)
piszcie po naszemu to potencjometr
