Strona 1 z 1

ogólny problem z elektryką

: 12 lut 2010, 18:42
autor: rafi k196
zaczeło się od wymiany rozrusznika,nowy napewno dziala.po wymianie silnik działał około 10 min.pierwsza padła instalacja LPG,silnik zgasł,i nie reaguje na stacyjkę.Nie działa:rozrusznik[nawet nie cpyka],po paleniu na krutlo silnik nie załapuje,nie świeci smarowanie,nie słychać pompki paliwa. Skrzynkę elektryczną wymieniłem i nic.Co dalej mam robić???

: 12 lut 2010, 18:48
autor: Yagr
rafi k196, w twojej wypowiedzi panuje jeden wielki chaos ;)
po pierwsze - od czego zaczął sie problem? Od LPG? CZy to było samo z siebie czy po jakimś twoim działaniu (np. wymiana kabli w/n, rozrusznika, itp) Jakie były objawy? jaką masz instalację?I, II generacja, sekwencja? jakiego producenta? ile przebiegu? Kiedy były ostatnie czynności serwisowe (kable W/N, świece, oleje, regulacja LPG, itp) Czy w chwili obecnej jest jakikolwiek efekt włączenia stacyjki? Czy wymieniając skrzynkę bezpieczników jesteś pewny że nowa jest sprawna?

: 12 lut 2010, 19:01
autor: rafi k196
przebieg pokazuje 50 000 niewim który raz.essa mam od 5lat bez wjększych problemów.Po włączeniu stacyjki mam kontrolkę od ładowania, aktywację poduszki i światła,skrzynkę kupiłem używana wjec rozumiesz, ręki nie dam ucjąć.

: 12 lut 2010, 20:15
autor: Jamszoł
Czy ta "nowa" skrzynka jest taka sama jak stara ?
Poza tym - jeśli już masz star na wierzchu , to warto ją przelutować .
Czy dochodzi napięcie do skrzynki bezpiecznikowej ?
Czy wtyczka przy kompie nie jest zaśniedziała ?

: 12 lut 2010, 20:23
autor: Yagr
rafi k196, zadaliśmy troche pytań ;) A przebieg miałem na myśli instalacji LPG bo chyba przez te 5 lat nie była zostawiona samemu sobie?

: 12 lut 2010, 20:26
autor: new90
jak dla mnie to sie dzieje to co było nie dawno u mnie, przeszukałem wszystko nie myslac o aku a on poprostu wysechł :razz:

: 12 lut 2010, 21:05
autor: rafi k196
rozrusznik kręci jak oszalały z aku ale na kródko,przebjeg LPG 2 lata.skrzynkę kupiłem urzywaną ale taką samą jak orginal,numer sję zgadza ale starą przelutuję i sprawdzę .Małe prawdopodobne żeby obydwje padly na to samo. a jaki są objawy awari komputera ?

: 12 lut 2010, 21:08
autor: Jamszoł
Ja bym się dobrał najpierw do stacyjki - po mojemu - to ona może być przyczyną wszystkiego - nie podaje napiecia dalej tam gdzie powinna lub nie dochodzi już do niej napięcie a ona nie ma czego podawać dalej

: 12 lut 2010, 21:12
autor: Yagr
przy awarii komputera pompa pracuje cały czas (normalnie milknie po kilku sek. od włączenia stacyjki - bez odpalania), oczywiści "są na ziemi rzeczy które się fizjologom nie śniły" i pompa może w ogóle nie "wstać". Ale ecu bardzo rzadko pada

: 12 lut 2010, 21:26
autor: rafi k196
sprawdzalem prąd do i od stacyjki-jest, ginje w skrzynce.Nową [urzywaną] skrzynkę odebrałem dzśjaj, zamontowalem sytuacja bez zmiam, jutro djałam dalej.Narazie dzjęki,o cjągu dalszym bende imformował.

: 13 lut 2010, 17:00
autor: Blazey
A tso oprutrz teko jusz zprafdziłeź? Skontrolofałeź jusz masem na silnikó?
Zkontolofałeź bespitrzniki głufne?

: 13 lut 2010, 17:11
autor: rafi k196
Masa i bezpieczniki w pierwszej kolejności sprawdzone kilkukrotnje.Znalazłem na którym przekażniku ginie prąd ale niemam zamiennika i niejestem pewjen czy to jedyny powód.Moją starą skrzynkę otworzyłem [i nie mogę złożyć] ale niewidaćtam deektu to nie jej wina problem jest wprzekażnikach przynajmniej dwóch

: 13 lut 2010, 19:55
autor: Blazey
A tzo iezd trutnego w słorzenju skszynki bespietrznikóff?

: 13 lut 2010, 20:42
autor: Blazey
Wskaż mi, co w moich postach jest NIE NA TEMAT!!!

: 13 lut 2010, 22:34
autor: mateusz_175
Podłączę się pod temat bo można by powiedzieć że ogólny problem z elektryką.
Sytuacja nie co dziwna. Pojechałem do kolegi i zmienialiśmy cały płyn chłodniczy. Spuściliśmy to "błoto" ( inaczej tego się nie da nazwać co tam było... ) z chłodnicy i bloku. Zbiorniczek wyjęliśmy i wyczyściliśmy z tego syfu co tam było. Zalaliśmy nowym płynem Dynagel ( nie wiedzialem że aż 7l wchodzi :shock: ). Odpalilismy silnik. Cykał z 15 min między czasie odpowietrzaliśmy układ oczywiście. Oczywiscie bardzo duża poprawa w ogrzewaniu. W pewnym momencie gdy wskazówka temperatury było pod literą M spadła poniżej tego białego pola, całkiem na dół. Zgasiłem silnik. Włączyłem zapłon, kontrolki na tablicy rozdzielczej nie świeciły ale dmuchawa śmiga i silnik odpala. Nie ma świateł mijania, drogowych i stopu, postojówki są. Psiknąłem jeszcze WD w tą kostke od czujnika temp ale to na nic ( na instrukcji pisze że można zastosować do elektryki ).
Co się mogło stać :cry: ? Może ktoś miał podobny przypadek ? To chyba nic nie ma wspólnego z tą wymianą płynu ? Czy da rade podjechać do mechaniora skoro nie wskazuje temperatury ? W sumie upałów nie ma, płyn jest więc chyba niema przeciwskazań. Bezpieczniki wszystkie sprawdziliśmy i są dobre. Przy okazji ładowanie, jak na taki przebieg i brak remontu altka to myśle że wynik jest niezły ( na biegu jałowym ok 14,30V ). Oczywiście auto zostawiłem u kolegi bo w nocy to nie ma dalo rady by wrócić. W poniedziałek muszę podjechać autobusem do kolegi i zawieziemy do elektryka niech to wszystko w końcu porobi, posprawdza, niech to będzie jak ma być.
Proszę Was po raz kolejny o pomoc :) z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Sorry że taki długi post. Mam nadzieję że jest zrozumiały :)