Obrotomierz nie chodzi...

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

stoper86 pisze:A czy w ogóle idzie jakieś połączenie z obrotomierza do skrzyni??
nie
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
stoper86

Post autor: stoper86 »

Więc po wymianie bezpiecznika nr 27 lusterka chodziły parę minut, a szyba trochę dłużej i chyba będę musiał jechać do elektryka, ponieważ do tego jeszcze dzisiaj centralny zamek ożył po jakimś tam czasie i nie chce przestać działać tylko w kolko zamyka i otwiera drzwi. Musiałem bezpieczniki dwa wyjąc o numerach 27, i 30 bo cały czas chodził w kółko. Czy to coś poważnego będzie?? Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

skrzyneczka ci sie kłania ;) Posprawdzać przekaźniki, poczyścić styki w razie konieczności przelutować całą skrzynkę. I sprawdź sobie czy czasem nie masz jakiegoś przecieku i woda nie kapie na skrzynke bezpieczników ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
stoper86

Post autor: stoper86 »

Yagr pisze:I sprawdź sobie czy czasem nie masz jakiegoś przecieku i woda nie kapie na skrzynke bezpieczników ;)
Z tym sobie poradzę :mrgreen:
A z resztą pojadę do jakiegoś elektryka samochodowego. Myślę przy okazji zamontowania sterownika zamka centralnego. Jaki polecie??
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

MinisterQ,
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... ecznik%F3w
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... ecznik%F3w
jeśli możesz tam coś celem uzupełnienia wstawić to jak najbardziej ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 678
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur »

A jak już jesteśmy w temacie obrotomierza - to w ten weekend próbowałem w swoim essim podłączyć obrotomierz, i niestety - niezbyt mi się to udało. Przedłużyłem przewód od alternatora do 10 końcówki złącza zegarów, ale niestety okazało się że to nie wystarczy - trochę nie w porę zorientowałem się że mam zegary od benzyniaka, i z alternatorem obrotomierz nie chce gadać. :(
Przy bezpośrednim podłączeniu, po odpaleniu wskazówka natychmiast przekręca się poza skalę - pomyślałem więc że może tu chodzić o ograniczenie sygnału z alternatora. Podłączyłem więc sygnał przez potencjometr, tak by móc dokładnie ustalić wartość potrzebnej rezystancji... Sytuacja się odrobinę poprawiła - ale dalej wskazania są cokolwiek kosmiczne - do pewnego momentu wskazówka podnosi się, i w trakcie wzrastania obrotów nagle zaczyna opadać, potem znów odrobinę się podnosi... Dziwne to trochę.
Tak poza tym alternator jest RACZEJ sprawny, bo ładowanie jest - około 13.9 - 14.2V (aczkolwiek czasem trzeba przygazować by się regulator napięcia wzbudził). Z odpalaniem w zimie problemu nie było, nie musiałem aku nigdy podładowywać...
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

MinisterQ, ja nie umiem przerobic obrotomierza tak zeby z wersji benzynowej dzialal w dieslu :( tam jest troche inny sygnal dla obrotomierza. Da sie za to sama tarcze obrotomierza ze wskazowka podmienic (czyli przeniesc cala elektronike) i wtedy mozna miec np. biale oryginalne zegary do diesla lub na odwrot :)

MinisterQ,proponowalbym Ci jednak poszukać zegarow z literka D na obrotomierzu,bo szkoda Twojego czasu i nerwow, a ten sprzedaj komus innemu
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 678
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur »

Ja ostatecznie bym sobie to jakoś przerobił, gdybym wiedział co dokładnie ląduje na 10 pinie zegarów z alternatora...
ODPOWIEDZ