Strona 1 z 2

zakup diesla

: 03 lut 2010, 11:53
autor: kupiec
1 najlepiej kupić zimą :) wtedy mamy pewność co do kompresji
przy braku kompresji ( na wszystkich cylindrach lub tylko dwóch ) auto nie odpali lub źle odpali nawet przy 0`C
2 przy problemach z odpaleniem nie wierzyć sprzedającemu że wystarczy świece wymienić, niech wymieni i oddacie mu kase później
3 jeżeli po zapaleniu auta z rury wydobywa się dużo czarnego dymu i przy przekroczeniu 2500 obr/min wydobywa się jeszcze więcej czarnego dymu to podkręcony na pompie lub końcówki wtrysków do wymiany. regulacja pompy 100-500 zł. końcówki wtrysków ok 40zł za szt.
4 podczas jazdy próbnej TD 90 KM po przekroczeniu 2500 obr/min musimy poczuć nagły przyrost mocy ( załączenie się turbiny ), jeżeli tego nie ma to turbina jest beee... regeneracja turbiny od 200 do ... :/
5 rozrusznik musi kręcić szybko, jeżeli kręci wolno to jest problem z odpaleniem i punkty 1 i 2 już można sobie odpuścić ;)

jak coś mi się jeszcze przypomni to dopisze :)

: 03 lut 2010, 23:30
autor: michal_gol
ad 4. 2 możliwość to zatkany dostęp powietrza do intercoolera, należy sprawdzić wygłuszenie pod maską, jeśli 2 warstwy do siebie przylegają to trzeba włożyć między nie dystans (auto nie dostaje powietrza = nie jedzie)

: 03 lut 2010, 23:41
autor: Jamszoł
tego nie kumam ?

: 03 lut 2010, 23:47
autor: kupiec
właśnie się zastanawiam nad tym :/ teoretycznie jest to możliwe :roll:

: 03 lut 2010, 23:53
autor: Jamszoł
wygłuszenie pod maką jak zatka intercooler , to powietrze wychodzące z turba a idące poprzez intercooler nie będzie chłodzone.
Intercooler to nic innego jak chłodnica dla powietrza , które jest rozgrzane w turbinie i jest zbyt gorace , żeby być wtłoczone do cylindrów .
Zbyt gorace powietrze , jest rozrzedzone - a więc zawiera za mało tlenu - po to jest schładzane.
I nic ponad to .
Zatkany intercooler przez wygłuszenie nie ma najmniejszego wpływu przy odpalaniu silnika i dopóki turbina się nie rozgrzeje - intercoolera może nie być wcale.
Przy gorącym - i tak odczujemy kopa przy przyspieszaniu - będzie tylko nieco słabszy.

: 04 lut 2010, 00:01
autor: kupiec
Jamszoł pisze:Zatkany intercooler przez wygłuszenie nie ma najmniejszego wpływu przy odpalaniu silnika i dopóki turbina się nie rozgrzeje - intercoolera może nie być wcale.
chodzi o p. 4 czyli kopa przy przyśpieszniu
Jamszoł pisze:Przy gorącym - i tak odczujemy kopa przy przyspieszaniu - będzie tylko nieco słabszy.
no właśnie, słabszy lub nieodczuwalny
czyli teoretycznie...

: 04 lut 2010, 13:07
autor: michal_gol
no to nie wiem, kolega miał mk1 w dieslu i mu to się przytkało i auto w ogóle nie jechało, włożył dystans i od razu go odmuliło... :roll:

: 04 sie 2010, 12:00
autor: ThundeR
Panowie jakie są słabe punkty tego modelu : http://otomoto.pl/ford-escort-diesel-C14329932.html

na co szczególnie zwrócić uwagę (wiadomo na blachę bo tę ford ma h*****), ale jak się sprawują te silniki

: 04 sie 2010, 12:15
autor: Yagr
Coś jest tam nie tak: albo to jest TD bez intercoolera z mocą 70KM albo diesel bez turbo, wtedy ma 60KM. Co do słabych punktów to poza elementami opisanymi wyżej przeczytaj jeszcze http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=8007
A tu możesz sobie zobaczyć czego być nie powinno http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=330

: 04 sie 2010, 12:16
autor: WieSiu
ten silnik 70KM jest znacznie slabszy niz 90KM mimo ze tez ma turbine, bardziej mu do 60KM :D Mialem taki 70KM silnik i nie zajechalem go,wiec uwazam ze jest dobry :D Jak odpala rano bez problemow bez telepania (na zimno) i nie dymi,to bedzie zyl

: 04 sie 2010, 12:38
autor: kupiec
"Moc: 75 KM (55 kW)" trochę to dziwne, napisz do gościa żeby wysłał zdjęcie silnika i przepisał dane z dowodu rejestracyjnego.

: 04 sie 2010, 19:16
autor: ThundeR
w dowodzie jest też napisane 75KM, gdzie w fordach jest umieszczany kod silnika?

ja potrzebuję tanie oszczędne auto do jeżdżenia, coś co ma mieć buta stoi w garażu

: 04 sie 2010, 19:40
autor: karol MAŁY
To zobacz jeszcze czy nie był kiedyś benzyniakiem :mrgreen: ja też mam w dowodzie 105 koni a pod maską 60 :razz:

: 04 sie 2010, 19:56
autor: Yagr
Najpopularniejszy diesel to turbo intercooler z mocą 90KM, drugi to zwykły diesel bez turbinki z mocą 60KM a trzeci to turbo bez intercoolera spotykany najczęściej z mocą 70KM ale spotkałem się też z escortem van z endurą-de i mocą w dowodzie tak jak kolega podaje-75KM.

: 04 sie 2010, 22:07
autor: WieSiu
Yagr pisze:spotkałem się też z escortem van z endurą-de i mocą w dowodzie tak jak kolega podaje-75KM.
ciekawe, ja takiego wlasnie mialem i do tego jeszcze prawie z konca produkcji i nie mial 75 :D Ale moze w miedzyczasie robili 75... 75 to mial wypisane na boku,ale to byla wersja ladownosci, moze niektorzy to myla z moca ? (na ogloszeniach tak czesto jest)