Strona 1 z 1

rs2000 alternator - jaki jest w stanie naładować akumulator

: 31 sty 2010, 00:37
autor: majbiker
Jak w temacie .
Seryjny alternator , jaki można mu zapodać maksymalny akumulator ?
Czy wszystkie RS-y w MKVII miały alternator o tych samych wartościach ?

: 31 sty 2010, 01:03
autor: Jamszoł
Obojętne czy to RS czy 1,6 lub 1,8 czy XR .
Alternator był wstawiany odpowiednio do wyposażenia .
Jeśli była wstawiana orginalnie podgrzewana przednia szyba , to altek był mocniejszy , żeby pokryć potężne obciążenie - ponad 40A + ewentualnie klima 25A i wentylator 50A
Pomijam całą resztę - tylko to pobiera w zaokrągleniu 100Amperów - więc altek musi odrobić jak najszybciej straty .
Trzeba też patrzec oczywiście na aku - do tego wszystkiego aku 60Ah w zupełności starcza i jest to raczej górna granica pojemnościowa aku jakie można władować do Esa.

: 31 sty 2010, 01:17
autor: Blazey
Tylko na prawdę rzadko to pracuje równocześnie. Więc to bilans maksymalny.

: 31 sty 2010, 01:42
autor: Ven
Blazey pisze:Tylko na prawdę rzadko to pracuje równocześnie. Więc to bilans maksymalny.
U siebie po odpaleniu auta rano po nocy, jak załączam ogrzewanie przedniej i tylnej szyby plus nawiewy to auto poprostu gaśnie. A robie tak praktycznie codziennie. Wiec najpierw grzeje przód a potem tył. Obu naraz nie da rady :razz: Altek/aku na 100% sprawny. Obciazenie jest masakryczne.

Altki w RSach to 70-siątki.

: 31 sty 2010, 01:42
autor: majbiker
Jamszoł pisze:Obojętne czy to RS czy 1,6 lub 1,8 czy XR .
Alternator był wstawiany odpowiednio do wyposażenia .
Jeśli była wstawiana orginalnie podgrzewana przednia szyba , to altek był mocniejszy , żeby pokryć potężne obciążenie - ponad 40A + ewentualnie klima 25A i wentylator 50A
.
Czyli mam
- orginalnie podgrzewana przednia szyba
- klima mam

A jak wykumać , jakie możliwości ma mój alternator ?
Blazey pisze:Tylko na prawdę rzadko to pracuje równocześnie. Więc to bilans maksymalny.
Z (klimą śmigam zawsze )+ szyba = zero zaparowania w aucie !!

: 31 sty 2010, 08:39
autor: WieSiu
Ven,to chyba masz coś z akumulatorem skoro twierdzisz że alternator na 100% dobry. U mnie nawet w cabrio przy bardzo słabym akumulatorze jak od razu włącze wszystko to nic nie gaśnie.

: 31 sty 2010, 20:23
autor: Ven
WieSiu pisze:Ven,to chyba masz coś z akumulatorem skoro twierdzisz że alternator na 100% dobry. U mnie nawet w cabrio przy bardzo słabym akumulatorze jak od razu włącze wszystko to nic nie gaśnie.
Aku jest okej (Bosch Silver ma rok z kawałkiem). Mysle ze to albo masy albo polaczenia sa winne, bo pod duzym obciazeniem elektrycznym rozne smieszne rzeczy zaczynaja sie dziac jak jest zimno. Np losowo zapala sie lampka poziomu plynu spryskow, a ostatnio nawet lampka rezerwy paliwa i abs-u :grin: . Jak z mojego akumulatora odpalalem ojca DeŁu Musso 2.9TDi (130A aku padniety) , dajac 4000tys obrotow jak on krecil silnikiem, to kontrolki u mnie na desce zachowywaly sie jak swiatla na choince z wskazowka obrotomierza :razz:. Wariuje troche tez wskaznik predkosciomierza w normalnej jezdzie (dosc mocno sie waha).

Nie moge sie doczekac wiosny by to wszystko rozpiac, przeczyscic i po spinac. Mysle tez nad przelutowaniem skrzynki bezpiecznikow i paroma innymi duperelami. Moze pomoze.

: 31 sty 2010, 20:27
autor: Jamszoł
pomogą dodatnie temperatury - wszystko wróci do normy i trudno Ci bedzie co kolwiek znaleść.
Z drugiej strony odradzam robote teraz , bo plastiki sa zimne i popękają :???:

: 31 sty 2010, 21:35
autor: nonam
Ven pisze:jak załączam ogrzewanie przedniej i tylnej szyby plus nawiewy to auto poprostu gaśnie
Dziwna rzecz, mi nigdy w ten sposób nie zgasł :P
Ven pisze:Aku jest okej (Bosch Silver ma rok z kawałkiem)
Fakt, aku kupiłem przed zimą w tamtym roku, ale to nie reguła, w omedze aku (Centra Plus) właściciel włożył też trochę ponad rok temu, niestety tej zimy się poddał, nie wiem dlaczego i nie dochodziłem tego, kupiłem Boscha Silver S5 i nie ma problemu z odpaleniem nawet przy -25, auto kręci jak szalone :)

: 31 sty 2010, 23:15
autor: Ven
Ven pisze:Aku jest okej (Bosch Silver ma rok z kawałkiem)
nonam pisze:...kupiłem Boscha Silver S5 i nie ma problemu z odpaleniem nawet przy -25, auto kręci jak szalone :)
No właśnie w tym rzecz - u mnie tak samo. Jak jest hiper mróz -20 odpala bez żadnego problemu po max 3s. Pod pełnym obciążeniem napięcie na 100% nie spada poniżej 13V a mimo to zdarza mu się zgasnąć..(oczywiscie mowa o postoju na jałowym zaraz po odpaleniu)

: 31 sty 2010, 23:19
autor: Jamszoł
Ja bym raczej tu winił zimno panujące w kabinie - wariujące kontrolki itd.
Wszystko jest sztywne jak.. nie powiem co :mrgreen: