Strona 1 z 1

terkotanie na wolnych obrotach (chyba przegub padl)

: 24 sty 2010, 12:18
autor: piter
witam.otoz od pewnego czasu daje znac przegob zew od strony kierowcy(terkocze) ,kupilem szt2 tak aby wymienic je za jednym razem,lecz z powodu braku czasu itp odstapilem wymiany przegobow na jakis czas.a dzis po przejechaniu okolo 5km i ruszeniu nie gwaltownym z miejsca autko nagle stracilo sile w kolach i nie chcialo ruszyc,silnik pracuje lecz strasznie slychac jak cos tlucze w przednim kole od str kierowcy na wolnych obrotach a na biegu wogole nie chce jechac i tez slychac jak cos tlucze . tak jak by sily stracil. na dodatek obraca sie polos i za kazdym razem jak dodaje gazu to glosniej tlucze dodam ze od str pasazere z przodu polos sie nie obraca i nic nie slychac tylko ta od kierowcy.czy to koniec przegobu czy cos jeszcze jes walniete?

: 24 sty 2010, 12:43
autor: Yagr
piter, kręci sie jedna półoś bo mechanizm różnicowy działa, na 99,99% poszedł ci, tak jak słusznie się domyślasz, przegub.

: 24 sty 2010, 12:53
autor: piter
to dobrze ze tylko przegub.a jaki zestaw kluczy jest mi potrzebny?.bede wracal z pracy to wezme klucze odpowiednie i wszystko co potrzebne

: 24 sty 2010, 13:14
autor: Yagr
Największy problem to odkręcić centralną nakrętkę koła... i tu jest niejasność bo ponoć różne jej rozmiary bywały... ja mam chyba pod klucz 32 ale głowy niestety nie dam a klucz musisz mieć tu solidny!

: 24 sty 2010, 13:21
autor: iglaxr3i
ja mam 32

: 24 sty 2010, 13:25
autor: piter
mam taki klucz jest on uzywany do odkrecania nakretek kol w tirach.ale jeszcze widzialem u mnie ze jest u mnie sworzen wachacza przykrecony do jatzma na srube torx .chyba wyjdzie na to ze wezme z pracy od 13 do 32 lub cos wiekszego i zestaw porzadnych torxow

: 24 sty 2010, 13:27
autor: Jamszoł
Pożądną nasadkę i pokrętło + rura na pokrętło + młotek i wąski przecinak - bo nakrętka centralna jest kontrowana poprzez uderzenie i wgniecenie jej do środka nacięcia na piaście .
Oprócz przegubu mam nadzieję , że kupiłeś osłonę gumową przegubu - bo starą musisz zwalić ?
Poza tym musisz odkręcić od dolu śrubę zabezpieczającą sworzeń zwrotnicy , bo musisz go odpiąć od zwrotnicy - inaczej nie odegniesz całości na zewnątrz - klucz 17 oraz imbus - łeb śruby jest na imbus. Śruba ta lubi sie wy.... a nowa w ASO razem w komplecie z nakrętką samo - kontrującą kosztuje 10 zł Śruby nie podbierzesz bo ma średnicę 11 mm a nakrętka do niej M10

: 24 sty 2010, 13:32
autor: nonam
W czarnuchu też był 32, niestety żądna ludzka siła nie była w stanie ruszyć tej nakrętki, dopiero rura ze 2m długa dała sobie rade

: 24 sty 2010, 13:37
autor: Jamszoł
Do odbezpieczenia nakrętki szerokość przecinaka lub wkrętaka w który można walnąc młotkiem - 4mm - szerszy nie wlezie miedzy ośkę a nakrętkę .
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=5716
Zdjęcie IMG_0026.jpg
Widok piasty po zdemontowaniu tarczy

Oraz niżej zdjęcie IMG_0028.jpg
Tam widać nakrętkę i nacięcie na ośce .

: 24 sty 2010, 14:02
autor: piter
Jamszoł pisze:Oprócz przegubu mam nadzieję , że kupiłeś osłonę gumową przegubu - bo starą musisz zwalić ?
wszystko jest nowe tzn przegub,oslona gumawa na nia 2 opaski stalowe i zabezpieczenie zingera aha i nakretka w rozmiarze 32 mm(sprawdzilem przed chwila i mam smar w tubce.
Jamszoł pisze:imbus - łeb śruby jest na imbus. Śruba ta lubi sie wy.... a nowa w ASO razem w komplecie z nakrętką samo - kontrującą kosztuje 10 zł Śruby nie podbierzesz bo ma średnicę 11 mm a nakrętka do niej M10
u mnie jest 100% torx wiem bo jak wymieniali mi wachacze to dali stare sruby ktore musialem zmienic po 2 dniach na nowe w sklepie ford byly takie jak opisujesz ale na koncowke torx pamietam ze takie mi sprzedali .zreszta zaraz pojde zobaczyc byc moze sie myle

: 24 sty 2010, 14:05
autor: Jamszoł
Nie mylisz się - torx - to ja się zaplątałem :mrgreen:

: 24 sty 2010, 14:11
autor: piter
Jamszoł pisze:Nie mylisz się - torx - to ja się zaplątałem :mrgreen:
a jhuz mialem isc i zobaczyc.dobrze ze napisales bo sie juz ubieralem na dwor.no to wynika ze potrzebne mi bedzie ,rura (przedluzka)klucz 17, 32,torx(jakis tam)nozycze do sciaganiecia zab zingera,i pobijak abym sciiagnol zabezpieczenie tak abym mogl odkrecic nakretke o rozm 32?

: 24 sty 2010, 14:18
autor: Yagr
chyba wszystko wymieniłeś. Dodaj jeszcze jakąś łopatkę co by sobie miejsce ze śniegu odgarnąć, jakiś kocyk, rękawice... a najlepiej zaciągnij maszynę gdzieś do garażu i tam dłub bo przy takiej temperaturze jak obecnie to paluchy można odmrozić...

: 24 sty 2010, 14:52
autor: Jamszoł
Jeszcze czołowe szczypce do ucinania drutu , żeby zabezpieczyć nowe opaski na osłonach przegubu

: 24 sty 2010, 15:29
autor: piter
dzieki pany za informacje i pomoc :) mysle ze jutro wymienie wszystko tak jak to nalezy

[ Dodano: Pon 25 Sty, 2010 ]
no i lipa jak na dzis wszystko sobie pieknie naszykowalem na demontaz i montaz przegubu ale nie dalem rady w takim zimnie wymienic do tego ciemno , palce zamarzaja nawet przez 2 pary rekawiczek. dzis popsikalem sruby WD-40 .jutro cdn .ubiore sie cieplej i bede robic woza za dnia a nie wieczorowa pora.dzis wszystko udalo sie zrobic.wymienilem 2 przeguby na dworze w dzien przy temp -15 st C .trwalo to 3 godz :) ale jest zrobione. :)