Strona 1 z 1

nagrzanie silnika, a prędkość

: 23 sty 2010, 14:44
autor: MisiekP
witam wszystkich :)
Dziś walnąłem sobie trasę Racibórz-Wrocław-Racibórz (330km) i zauważyłem pewną kwestię: jak silnik jest niedogrzany (przy -10* to jasne, że ciężko go będzie nagrzać - miałem 3/4 drogi na literce M w napisie NORM) to na autostradzie więcej jak 160-165km/h nie chciał jechać. W drodze powrotnej nagrzał się do literki R i ok. ~175km/h dało się wyciągnąć. W lecie np gdy jest ciepło i wskazówka była na środku skali to szło i 190km/h pociągnąć. Zatem pytania:
1/ jakie znaczenie ma tu powietrze?? Przy okazji średnie spalanie to ok. 9l/100km :) nie przejmować się tym znacząco??
2/ Co na skali temp płynu chłodzącego oznaczają dane miejsca: jak jest między białym a norm, jak jest na literce N,O,R,M ??

: 23 sty 2010, 14:47
autor: Jamszoł
Im zimniejszy silnik , tym jest słabszy.
Spalanie 9/100 przy prędkościach ponad 150 to nie jest dużo

: 23 sty 2010, 14:52
autor: Yagr
MisiekP, nie przejmuj się ;) Stopień właściwego dogrzania silnika z pewnością wpływa na zoptymalizowanie warunków pracy jednostki napędowej i polepsza jego osiągi ale tu wchodzi kupa innych czynników np, z którego kierunku wiatr wiał, czy we wrocku tankowałeś (inne paliwo), jaka była temp. asfaltu i od groma innych detali - nie przejmuj się tym :)

a literki same w sobie nic nie oznaczają, wchodzą w skład nazwy całego pola określającego prawidłową temperaturę (NORM, lub NORMAL) ;)

: 23 sty 2010, 15:05
autor: MisiekP
zalałem w Raciborzu 35l paliwka + ok. 4-5 miałem = 39-40l i jak wracałem zostało ok. 8l także 330km i spaliło 31-32l zatem spalanie przy prędkościach rzędu 150km/h wychodzi teraz liczę 9,3l/100km przy -10*. Aha ale to pole NORM to jest 70-110* mniemam? :D

: 23 sty 2010, 15:11
autor: Yagr
dobrze mniemasz, tyle że co ess to inaczej mu wskazuje normalna temperaturę dlatego nie ma uniwersalnej odpowiedzi na twoje pytanie. U mnie w zasadzie nigdy do połowy nie dochodzi i przy prawidłowym nagrzaniu silnika utrzymuje się tuż przy pierwszej literce od białego pola, ale już u innych zdarza się że jest idealnie na środku. Było kilka rodzajów samych czujników temperatury na wskaźnik różniących się kolorem i byc może to jest powód takich różnic we wskazaniach albo też czujniczki są w różnym stopniu degradacji....

: 23 sty 2010, 15:14
autor: Jamszoł
Plus duża rozbieżność w samym zegarze
To tylko wskaźnik a nie miernik

: 23 sty 2010, 15:15
autor: MisiekP
ok rozumiem :D a już się bałem, że kompresję h*j strzela :D ponieważ więcej jak 4000 obrotów na 5 biegu trudno w tych warunkach było przekroczyć, dopiero spowrotem ok. 4200 obr. szło wycisnąć :) a tak to miałem piękne wrażenia z jazdy: nie bolą mnie plecy, wszyscy zadowoleni :D po prostu można się cieszyć, że się kupiło dobre autko za tą cenę :D

: 23 sty 2010, 15:18
autor: Jamszoł
Bo Es jest stworzony do jazdy po długich trasach
Dla tego jest nisko osadzony nad ziemią .

: 23 sty 2010, 17:29
autor: mlekolowickie
Yagr pisze:Stopień właściwego dogrzania silnika z pewnością wpływa na zoptymalizowanie warunków pracy jednostki napędowej i polepsza jego osiągi
czyli jesli nigdy nie osiagne temperatury na literze N, tylko ponizej bede mial lipe zamiast przyspiechy, si?
Jamszoł pisze:Bo Es jest stworzony do jazdy po długich trasach
jest idealny do tego, po miescie jest srednio za to trasa jest bajka, marzenie :)

: 23 sty 2010, 17:31
autor: Yagr
mlekolowickie pisze: czyli jesli nigdy nie osiagne temperatury na literze N, tylko ponizej bede mial lipe zamiast przyspiechy, si?
Yagr pisze: co ess to inaczej mu wskazuje normalna temperaturę dlatego nie ma uniwersalnej odpowiedzi na twoje pytanie. U mnie w zasadzie nigdy do połowy nie dochodzi i przy prawidłowym nagrzaniu silnika utrzymuje się tuż przy pierwszej literce od białego pola, ale już u innych zdarza się że jest idealnie na środku. Było kilka rodzajów samych czujników temperatury na wskaźnik różniących się kolorem i byc może to jest powód takich różnic we wskazaniach albo też czujniczki są w różnym stopniu degradacji....
Jamszoł pisze:Plus duża rozbieżność w samym zegarze
To tylko wskaźnik a nie miernik

: 23 sty 2010, 18:24
autor: Jamszoł
Do puki silnik się nie nagrzeje do ok 90 stopni to jest słabszy
Zawsze jak wóz jest na Hamowni - to go do pomiaru mocy rozgrzewają do właśnie takiej temperatury.
Ja u siebie wiem dokładnie kiedy mam 94 stopnie , bo jak byłem na regulacji LPG to widziałem pomiar temp na kompie u gazownika - przy 94 załącza się u mnie wentylator chłodnicy
Ale teraz przy obecnych temp na dworze nie uzyskasz takiej temp silnika .
Chyba , że wjedziesz do ciepłego warsztatu - choć by do mnie do pracy - na warsztacie mamy 24 stopnie :mrgreen: