Szarpanie przy jezdzie na biegu 1 i 2

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Albercik pisze:alw na gazie są inne wtryskiwacze i inny układ sterujący, więc nie można mówić, że ecu odcina prąd wtryskom :P Bo w LPG od tego jest komp gazu, żeby tym sterował :P
komp od LPG sczytuje kiedy ma nastąpić impuls na wtrysku paliwa i w tym momencie daje impuls na wtryski LPG.
Jeśli komputer zaczyna hamowć silnikiem - czyli nie podaje impulsów na wtryski - to komp od LPG robi dokładnie to samo.
Jak naj bardziej hamowanie silnikiem występuje gdy silnik pracuje na LPG.

Sugeruje odpięcie impulsatora i sprawdzenie czy nadal będzie kangur
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Albercik

Post autor: Albercik »

Hm, a to nie wiedziałem, że komp od LPG bierze info z ECU :D

Nigdy nie twierdziłem, że nie da się hamować silnikiem na LPG, tylko myślałem, że komp od gazu przejmuje całą robotę od ECU... Alu już wiem, że tak nie jest :P
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Osobiście widziałem wykresy jak na przeglądzie gazownik podłączył Laptopa pod gazokomp i w pewnym momencie z tegoż laptopa wyłczył LPG i porównywał wtedy wykresy na pracy na benie - nie wiem czy we wszystkich sekwencjach tak jest , ale u mnie na bank oba kompy współpracują .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Jamszoł pisze:Osobiście widziałem wykresy jak na przeglądzie gazownik podłączył Laptopa pod gazokomp i w pewnym momencie z tegoż laptopa wyłczył LPG i porównywał wtedy wykresy na pracy na benie - nie wiem czy we wszystkich sekwencjach tak jest , ale u mnie na bank oba kompy współpracują .
Tak jest we wszystkich sekwencjach. Komp LPG zczytuje z ECU sekwencje wtrysku i czasy otwarcia wtryskiwaczy i tymi danymi steruje wtryskami LPG.

Wracajac do problemu - przy zakladaniu LPG monter z jakiegos powodu skrocil przewod od impulsatora lub z wiazki do gniazda, i nie jestem w stanie podlaczyc porzadnie na stale VSS. Jak go wpinam to sie wysuwa bo kabel jest napiety jak struna-na styk. Czy problem moze miec jakis zwiazek z VSS?
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11735
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Ven pisze:Czy problem moze miec jakis zwiazek z VSS?
jasne - nie ma VSS to komp nie wie, ze auto sie toczy i trzeba wzbogacic mieszanke
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
everlast

Post autor: everlast »

VSS to jest czujnik prędkości obrotowej, ja popatrzyłbym prędzej na TPS- czujnik położenia przepustnicy albo tak jak wcześniej pisałeś kable NN, sprawdz od kompa przez EDIS do cewek, wystarczy małe przebicie i może wydziwiac, szczególnie że ktoś już tam grzebał. Sprawdż też czy nie łapie gdzieś lewego powietrza cały dolot oblookaj a najlepiej rozłóż i załóż ponownie, więcej się wyjaśni a roboty nie jest dużo ;)
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11735
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

VSS - Vehicle Speed Sensor (czujnik prędkości pojazdu)


http://www.auto-online.pl/serwis/poradn ... ki/vss.htm


czujnik obrotów (wału) to jest dokładnie czujnik położenia wału korbowego i jak on nie działa prawidłowo to jest problem z działaniem układu zapłonowego lub wogole z odpalaniem.


ps. co to są kable NN ??
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
rene

Post autor: rene »

Mialem taki sam objaw ale tak sie dzialo gdy samochow przejechal po duzych nierownosciach i wtedy nie laczyla ta podluzna kostka od spodu na skrzynce bezpiecznikow wystarczylo docisnac i problem znikal
everlast

Post autor: everlast »

cidzej pisze: ps. co to są kable NN ??
Kable niskiego napięcia:) te co dochodzą do cewek w RS a od cewek idą już WN czyli wysokiego napięcia
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Na sprawdzenie wiazki kabli NN do cewek pojade do elektryka na 100%.
Ale dzis znalazlem potencjalnego sprawce - podwyzszonego spalania i kangurzenia na jalowym moze byc nieszczelnosc kolektora wylotowego w miejscu laczenia z KATem? Dzis na mrozie ladnie bylo widac jak 3/4 dymu wylata wlasnie tamtedy a nie wydechem. Co zapewne tłumaczy też dlaczego śmierdzi mi gazem po odpaleniu na zimnym silniku.

Powyzsze moze powodowac ze sondy lambda maja zafauszowane odczyty i z tąd problem. Co myslicie?
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14520
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

to nie powinno fałszować sond- one są wcześniej, ale za smród jak najbardziej mogże to odpowiadać ;) tam masz pewnie tak jak w innych essach taka uszczelkę ze sprasowanego drutu.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

W innych Esach przed katem masz plecionkę a w Rs-sie jej nie ma :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14520
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Jamszoł, u mnie też nie ma plecionki.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23274
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Jamszoł pisze:W innych Esach przed katem masz plecionkę
chyba jednak glownie w dieslach jest plecionka, ze wzgledu na drgania
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Albercik

Post autor: Albercik »

u mnie też jest, ale mój klekocze jak diesel, więc to się chyba nie liczy :mrgreen:
Ven pisze:Ale dzis znalazlem potencjalnego sprawce - podwyzszonego spalania i kangurzenia na jalowym moze byc nieszczelnosc kolektora wylotowego w miejscu laczenia z KATem? Dzis na mrozie ladnie bylo widac jak 3/4 dymu wylata wlasnie tamtedy a nie wydechem.
moim zdaniem może być. w końcu jak masz dziurę w wydechy, to nie masz odpowiedniego ciśnienia w układzie wyd.
ODPOWIEDZ