Strona 1 z 2
akumulator - zgon czy zimno?
: 11 sty 2010, 21:26
autor: mlekolowickie
padl mi akumulator, czy to ze byl zalany woda i oblodzony moglo wplynac na niego?
obecnie po jezdzie odpala na dotyk, jednak po godzinie stania znow sie rozladowal kompletnie i musialem z klem ruszac :S
czy juz dokonal kresu swego zywota, ogolnie to mocne aku 72aH
normalnie w essie powinien byc z parametrami jakimi?
p.s. szukajke odwiedzilem ale malo interesujacych tematow znalazlem, zaden nie odpowiadal mi wystarczajaco
: 11 sty 2010, 21:57
autor: Yagr
72Ah to jak na 1,6 trochę za duża pojemność... nie wiem jak tam z twoim ładowaniem i zapotrzebowaniem na prąd w essie ale mogłeś mieć ten aku chronicznie niedoładowany... Takie pojemności to w dieslach raczej sie stosuje. Druga sprawa - jak ci zalało cały aku to niby problemu buc nie powinno bo aku powinien byc hermetyczny, problem w tym że ja poszło po całości to woda mogła ci robic za przewodnik i zewrzec klemy...
: 11 sty 2010, 22:09
autor: Jamszoł
mlekolowickie pisze:p.s. szukajke odwiedzilem ale malo interesujacych tematow znalazlem, zaden nie odpowiadal mi wystarczajaco
Jedyną pewną metodą na sprawdzenie , ży ma mu się jeszcze na życie jest sprawdzenie cel aerometrem , następnie podłaczenie go pod prostownik i po naładowaniu (krótka przerwa koło 20-30 minut) i ponowny pomiar aerometrem .
Jeśli podłączasz aku pod prostownik i np. na początku aku zaczyna pobierać 10 A a po chwili zaczyna amperaż spadać to też będzie świadczyć o tym , że jeszcze będzie żył - jeśli np bierze 5A i po czasie zaczyna brać więcej po czym znów będzie spadać - będzie żył .
Jeśli na początku bierze 10 A i szybko amperaż spada a przy okazji po paru minutach zaczyna sie w nim gotować - to możesz jechać po nowy.
Jeśli na aerometrze przed ładowaniem jest na czerwonym kolorze i po naładowaniu też - jedziesz kupić nowy.
Ty masz 1,6 - benzyna - 60 Ah wystarczy - większy może notorycznie być niedoładowywany.
Acha - aku powinien być - jeśli chodzi o napięcie w granicach 10 i wyżej Voltów - jeśli ma niżej to co najmniej jedna cela poszła na spacerek.
: 11 sty 2010, 22:13
autor: mlekolowickie
mozliwe ze byl niedoladowany, 60ah a jakies inne parametry powinienem znac?
w takim razie ten stary aku zostawie w piwnicy w celu diagnozowania, dzieki jamszol za info, usmiechne sie jeszcze na pw w celu interpretacji wynikow

: 11 sty 2010, 22:15
autor: Jamszoł
: 11 sty 2010, 22:20
autor: Yagr
60AH to az za dużo

Ja mam future 50Ah i 510A rozruchu

, inne parametry to prad rozruchu... jest kilka norm więc możesz miec problem z porównaniem gdy dwa aku maja podawane wg innej normy. zasada jest prosta - im więcej amper tym lepiej, najlepiej widac to przy zimowych odpałach przy dużych mrozach. Z tego co wiem to essy 1,6 w standardowych wersjach miały fabrycznie aku 45Ah albo coś koło tego

: 11 sty 2010, 22:26
autor: Jamszoł
Potwierdzam - jeśli jednak masz przednią szybkę grzaną , i klimę to już 60 Ah jest w sam raz .
Jesli nie ma to poczytaj o aku Bosch silver S3
Oczywiście nie musisz kupować Bosch -a ale poczytać o nim i jego parametrach i kupujesz aku mniej więcej wlaśnie takie .
Zakładając oczywiście , że Twój umarł.
Mnie ostatnio 3 letnia Centra umarła i kupiłem Bosch-a S4
: 11 sty 2010, 22:29
autor: Kudłaty_EZG
Yagr pisze:Ja mam future 50Ah i 510A rozruchu
Po kiego grzyba do benzyny kłaść centre future? centra Exide już by wystarczyła przypuszczam a centra plus NAPEWNO Tak duże prądy rozruchowe jakie oferuje future to do diesli tylko.
: 11 sty 2010, 22:31
autor: Yagr
jarekezg, przy -18 sie przydaje a z taka pojemnościa to do diesli, zwłaszcza z pojemnością silnika wiekszą to troche mało

U mnie jest ideal
: 11 sty 2010, 22:32
autor: Jamszoł
jarekezg pisze:Po kiego grzyba do benzyny kłaść centre future? centra Exide
Ja mam 60Ah i 540 a przy rozruchu - po jakiego grzyba ?
Bo taki jest lepszy , bo miałem kaprys , bo mnie stać .
Mam wymieniać dalej ?

: 11 sty 2010, 23:35
autor: mlekolowickie
raczej centra futura, zastanawiam sie nad boschem, jutro robie rekonesans, najwazniejsze zeby mialo klapke przy + bo moj obecny nie ma i mozliwe ze przez to te betony z brakiem pradu

w renault mam wlasnie boscha od roku - zero problemow, sam wiec nie wiem co zrobic, juz mnie boli portfel.
jutro powiem jaka decyzja, aku zabieram do mojego "warsztatu" i moze sie czegos przy nim naucze

: 11 sty 2010, 23:38
autor: Jamszoł
mlekolowickie pisze:najwazniejsze zeby mialo klapke przy + bo moj obecny nie ma i mozliwe ze przez to te betony z brakiem pradu
Zawsze możesz na aku połozyć jakąs wycieraczkę do nóg z gumy
Proponuje spacer na szrot i wykopanie orginalnej pokrywy na aku
: 11 sty 2010, 23:39
autor: mlekolowickie
nie no, nie chce robic tandety pod maska, mysle o zatkaniu wszystkich dziurek przez ktore leje sie woda, cala ta kratke pomiedzy maska a wycieraczkami, w ogole do czego ona sluzy?
: 11 sty 2010, 23:44
autor: Jamszoł
Gdy aku się ładuje , to wytwarza się wodór i siarkowodór i gdzies musi się wydostać
: 11 sty 2010, 23:52
autor: Jamszoł
widocznie inaczej było rozwiązane odgazowanie aku