Problem z LPG Escort MK6 nadal szukam usterki pomocy.....

Moderator: Moderatorzy

KalMar

Problem z LPG Escort MK6 nadal szukam usterki pomocy.....

Post autor: KalMar »

Witam szanownych forumowiczów !!
Od niedawna jestem właścicielem Escorta 1,3 z 1993 r z instalacja LPG (BRC) no i pojawił się pewien problem. Gdy jakiś czas jade na gazie mniej więcej tą sama szybkością, nagle auto traci moc i szybkość, wciskam pedał gazu i nic cały czas zwalnia, gdy przełączę go na benzynę na chwile i spowrotem na gaz wtedy znowu jedzie normalnie ale to też do czasu i dzieję sie to samo. Czasami jak zwalnia tak bez powodu to czuć delikatnie zapach gazu w aucie. Czytając inne fora podejrzewam, że może reduktor-parownik się zanieczyścił, swoja drogą nie znam się na instalacjach LPG i jest to mój pierwszy samochód, dlatego też bedę wdzięczny za każdą wskazówkę !!! Instalacja ma 4 lata.

Pozdrawiam !!
KalMar :evil:
Ostatnio zmieniony 15 sty 2010, 08:17 przez KalMar, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

kolego sprawdz pozoiom plynu chlodniczego w aucie, ewentualnie odpowietrz układ chłodzący (tak, tak w escorcie niby sam sie powinien odpowietrzac, ale jak jest gaz to czesto trzeba odpowietrzyc recznie)
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
KalMar

Post autor: KalMar »

dzieki za wskazówke ale mam jedna watpliwość fakt nie znam sie dobrze na mechanice ale czy uklad chłodzący ma jakiś związek z tym ze autko na gazie traci moc i się dusi ??? Rzecz jasna nie podważam Twojej opinii ale czy mógłbyś mi przybliżyć bardziej te powiązania . będę wdzięczny :):) pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

kolego KalMar, poczytaj sobie budowę oraz zasadę działania instalacji LPG (a w szczególności elementu zwanego redukotrem/parownikiem) bo co z naszych porad bedzie jak nie wiesz "co w instalacji LPG piszczy" ?
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
KalMar

Post autor: KalMar »

przyznaję się bez bicia że jestem zielony w tych sprawach :oops: ale poczytam poczytam :) dzięki za poradę sprawdzę dzisiaj tą chłodnicę. Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

KalMar pisze:dzięki za poradę sprawdzę dzisiaj tą chłodnicę.
nie chłodnicę a poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym ;) Jak mało płynu i nie ogrzewa dobrze parownika to parownik ci po prostu zamarznie.....
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
KalMar

Post autor: KalMar »

tak tak rozumiem, taki skrót myślowy to był :P sprawdzę to dziś a jesli nie pomoże to chyba będę musiał zregenerować reduktor, bo autko jest u mnie dopiero od tygodnia. rozmawiałem z poprzednim włascicielem i powiedział mi żebym jeszcze odkręcił ten korek na reduktorze i sprawdzić czy nie ma tam jakiegoś oleju i żeby to przeczyścić, to chyba się robi na rozgrzanym silniku prawda drodzy forumowicze ??? a swoją drogą instalacja ma juz 4 lata więc pewnie regeneracja parownika też by się jej przydała :)
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Tak koniecznie na gorącym silniku.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Brak mi tu jednego ? :)
cidzej, i Yagr, idą dobrym tropem .
Masz BRC ale której generacji i pytanie zasadnicze - kiedy przełączasz na gaz ? a może odpalasz od razu na gazie ?
silnik musi być rozgrzany i wtedy przełączasz na gaz - szczególnie teraz zimą .
Reduktor / parownik to urzadzenie , które rozpręża gaz a gaz przy rozprężaniu zabiera ciepło z otoczenia - parownik zamarza i masz wtedy efekt opisany w twoim poście.

Sprawdź poziom płynu - odpowietrz układ i rozpoczynaj jazdę na benie puki silnik się nie rozgrzeje - jeśli nadal będzie to co opisywałeś - daj znać a będziemy główkować dalej .
Jeśli będzie OK to też oczywiście daj znać .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
KalMar

Post autor: KalMar »

BRC II generacji, dzisiaj będzie miał wymieniony filtr gazu, jeśli to nie pomoże to będę zwracał się o dalszą pomoc :)

[ Dodano: Czw 07 Sty, 2010 ]
aha płynu w zbiorniku wyrównawczym jest wystarczająco, a co do odpowietrzania układu chłodniczego to nigdy tego nie robiłem, może jakieś instrukcje ??? :roll:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

tak - wielokrotnie o tym pisałem - podjechać przodem woza pod jakąś górkę (najazdowy kanał ) i dać mu po gazie - jakieś 2500 obrotów i tak przytrzymać kolo minuty.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ale to nie trzeba jakiegos odpowietrznika odkrecic ??
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

W układzie chłodzenia w esie nie ma odpowietrzników :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

no a jak jest odpowietrznik to wtedy go wykrecamy ?
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

wystarczy popuścić - oczywiście odpowi .etrznik :mrgreen: i też przygazować
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ