Strona 1 z 2
kontrolce od poduch sie odmieniło
: 03 sty 2010, 14:33
autor: new90
po wymianie licznika kontrolka od poduch zwariowała.
wczesniej po przekreceniu kluczyka zapalała sie na ok10sek i gasla. a teraz po przekreceniu kluczyka zapala sie po 10sek i nie gasnie juz, dlaczego?
: 03 sty 2010, 15:50
autor: Blazey
1. Nastąpiło jakieś uszkodzenie w obwodzie poduch i kontrolka sygnalizuje ci awarię.
2. Jest kilka wersji zegarów. Są z kontrolką, są też z jakąś małą elektroniką i diodą świecącą. Choć ja raz przekładałem i pasowało bez problemu.
3. Pochrzaniłeś coś przy składaniu i jest zwarcie.
: 03 sty 2010, 16:43
autor: Albercik
wygląda na to że zegary działają odwrotnie, niż powinny

Nie wiem, jak to do końca jest w escorcie, ale powiem, jak to miałem z fiatem. Tam kontrolka poduszki (i absu) była sterowana masą. Ja podłączyło się zegary na stole, to świeciła non-stop. Ale jak zwarło się pin od kontrolki poduszki z masą, to gasła. i moja teoria jest taka.
U Ciebie w aucie kontrolka sterowana jest jednym sygnałem (nie ważne, czy masa, czy plus). Dajmy na przykład, że kontrolka u Ciebie w oryginalnych licznikach gasła po otrymaniu sygnału masy. A w nowych licznikach jest odwrotnie - sygnał masy zapala kontrolkę. Dlatego na początku nie świeci (bo centralka SRS robi test - w tym czasie lampka się powinna świecić), a potem centralka twierdzi, że jest OK, czyli zaczyna podawać sygnał masy i wtedy pyk! kontrolka się zapala
Nie twierdzę, że u Ciebie tak jest to rozwiązane, ale najprawdopodobniej teoria jest słuszna.
Napisz jeszcze jakie miałeś zegary, a na jakie zmieniłeś...
: 03 sty 2010, 18:17
autor: new90
mialem bez obrotka a teraz mam z obrotkiem

numerow nie pamietam
: 03 sty 2010, 18:34
autor: WieSiu
new90, gdyz nie masz w swoich nowych zegarach takiego ukladu elektronicznego co odwraca sygnal. Modul poduszek powietrznych podaje sygnal tak,ze jest od odwrotny do tego co widzisz na kontrolce i wlasnie ten brakujacy uklad neguje ten sygnal. Jesli w systemie poduszek wszystko jest ok, po przekreceniu kluczyka sterownik poduszek nie podaje napiecia i po tych paru sekundach sterownik zaczyna podawac napiecie,a uklad ktory miales na zegarach powinien odwrocic ten sygnal. Ma to na pewno swoje odzwierciedlenie w bezpieczenstwie,bo kontrolka bedzie sie swiecic nawet jak uklad poduszek bedzie odciety (czyli nie bedzie podawal napiecia na zegary). Ford tez zadbal o to zeby ta kontrolka miala jak najmniejsze szanse sie popsuc,bo dali tam diode
: 03 sty 2010, 18:40
autor: new90
mo na starych zegaraz była z tyłu taka mała płytka . tzn ze mam ja przelutowac na nowe zegary??
: 03 sty 2010, 19:38
autor: WieSiu
jak dasz rade to tak, no chyba ze wolisz na przekazniku,ale to bedzie mniej profesjonalnie,choc u mnie tak bardzo dobrze dzialalo

: 03 sty 2010, 19:41
autor: new90
to mow jak i zobacze co bede umiał zrobic:)
[ Dodano: Nie 03 Sty, 2010 ]
WieSiu, i jak z przerobka mojego obrotka?
: 03 sty 2010, 20:20
autor: WieSiu
: 03 sty 2010, 20:39
autor: new90
mam ta stara płytke to z nia sprobuje jak sie nie uda to zrobie tak jak Ty. dziekuje za pomoc i temat chyba do zamkniecia

: 03 sty 2010, 21:16
autor: Blazey
Uuuóuu.... Nie doczytałem. Różne wersje zegarów występują w modelu mkVII. Tam nie miałem problemów z przekładaniem.
Zamiast przekaźnika lepiej zastosować inwerter na jednym małym tranzystorze i kilku elementach. Bo przekaźnik, to prąd kilkudziesięciu mA, a inwerter kilku. A nie wiem, jaka jest obciążalność tego wyjścia.
: 03 sty 2010, 21:23
autor: WieSiu
Blazey pisze:A nie wiem, jaka jest obciążalność tego wyjścia
przez rok to dzialalo bez problemu, potem nie wiem,bo auta juz nie mialem. Ale nie ukrywam,ze to co podalem,to najbardziej prymitywne rozwiazanie i nie mowie ze jest idealne
: 03 sty 2010, 21:28
autor: Blazey
Ja nie piszę że jest złe. Skoro wytrzymuje obciążenie żarówką, to powinno też wytrzymać obciążenie małym przekaźnikiem. Tylko nawet taniej niż zakup przekaźnika, wyjdzie zakup tranzystora, diody i dwóch rezystorów (jeśli dobrze pamiętam). A pomijając względy ekonomiczne, będzie to bliższe temu, co przewidzieli projektanci.
: 04 sty 2010, 09:13
autor: Albercik
WieSiu, napisałeś dokładnie to, co ja tylko bardziej zrozumiale

Jedno mnie zastanawia - bo ja też zmieniałem budziki z tych bez obrotka, na te z obrotkiem i wszystko działało plug&play. Jedyna różnica jest taka, że mam MK7, a nie MK6...
: 04 sty 2010, 13:56
autor: WieSiu
Bo w mk7 nie ma takich problemów jak z mk5 i 6. W nich obrotomierze działają od razu. Chyba że kupisz od diesla to wtedy rzeczywiście nie działa