Strona 1 z 1
Montaż klimy... bez klimy :)
: 20 gru 2009, 11:59
autor: Albercik
Zacznę od końca, czyli chciałbym mieć obieg zamknięty + filtr przeciwpyłkowy. I tak muszę wymienić wichurę, bo zaczęła skrzypieć i rzęzić jakby ją zarzynali, więc wpadłem na ten genialny pomysł. Może kiedyś by się dołożyło jakąś sprężarkę, czy coś, ale narazie chodzi mi tylko o dmuchawę z obiegiem zamkniętym i filtrem.
Myślicie, że dałoby radę zamontować takie cudo bez montażu sprężarki? No i co konkretnie potrzebuję kupić? Napewno:
- sterowanie (to, co pod pokrętłami)
- dmuchawę
- wiązki
Ale co jeszcze?
- w dmuchawie jest filtr założony, czy jest to oddzielny element?
- czy dmuchawa od wersji z klimą podjedzie do mojej bez klimy bez wymiany deski rozdzielczej?
- jak się ma klapka obiegu wewnętrznego?
- czy do przyszłego dołożenia klimy potrzebuję coś jeszcze poza sprężarką, chłodnicą, skraplaczem i przewodami?
Z góry dzięki za info.
Al
: 20 gru 2009, 13:04
autor: Blazey
Dziwne, bo ja nie mam żadnego filtra, a mam klimę...
Zestaw klimy, to:
- inny nawiew, bo z wymiennikiem,
- chłodnica czynnika i jej orurowanie, skraplacz,
- wiązka elektryczna wraz z czujnikami,
- wyłącznik,
- skrzynka bezpieczników (???),
- sprężarka wraz z podstawą.
Trzeba wybebeszyć środek i całe podszybie. Wiązka do klimy nie była osobna. Więc albo wymiana całej wiązki kabinowej, albo jakieś dokładki, przekładki...
Sama klima nie lubi być rozszczelniona. Układ łapie wilgoć i się niszczy.
: 25 gru 2009, 09:17
autor: KuRowSKi
W escorcie pierwsze słyszę o filtrze.
Co do wiązki to albo masz w kokpicie przygotowaną fabrycznie albo nie masz wcale, u mnie w XR np. jakimś cudem jest.
Co do nadmuchu to nie musisz ściągać kokpitu, no chyba że chcesz właśnie mieć obieg zamknięty to wtedy dobrze jest zdjąć kokpit bo trzeba dziurę za nawiewem wyciąć w ścianie grodziowej.
Tu masz z konkurencji krok po kroku co i jak
http://www.fordescort.org/content/view/302/45/
: 25 gru 2009, 12:33
autor: WieSiu
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=2725 tu macie mój opis. Nie jest kompletny,ale zawsze trochę może pomoc.
Po pierwsze powiem po raz 100 że są filtry kabinowe do escorta i są takie same jak w scorpio. A że ktoś nie ma,to widocznie tak wyszedł z fabryki. Ja miałem,ale go wywalilem

po drugie opis dobry,ale nie jest tam do końca wyjaśnione z obiegiem wewnętrznym,że brakowało mu mocowania dodatkowego na całe to ustrojstwo montowane w podszybie.bez tego obieg wewnętrzny nie jest szczelny i nie na kompletnie sensu przynajmniej w mk7. Dlatego ja obiegu wew.nie zrobiłem.
A co do nabierania wilgoci przez układ po rozszczelnieniu to jak bierze tylko wentylator to bym się nie przejmował. To może nabrać wilgoci

ale taśma i tak wypadało by zakleić otwory.
: 24 lut 2010, 18:01
autor: Gumovy
Przepraszam za podpinanie się pod temat, ale szukajka niczego nie wykazała, a nie ma sensu zakładać nowego wątku.
Powiedzcie mi proszę, czy znajdująca się pod chłodnicą niebieska kostka z wiązką jest do niej czy do klimatyzacji (mk7)? Ciemno jest i ciężko sprawdzić, a urwany mam tam kabel.
Dzisiaj w warsztacie zauważono to i nie wiadomo do czego dokładnie prowadzi.
Pozdrawiam
: 25 lut 2010, 21:11
autor: Albercik
Gumovy, zrób jakąś fotkę czy coś, to Ci powiem od czego to jest

: 25 lut 2010, 23:12
autor: Gumovy
Właśnie póki co nie mam możliwości zrobienia zdjęcia spod samochodu... ojciec mówi, że jest przymocowana do chłodnicy, na 2 kable, jeden oderwany i nie wiadomo gdzie się znajduje.
: 26 lut 2010, 13:19
autor: Albercik
nie wiem, jak jest w 1.6, ale u mnie tam idzie kabel od sondy lambda. Dziś pójdę do auta, zobaczę o co może chodzić
