Strona 1 z 1
podmiana gaźnika na wtrysk realne?
: 08 gru 2009, 23:28
autor: Massi
mam pytanko da się wsadzić wtrysk zamiast gaźnika?? (np. coś w tym stylu do mojego ??
http://moto.allegro.pl/item820641971_fo ... pryca.html ) mam gaźnik teoretycznie... zdjęcia silnika są w innym wątku
: 08 gru 2009, 23:41
autor: WieSiu
Teoretycznie powinno się udać. Tyko że przydałoby się jeszcze przerobić wydech aby wsadzić sonde lambda,bo takie wersję wtrysku są najłatwiej dostępne. Najgorzej jedynie z elektronika,bo musisz całą wiązkę silnika zmienić i dodać komputer. Ale da się zrobić,jak wszystko sobie z jakiegoś auta powyciagasz. Ciekawi mnie tylko czy są jakieś poważne różnice w samym silniku. Czy zapłon jest z elektronicznym rozdzielaczem czy z mechanicznym.jak elektroniczny,to nie widzę przeszkód.
: 08 gru 2009, 23:47
autor: Massi
aha sonde mam już fabrycznie, a co do zapłonu to zobacze jutro i napisze. ale sobie chyba daruje jak trzeba zmieniać wiązkę i komputery itp bo wyjdzie mnie to z tysiaka a za tysiaka to można swapa zrobić

: 09 gru 2009, 01:20
autor: WieSiu
Massi pisze:bo wyjdzie mnie to z tysiaka
przesadziles troche. Jak dobrze poszukasz to znajdziesz kogos kto Ci to wszystko tanio sprzeda. Szukasz kogos kto sprzedaje silnik na czesci, to kolektor dolotowy Ci tanio sprzeda, wiazke tez

tylko ze bedziesz musial troche przerabiac ta wiazke jak bedziesz bral z mk5
: 09 gru 2009, 07:36
autor: cidzej
wydaje mi sie, ze glowica 1.6 Efi jest troszke inna pod wtrysk wielopunktowy - mial ten problem Adrian-Olkusz jak montowal 1.6Efi i zostawial przy nim CFi - musial te otwory zaslepiac. dlatego chyba najprosciej bedzie zalozyc CFi z np. ścierry 1.6i lub sprobować z 1.3/1.4i
: 09 gru 2009, 07:58
autor: Yagr
cidzej prawde rzecze

otwory kolektora dolotowego w głowicy EFI mają wycięcia pod wtryskiwacze, gaźnik i monowtrysk tego nie ma.
: 09 gru 2009, 08:12
autor: cidzej
przy przerobce na wtrysk widze jeden najwiekszy (moze i nie do przeskoczenia problem) - jak silnik gaznikowy nie ma elektronicznego zaplonu z czujnikiem położenia wału to nici z montażu wtrysku - nie ma szans żeby taki czujnik dołożyć
: 09 gru 2009, 10:22
autor: Yagr
cidzej, ten czujnik jest montowany w bloku, nie ma tam jakiejś zaślepki gaźnikowcach? Kolejne pytanie - jesli nawet jest tam zaslepka to czy samo koło masowe jest przystosowane do czujnika (chyba musi mieś jakis tam element ferromagnetyczny jesli dobrze pamiętam...)? Ogólnie to gra nie warta świeczki - łatwiej swapować a z drugiej strony to układ gaźników też pozwala na ładne podkręcenie silniczka

: 09 gru 2009, 20:08
autor: Blazey
Nie element ferromagnetyczny, a zwykły nadlew metalowy (w sumie też materiał magnetyczny). Działa na zasadzie przelotu czegoś metalowego przed czujnikiem.
A do zmiany potrzebna jeszcze chyba pompa i cały układ paliwowy wysokociśnieniowy, cały osprzęt, czujniki, układ dolotowy, wiązkę, osprzętowanie elektryczne... Filtr nie jet inny przypadkiem?
Już lepiej założyć sobie wtrysk, a zamiast oryginalnego komputera wstawić MEGASQUIRT i wtedy zacząć zabawę z silnikiem.
: 09 gru 2009, 20:18
autor: Massi
no to miałem ciekawy pomysł i na tym się skończy heh. za duuuużo zabawy niestety. A jak podkręcić to co mam teraz?
: 09 gru 2009, 23:19
autor: Yagr
Massi pisze:A jak podkręcić to co mam teraz?
http://www.guy-croft.com/viewtopic.php?f=2&t=809
http://www.guy-croft.com/viewtopic.php?f=2&t=1377
to na początek... potem kombinacje z gaźnikiem/gaźnikami, wydechem, dolotem, itp....
: 10 gru 2009, 02:29
autor: Massi
dzięki wielkie zapoznam się z tym
