Strona 1 z 1

podmiana gaźnika na wtrysk realne?

: 08 gru 2009, 23:28
autor: Massi
mam pytanko da się wsadzić wtrysk zamiast gaźnika?? (np. coś w tym stylu do mojego ?? http://moto.allegro.pl/item820641971_fo ... pryca.html ) mam gaźnik teoretycznie... zdjęcia silnika są w innym wątku

: 08 gru 2009, 23:41
autor: WieSiu
Teoretycznie powinno się udać. Tyko że przydałoby się jeszcze przerobić wydech aby wsadzić sonde lambda,bo takie wersję wtrysku są najłatwiej dostępne. Najgorzej jedynie z elektronika,bo musisz całą wiązkę silnika zmienić i dodać komputer. Ale da się zrobić,jak wszystko sobie z jakiegoś auta powyciagasz. Ciekawi mnie tylko czy są jakieś poważne różnice w samym silniku. Czy zapłon jest z elektronicznym rozdzielaczem czy z mechanicznym.jak elektroniczny,to nie widzę przeszkód.

: 08 gru 2009, 23:47
autor: Massi
aha sonde mam już fabrycznie, a co do zapłonu to zobacze jutro i napisze. ale sobie chyba daruje jak trzeba zmieniać wiązkę i komputery itp bo wyjdzie mnie to z tysiaka a za tysiaka to można swapa zrobić :)

: 09 gru 2009, 01:20
autor: WieSiu
Massi pisze:bo wyjdzie mnie to z tysiaka
przesadziles troche. Jak dobrze poszukasz to znajdziesz kogos kto Ci to wszystko tanio sprzeda. Szukasz kogos kto sprzedaje silnik na czesci, to kolektor dolotowy Ci tanio sprzeda, wiazke tez :) tylko ze bedziesz musial troche przerabiac ta wiazke jak bedziesz bral z mk5

: 09 gru 2009, 07:36
autor: cidzej
wydaje mi sie, ze glowica 1.6 Efi jest troszke inna pod wtrysk wielopunktowy - mial ten problem Adrian-Olkusz jak montowal 1.6Efi i zostawial przy nim CFi - musial te otwory zaslepiac. dlatego chyba najprosciej bedzie zalozyc CFi z np. ścierry 1.6i lub sprobować z 1.3/1.4i

: 09 gru 2009, 07:58
autor: Yagr
cidzej prawde rzecze :) otwory kolektora dolotowego w głowicy EFI mają wycięcia pod wtryskiwacze, gaźnik i monowtrysk tego nie ma.

: 09 gru 2009, 08:12
autor: cidzej
przy przerobce na wtrysk widze jeden najwiekszy (moze i nie do przeskoczenia problem) - jak silnik gaznikowy nie ma elektronicznego zaplonu z czujnikiem położenia wału to nici z montażu wtrysku - nie ma szans żeby taki czujnik dołożyć

: 09 gru 2009, 10:22
autor: Yagr
cidzej, ten czujnik jest montowany w bloku, nie ma tam jakiejś zaślepki gaźnikowcach? Kolejne pytanie - jesli nawet jest tam zaslepka to czy samo koło masowe jest przystosowane do czujnika (chyba musi mieś jakis tam element ferromagnetyczny jesli dobrze pamiętam...)? Ogólnie to gra nie warta świeczki - łatwiej swapować a z drugiej strony to układ gaźników też pozwala na ładne podkręcenie silniczka :twisted:

: 09 gru 2009, 20:08
autor: Blazey
Nie element ferromagnetyczny, a zwykły nadlew metalowy (w sumie też materiał magnetyczny). Działa na zasadzie przelotu czegoś metalowego przed czujnikiem.
A do zmiany potrzebna jeszcze chyba pompa i cały układ paliwowy wysokociśnieniowy, cały osprzęt, czujniki, układ dolotowy, wiązkę, osprzętowanie elektryczne... Filtr nie jet inny przypadkiem?
Już lepiej założyć sobie wtrysk, a zamiast oryginalnego komputera wstawić MEGASQUIRT i wtedy zacząć zabawę z silnikiem.

: 09 gru 2009, 20:18
autor: Massi
no to miałem ciekawy pomysł i na tym się skończy heh. za duuuużo zabawy niestety. A jak podkręcić to co mam teraz?

: 09 gru 2009, 23:19
autor: Yagr
Massi pisze:A jak podkręcić to co mam teraz?
http://www.guy-croft.com/viewtopic.php?f=2&t=809
http://www.guy-croft.com/viewtopic.php?f=2&t=1377
to na początek... potem kombinacje z gaźnikiem/gaźnikami, wydechem, dolotem, itp....

: 10 gru 2009, 02:29
autor: Massi
dzięki wielkie zapoznam się z tym :)