Strona 1 z 2
[MKVII] Escort Kombi 97r - wymiana czujnika ABS
: 08 gru 2009, 15:38
autor: tanku
Witam.
Zabieram się dzisiaj za wymianę czujnika ABS w lewym przodzie w Escorcie Kombi 97r 16v. Proszę powiedzieć czy po wymianie należy resetować kompa, jest jakaś procedura wymiany czujnika?
pozdrawiam
: 08 gru 2009, 17:51
autor: WieSiu
Wymienisz i jeździsz dalej.

jak tylko wina czujnika to abs będzie działać dalej.
: 10 gru 2009, 19:44
autor: tanku
Zrobiłem jak kolega napisał i śmiga ABSik jak należy. Pozdrawiam
: 11 gru 2009, 10:46
autor: WieSiu
Cieszy mnie to bardzo

: 29 gru 2009, 19:08
autor: Momo
A powiedzcie Panowie jak sprawdzić czy padł czujnik czy pompa czy jeszcze coś. Mi pali się kontrolka i rzeczywiście nie mam ABSu przy hamowaniu.
: 29 gru 2009, 19:11
autor: Jamszoł
zacznij od przedmuchania czujnikow ABS-u przy przednich tarczach i przeczyść gniazdo/wtyczka na przednim nadkolu .
To najczęstrza przyczyna świecenia się kontrolki ABS-u
: 29 gru 2009, 19:23
autor: Momo
Jamszoł, przeczyściłem czujniki przy tarczach, przetarłem też tarcze, z których zczytuje czytnik (tylko dla walorów estetycznych

), na przeczyszczenie wtyczek nie wpadłem. A jak ewentualnie sprawdzić co konkretnie w układzie ABS walnęło?
: 29 gru 2009, 19:39
autor: Jamszoł
Momo pisze:A jak ewentualnie sprawdzić co konkretnie w układzie ABS walnęło?
Tego Ci nie podpowiem - bo nie wiem , ale w 99 przypadkach na 100 przyczyną zapalenia się kontrolki jest zanieczyszczenie czujników lub tarcz z ktorych czujnik zczytuje lub połączenia elektryczne od tych czujników - zarówno przednich jak i tylnych .
Częściej przednie niż tylne.
: 29 gru 2009, 19:41
autor: Momo
Ok, jutro sprawdzę te połączenia, dzięki.
: 29 gru 2009, 19:45
autor: Blazey
Przydało by się podłączyć pod ABS i sprawdzić, jak wygląda sygnał z czujników. W tej chwili nie mam pod ręką schematów i nie podpowiem gdzie i jak.
Na początek można by chociaż sprawdzić ciągłość obwodów czujników, zasilanie układu, sygnał z hamulców.
: 29 gru 2009, 19:46
autor: Momo
Blazey, sprawdzając miernikiem, wykaże coś?
: 29 gru 2009, 20:29
autor: Blazey
Miernikiem elektronicznym sprawdzisz tylko ciągłość obwodu. Do badania jakichkolwiek sygnałów jest za wolny (już do pomiaru napięcia na kierunkowskazach proste mierniki elektroniczne są za wolne). Tu przydałby się jakiś tester lub oscyloskop.
: 30 gru 2009, 18:48
autor: Momo
Dzięki chłopaki, to były styki we wtykach przy nadkolu. Dziękuję za zainteresowanie się problemem.
: 30 gru 2009, 20:53
autor: Jamszoł
: 04 sty 2010, 21:56
autor: Momo
Dziękuję, dziękuję starszy kolego, szacun mistrzu
