[MK7] problem z hamulcem tył - blokuje się

Moderator: Moderatorzy

Albercik

[MK7] problem z hamulcem tył - blokuje się

Post autor: Albercik »

Siemka, problem mi powstał ostatnio taki: wjeżdżam na parking pod domem, ale że nie było wolnych miejsc, to wsteczny i chcę wyjechać. A tu zonk. Coś zaczyna skrzypieć i pierdzieć w tylnym prawym kole, dupa powędrowała do góry i ogólnie objaw, jak przy zaciągniętym ręcznym. Patrzę - nie, ręczny jest luźny. To dałem do przodu trochę i z takim brzękiem dość głośnym puścił (prawie sąsiadowi w auto wjechałem, jak kopa dostał :mrgreen: ). No to myślę sobie sobie dobra, jedziemy i znowu wsteczny i wyjeżdzam. Ujechałem 10 metrów i znowu to samo. Szlag mnie trafia bo dzieje się to prawie tylko przy cofaniu ale dwa razy zdarzyło się na ulicy jadąć. Tzn. hamuję, nagle czuję strzał na pedale hamulca i czuć, że blokuje koło, a jak dam gazu (np. przy przejeżdzaniu przez 'hopkę') to tył znowu nurkuje (jakbym ręczny zaciągnął) i w pewnym momencie z hukiem puszcza.

Coś jakby się okładziny blokowały albo coś. Ale od czego to może być. Wykluczam raczej przewody, bo dzieje się to zarówno przy ręcznym, jak i przy nożnym hamulcu... Tak, jakby w bębnie się coś klinowało, czy jak, tylko co tam się może klinować, żeby takie efekty dać...?
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

koło ściągnąć i bębenek to zobaczysz co tam się dzieje.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

PILNE



Puściła blaszka trzymająca szczekę do tarczy kotwicznej lub pękła sprężyna (sprężyny) odciagające szczękę od bębna - lub obie te rzeczy .
Szczęka ustawia się w poprzek i blokuje - właśnie szczególnie na wstecznym.
Ściagaj bęben , bo jak Ci podczas szybszej jazdy zablokuje , to albo znajdziesz się w rowie albo kogoś jeszcze skosisz
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Albercik

Post autor: Albercik »

jutro rano jadę robić...
choody88

Post autor: choody88 »

mi też wydaje się że to wina zaczepu szczęki do tego talerza z piastą. jak ja wymieniałem to u mnie już te pręciki były mocno nadżarte...ale to jeszcze nic.. kiedyś wam pokazę fotke jak wygląda zeżarty bęben...
Awatar użytkownika
Julo
Posty: 73
Rejestracja: 29 maja 2009, 15:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Julo »

Siemka!
Ja miałem takie same objawy podczas cofania jak u Ciebie Albercik, po zdjęciu bębna wszystkie sprężyny były na swoim miejscu i w należytym stanie tzn. żadna nie była pęknięta. Odłamał się kawałek okładziny ciernej, tak mniej-więcej 2-3 centymetry długości i on powodował blokowanie podczas jazdy do tyłu.
Pozdrówko :mrgreen: :mrgreen:
Ekspert to człowiek, który wie wszystko o niczym
Auto nie powinno wyglądać na szybsze niż jest w rzeczywistości.
Albercik

Post autor: Albercik »

U mnie to jest raczej co innego. Wczoraj jechałem i przy hamowaniu coś strzeliło w prawym tyle, że aż poczułem uderzenie na hamulcu i mi pedał wpadł w podłogę. Doturlałem się na ręcznym do domu i się okazało, że wogóle płyn się leje po kole. A ręczny też bierze tylko na lewym kole...
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Albercik, podejrzewam , że miałeś już cienkie okładziny na szczękach i tłoczek z cylinderka wylazł na tyle , że się po prostu rozleciał .
tłoczek (co najmniej jeden) wylazł calkowicie z cylinderka i teraz jest gdzieś obok .
"Ręcznego" też nie będzie bo teraz szczęka jest o kilometr od bębna
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Albercik

Post autor: Albercik »

zobaczymy rano. odstawiam auto do mechaniora i heja :)

[ Dodano: Pią 11 Gru, 2009 ]
Jurek - jesteś genialny :mrgreen: Dokładnie tak się stało, jak napisałeś :P Punkcik dla Ciebie ;)

Julo - poniekąd też miałeś rację z tymi okładzinami, bo u mnie to po prostu spękały, jak zamrożona tabliczka czekolady pod młotkiem. Dlatego dla Ciebie - również punkcik :)

PS. Temat do zamknięcia :)
Awatar użytkownika
Julo
Posty: 73
Rejestracja: 29 maja 2009, 15:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Julo »

Dzięki serdeczneAlbercik, jeśli tylko mogę służyć radą, czynię to bardzo chętnie.
Ekspert to człowiek, który wie wszystko o niczym
Auto nie powinno wyglądać na szybsze niż jest w rzeczywistości.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Albercik pisze:u mnie to po prostu spękały, jak zamrożona tabliczka czekolady pod młotkiem.
Pękają - jak blokuje hamulec - okładzina się szybko ździera i przypala - robi się twarda i krucha - gdy zedrze się do jakieś tam wartości to pęka .
Dzięki za "pomogł " :mrgreen:
Ciekawe , czy bęben do odratowania ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Albercik

Post autor: Albercik »

Juź poskładałem wszystko. Bęben do dratowania bez problemu. Tak naprawdę nic mu się nie stało, więc przeleciałem go tylko szlifierką, żeby rant zedrzeć i bęben elgancko jeszcze z 30 tysi pojeździ.

Ogólnie mechanior stwierdził, że to pie*doli, bo nie mógł wogóle bębna z lewego koła. W końcu sam wziąłem młotek i przecinak i zdjąłem go w pi*du...

Ogólnie części + robocizna wyszło 350 zeta. Okładziny nowe + cylinderek + sprężynki....

[ Dodano: Sob 12 Gru, 2009 ]
Aaaaa, i ręczny zaczął działać :twisted:
Albercik

Post autor: Albercik »

Grzesiek - jak Ty jesteś spamerem, to ja jestem angielska królowa :P Na BBTP wciąż mam 1-sze miejsce pod względem postów, mimo że od roku prawie tam nie wchodzę :P A 2000 postów dowaliłem w chyba w dwa, albo trzy miesiące :P :mrgreen:

Wracając do tematu. To napisalem, że nie można było ściągnąć bębna na prawym kole, a nie że był rozebrany tylko prawy :P

Ale jestem w szoku :shock: Nie wiedziałem, że ess ma tak zajebiaszcze heble :D
Albercik

Post autor: Albercik »

Jamszoł pisze:Posty: 7775
Jeszcze dwa i całkiem okrągłą sumkę będziesz miał :P :mrgreen:
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

TEMAT SIE WYCZERPAL I ROZPOCZAL SIE SPAM .... dlatego go zamykam (na prośbę autora)
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Zablokowany