[MK7] problem z hamulcem tył - blokuje się
Moderator: Moderatorzy
[MK7] problem z hamulcem tył - blokuje się
Siemka, problem mi powstał ostatnio taki: wjeżdżam na parking pod domem, ale że nie było wolnych miejsc, to wsteczny i chcę wyjechać. A tu zonk. Coś zaczyna skrzypieć i pierdzieć w tylnym prawym kole, powędrowała do góry i ogólnie objaw, jak przy zaciągniętym ręcznym. Patrzę - nie, ręczny jest luźny. To dałem do przodu trochę i z takim brzękiem dość głośnym puścił (prawie sąsiadowi w auto wjechałem, jak kopa dostał ). No to myślę sobie sobie dobra, jedziemy i znowu wsteczny i wyjeżdzam. Ujechałem 10 metrów i znowu to samo. Szlag mnie trafia bo dzieje się to prawie tylko przy cofaniu ale dwa razy zdarzyło się na ulicy jadąć. Tzn. hamuję, nagle czuję strzał na pedale hamulca i czuć, że blokuje koło, a jak dam gazu (np. przy przejeżdzaniu przez 'hopkę') to tył znowu nurkuje (jakbym ręczny zaciągnął) i w pewnym momencie z hukiem puszcza.
Coś jakby się okładziny blokowały albo coś. Ale od czego to może być. Wykluczam raczej przewody, bo dzieje się to zarówno przy ręcznym, jak i przy nożnym hamulcu... Tak, jakby w bębnie się coś klinowało, czy jak, tylko co tam się może klinować, żeby takie efekty dać...?
Coś jakby się okładziny blokowały albo coś. Ale od czego to może być. Wykluczam raczej przewody, bo dzieje się to zarówno przy ręcznym, jak i przy nożnym hamulcu... Tak, jakby w bębnie się coś klinowało, czy jak, tylko co tam się może klinować, żeby takie efekty dać...?
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
PILNE
Puściła blaszka trzymająca szczekę do tarczy kotwicznej lub pękła sprężyna (sprężyny) odciagające szczękę od bębna - lub obie te rzeczy .
Szczęka ustawia się w poprzek i blokuje - właśnie szczególnie na wstecznym.
Ściagaj bęben , bo jak Ci podczas szybszej jazdy zablokuje , to albo znajdziesz się w rowie albo kogoś jeszcze skosisz
Puściła blaszka trzymająca szczekę do tarczy kotwicznej lub pękła sprężyna (sprężyny) odciagające szczękę od bębna - lub obie te rzeczy .
Szczęka ustawia się w poprzek i blokuje - właśnie szczególnie na wstecznym.
Ściagaj bęben , bo jak Ci podczas szybszej jazdy zablokuje , to albo znajdziesz się w rowie albo kogoś jeszcze skosisz
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Siemka!
Ja miałem takie same objawy podczas cofania jak u Ciebie Albercik, po zdjęciu bębna wszystkie sprężyny były na swoim miejscu i w należytym stanie tzn. żadna nie była pęknięta. Odłamał się kawałek okładziny ciernej, tak mniej-więcej 2-3 centymetry długości i on powodował blokowanie podczas jazdy do tyłu.
Pozdrówko
Ja miałem takie same objawy podczas cofania jak u Ciebie Albercik, po zdjęciu bębna wszystkie sprężyny były na swoim miejscu i w należytym stanie tzn. żadna nie była pęknięta. Odłamał się kawałek okładziny ciernej, tak mniej-więcej 2-3 centymetry długości i on powodował blokowanie podczas jazdy do tyłu.
Pozdrówko
Ekspert to człowiek, który wie wszystko o niczym
Auto nie powinno wyglądać na szybsze niż jest w rzeczywistości.
Auto nie powinno wyglądać na szybsze niż jest w rzeczywistości.
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Albercik, podejrzewam , że miałeś już cienkie okładziny na szczękach i tłoczek z cylinderka wylazł na tyle , że się po prostu rozleciał .
tłoczek (co najmniej jeden) wylazł calkowicie z cylinderka i teraz jest gdzieś obok .
"Ręcznego" też nie będzie bo teraz szczęka jest o kilometr od bębna
tłoczek (co najmniej jeden) wylazł calkowicie z cylinderka i teraz jest gdzieś obok .
"Ręcznego" też nie będzie bo teraz szczęka jest o kilometr od bębna
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
zobaczymy rano. odstawiam auto do mechaniora i heja
[ Dodano: Pią 11 Gru, 2009 ]
Jurek - jesteś genialny Dokładnie tak się stało, jak napisałeś Punkcik dla Ciebie
Julo - poniekąd też miałeś rację z tymi okładzinami, bo u mnie to po prostu spękały, jak zamrożona tabliczka czekolady pod młotkiem. Dlatego dla Ciebie - również punkcik
PS. Temat do zamknięcia
[ Dodano: Pią 11 Gru, 2009 ]
Jurek - jesteś genialny Dokładnie tak się stało, jak napisałeś Punkcik dla Ciebie
Julo - poniekąd też miałeś rację z tymi okładzinami, bo u mnie to po prostu spękały, jak zamrożona tabliczka czekolady pod młotkiem. Dlatego dla Ciebie - również punkcik
PS. Temat do zamknięcia
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Pękają - jak blokuje hamulec - okładzina się szybko ździera i przypala - robi się twarda i krucha - gdy zedrze się do jakieś tam wartości to pęka .Albercik pisze:u mnie to po prostu spękały, jak zamrożona tabliczka czekolady pod młotkiem.
Dzięki za "pomogł "
Ciekawe , czy bęben do odratowania ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Juź poskładałem wszystko. Bęben do dratowania bez problemu. Tak naprawdę nic mu się nie stało, więc przeleciałem go tylko szlifierką, żeby rant zedrzeć i bęben elgancko jeszcze z 30 tysi pojeździ.
Ogólnie mechanior stwierdził, że to pie*doli, bo nie mógł wogóle bębna z lewego koła. W końcu sam wziąłem młotek i przecinak i zdjąłem go w pi*du...
Ogólnie części + robocizna wyszło 350 zeta. Okładziny nowe + cylinderek + sprężynki....
[ Dodano: Sob 12 Gru, 2009 ]
Aaaaa, i ręczny zaczął działać
Ogólnie mechanior stwierdził, że to pie*doli, bo nie mógł wogóle bębna z lewego koła. W końcu sam wziąłem młotek i przecinak i zdjąłem go w pi*du...
Ogólnie części + robocizna wyszło 350 zeta. Okładziny nowe + cylinderek + sprężynki....
[ Dodano: Sob 12 Gru, 2009 ]
Aaaaa, i ręczny zaczął działać
Grzesiek - jak Ty jesteś spamerem, to ja jestem angielska królowa Na BBTP wciąż mam 1-sze miejsce pod względem postów, mimo że od roku prawie tam nie wchodzę A 2000 postów dowaliłem w chyba w dwa, albo trzy miesiące
Wracając do tematu. To napisalem, że nie można było ściągnąć bębna na prawym kole, a nie że był rozebrany tylko prawy
Ale jestem w szoku Nie wiedziałem, że ess ma tak zajebiaszcze heble
Wracając do tematu. To napisalem, że nie można było ściągnąć bębna na prawym kole, a nie że był rozebrany tylko prawy
Ale jestem w szoku Nie wiedziałem, że ess ma tak zajebiaszcze heble
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
TEMAT SIE WYCZERPAL I ROZPOCZAL SIE SPAM .... dlatego go zamykam (na prośbę autora)
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415