Strona 1 z 3

Uszczelka pod głowicą

: 01 gru 2009, 22:56
autor: dziku
Nie znalazłem niestety na forum nic podobnego dlatego zadam pytanie tutaj. Wyjaśnię może po kolei o co mi chodzi :P

Wszystko zaczęło się po odebraniu auta od blacharza. Od razu zauważyłem że auto nienaturalnie zaczęło kopcić. Myślałem że to od tego że długo stał. Ale od piątku minęło trochę czasu i nic się nie zmieniło. Mianowicie po odpaleniu na zimnym silniku obroty wynoszą ok. 500 i mocno kopci. Dopiero jak się trochę rozgrzeje to obroty wskakują na normalne i przestaje mocno kopcić. Ale i tak trochę kopci na biało. Wcześniej tego nie było. Nie zauważyłem ubytku płynu chłodniczego ani spadku mocy silnika. Spalanie też jest w normie a silnik nie nagrzewa się bardziej niż wcześniej. Muszę jeszcze jutro zajrzeć na bagnet jak to wygląda. No i to chyba tyle mojego problemu.

Wie ktoś co się może dziać?

: 01 gru 2009, 23:02
autor: Jamszoł
może być jak w temacie - tyle , że za malo czasu upłynęło , żebyś zauważył ubytek płynu .
Obserwój woza

: 01 gru 2009, 23:04
autor: dziku
Od odebrania auta przejechałem jakieś 650 km. Ale czy to możliwe żeby coś takiego wyszło po tym auto stało w warsztacie i to tak nagle?

: 01 gru 2009, 23:06
autor: ELpYndoL
przed odpaleniem autka podnies maske i nascisnij gumowy waz od obiegu wody bedzie miekki potem odpal silnik i zrób to samo ponaciskaj ten waz jak bedzie twardy mocno twardy to na 100% uszczelka :( pod głowica

: 01 gru 2009, 23:08
autor: Jamszoł
dziku pisze:czy to możliwe żeby coś takiego wyszło po tym auto stało w warsztacie i to tak nagle?
to może być zwykły zbieg okoliczności

: 01 gru 2009, 23:09
autor: kupiec
znaczy jak jest ciepły to też kopci na biało?
mój kopci na biało bo nie ma ssania jak zapale ale jak ciepły to już nie.
a jak reszta? normalnie silnik pracuje? moc normalna?

: 01 gru 2009, 23:11
autor: Jamszoł
dziku pisze:Nie zauważyłem ubytku płynu chłodniczego ani spadku mocy silnika. Spalanie też jest w normie a silnik nie nagrzewa się bardziej niż wcześniej.
kupcze - czytaj ze zrozumieniem :razz:

: 01 gru 2009, 23:12
autor: dziku
kupiec pisze:znaczy jak jest ciepły to też kopci na biało?
mój kopci na biało bo nie ma ssania jak zapale ale jak ciepły to już nie.
a jak reszta? normalnie silnik pracuje? moc normalna?
Delikatnie tak.

A co do reszty - silnik pracuje normalnie, moc normalna. W weekend zrobiłem ponad 400 km autostrada i żadnej różnicy do stanu wcześniejszego nie zauważyłem.

: 01 gru 2009, 23:22
autor: Jamszoł
a z odmy nie dostało się oleju do filtra powietrza jak wóz był przechylony ?
Obadaj filtr powietrza

: 01 gru 2009, 23:26
autor: dziku
Jamszoł pisze:a z odmy nie dostało się oleju do filtra powietrza jak wóz był przechylony ?
Obadaj filtr powietrza
Nie wiem. Jak to zbadać? Ale tak "dla zielonych" :P

: 01 gru 2009, 23:37
autor: Jamszoł
po prostu zobacz w jakim stanie masz filtr powietrza - jak będzie zaźgany , to też tym idzie na bialo , bo nie przepala wtedy całkowicie paliwa.
Jak będzie wtrysk któryś lał , to też dym pujdzie na biało .
Może i to nawet będzie najprędzej - wtrysk a jak sie rozgrzeje silnik , to lepiej paliwo przepala

: 01 gru 2009, 23:47
autor: kupiec
Jamszoł pisze:Jak będzie wtrysk któryś lał , to też dym pujdzie na biało .
jak mnie lał to na czarno kopcił :/
co do czytania ze zrozumieniem to fakt, przepraszam. jak Jamszoł pisze sprawdź filtr i to ssanie zrób.
i dla pewności- zapalasz ciepły (nie gorący tylko taki po 30 min postoju) silnik to nie kopci na biało?

: 01 gru 2009, 23:56
autor: dziku
kupiec pisze:jak Jamszoł pisze sprawdź filtr i to ssanie zrób.
i dla pewności- zapalasz ciepły (nie gorący tylko taki po 30 min postoju) silnik to nie kopci na biało?
Eeee a co z tym ssaniem zrobić?

Po chwili postoju też kopci ale ledwo widocznie. Konkretnie przy ciepłym wygląda to tak że troszkę nim szarpie na luzie i wtedy zakopci na biało - ale delikatnie. Wcześniej tego nie było. A w okolicach filtra powietrza jakoś inaczej pracuje - tzn. kiedyś było cicho, teraz są jakies bliżej niezidentyfikowane dźwięki.

Żeby sprawdzić filtr powietrza to co należy zrobić?

: 02 gru 2009, 00:05
autor: kupiec
dziku pisze:a co z tym ssaniem zrobić?
naprawić :d nie wiem, sam tego nie mam. ja mam termostat woskowy i do wymiany jest a czy ty to masz czy silniczek jakiś tam jak Mikosz to ja nie wiem.
dziku pisze:Żeby sprawdzić filtr powietrza to co należy zrobić?
odkręć te czarną puche co kiedyś podałem ci na zdjęciu i wyciągnij go i zobacz jak wygląda od spodu czy jest czysty czy zaolejony.

zapytam jeszcze kiedy wymieniałeś filtr paliwa i świece?

: 02 gru 2009, 00:11
autor: dziku
kupiec pisze:
dziku pisze:a co z tym ssaniem zrobić?
naprawić :d nie wiem, sam tego nie mam. ja mam termostat woskowy i do wymiany jest a czy ty to masz czy silniczek jakiś tam jak Mikosz to ja nie wiem.
Też mam termostat i też niedziałajacy :P Ale do tej pory nie miał wpływu na działanie auta.
kupiec pisze: zapytam jeszcze kiedy wymieniałeś filtr paliwa i świece?
Sprawdzę jutro. Filtr powietrza, paliwa i oleju zmieniane w kwietniu (od wymiany minęło 12,5 tys. km). Świece - nie mam pojęcia. Ja nie zmieniałem a kiedy zmieniał Wiesiu to on by sie musiał wypowiedzieć ;)