Strona 1 z 3
Uszczelka pod głowicą
: 01 gru 2009, 22:56
autor: dziku
Nie znalazłem niestety na forum nic podobnego dlatego zadam pytanie tutaj. Wyjaśnię może po kolei o co mi chodzi
Wszystko zaczęło się po odebraniu auta od blacharza. Od razu zauważyłem że auto nienaturalnie zaczęło kopcić. Myślałem że to od tego że długo stał. Ale od piątku minęło trochę czasu i nic się nie zmieniło. Mianowicie po odpaleniu na zimnym silniku obroty wynoszą ok. 500 i mocno kopci. Dopiero jak się trochę rozgrzeje to obroty wskakują na normalne i przestaje mocno kopcić. Ale i tak trochę kopci na biało. Wcześniej tego nie było. Nie zauważyłem ubytku płynu chłodniczego ani spadku mocy silnika. Spalanie też jest w normie a silnik nie nagrzewa się bardziej niż wcześniej. Muszę jeszcze jutro zajrzeć na bagnet jak to wygląda. No i to chyba tyle mojego problemu.
Wie ktoś co się może dziać?
: 01 gru 2009, 23:02
autor: Jamszoł
może być jak w temacie - tyle , że za malo czasu upłynęło , żebyś zauważył ubytek płynu .
Obserwój woza
: 01 gru 2009, 23:04
autor: dziku
Od odebrania auta przejechałem jakieś 650 km. Ale czy to możliwe żeby coś takiego wyszło po tym auto stało w warsztacie i to tak nagle?
: 01 gru 2009, 23:06
autor: ELpYndoL
przed odpaleniem autka podnies maske i nascisnij gumowy waz od obiegu wody bedzie miekki potem odpal silnik i zrób to samo ponaciskaj ten waz jak bedzie twardy mocno twardy to na 100% uszczelka

pod głowica
: 01 gru 2009, 23:08
autor: Jamszoł
dziku pisze:czy to możliwe żeby coś takiego wyszło po tym auto stało w warsztacie i to tak nagle?
to może być zwykły zbieg okoliczności
: 01 gru 2009, 23:09
autor: kupiec
znaczy jak jest ciepły to też kopci na biało?
mój kopci na biało bo nie ma ssania jak zapale ale jak ciepły to już nie.
a jak reszta? normalnie silnik pracuje? moc normalna?
: 01 gru 2009, 23:11
autor: Jamszoł
dziku pisze:Nie zauważyłem ubytku płynu chłodniczego ani spadku mocy silnika. Spalanie też jest w normie a silnik nie nagrzewa się bardziej niż wcześniej.
kupcze - czytaj ze zrozumieniem

: 01 gru 2009, 23:12
autor: dziku
kupiec pisze:znaczy jak jest ciepły to też kopci na biało?
mój kopci na biało bo nie ma ssania jak zapale ale jak ciepły to już nie.
a jak reszta? normalnie silnik pracuje? moc normalna?
Delikatnie tak.
A co do reszty - silnik pracuje normalnie, moc normalna. W weekend zrobiłem ponad 400 km autostrada i żadnej różnicy do stanu wcześniejszego nie zauważyłem.
: 01 gru 2009, 23:22
autor: Jamszoł
a z odmy nie dostało się oleju do filtra powietrza jak wóz był przechylony ?
Obadaj filtr powietrza
: 01 gru 2009, 23:26
autor: dziku
Jamszoł pisze:a z odmy nie dostało się oleju do filtra powietrza jak wóz był przechylony ?
Obadaj filtr powietrza
Nie wiem. Jak to zbadać? Ale tak "dla zielonych"

: 01 gru 2009, 23:37
autor: Jamszoł
po prostu zobacz w jakim stanie masz filtr powietrza - jak będzie zaźgany , to też tym idzie na bialo , bo nie przepala wtedy całkowicie paliwa.
Jak będzie wtrysk któryś lał , to też dym pujdzie na biało .
Może i to nawet będzie najprędzej - wtrysk a jak sie rozgrzeje silnik , to lepiej paliwo przepala
: 01 gru 2009, 23:47
autor: kupiec
Jamszoł pisze:Jak będzie wtrysk któryś lał , to też dym pujdzie na biało .
jak mnie lał to na czarno kopcił

co do czytania ze zrozumieniem to fakt, przepraszam. jak Jamszoł pisze sprawdź filtr i to ssanie zrób.
i dla pewności- zapalasz ciepły (nie gorący tylko taki po 30 min postoju) silnik to nie kopci na biało?
: 01 gru 2009, 23:56
autor: dziku
kupiec pisze:jak Jamszoł pisze sprawdź filtr i to ssanie zrób.
i dla pewności- zapalasz ciepły (nie gorący tylko taki po 30 min postoju) silnik to nie kopci na biało?
Eeee a co z tym ssaniem zrobić?
Po chwili postoju też kopci ale ledwo widocznie. Konkretnie przy ciepłym wygląda to tak że troszkę nim szarpie na luzie i wtedy zakopci na biało - ale delikatnie. Wcześniej tego nie było. A w okolicach filtra powietrza jakoś inaczej pracuje - tzn. kiedyś było cicho, teraz są jakies bliżej niezidentyfikowane dźwięki.
Żeby sprawdzić filtr powietrza to co należy zrobić?
: 02 gru 2009, 00:05
autor: kupiec
dziku pisze:a co z tym ssaniem zrobić?
naprawić

nie wiem, sam tego nie mam. ja mam termostat woskowy i do wymiany jest a czy ty to masz czy silniczek jakiś tam jak
Mikosz to ja nie wiem.
dziku pisze:Żeby sprawdzić filtr powietrza to co należy zrobić?
odkręć te czarną puche co kiedyś podałem ci na zdjęciu i wyciągnij go i zobacz jak wygląda od spodu czy jest czysty czy zaolejony.
zapytam jeszcze kiedy wymieniałeś filtr paliwa i świece?
: 02 gru 2009, 00:11
autor: dziku
kupiec pisze:dziku pisze:a co z tym ssaniem zrobić?
naprawić

nie wiem, sam tego nie mam. ja mam termostat woskowy i do wymiany jest a czy ty to masz czy silniczek jakiś tam jak
Mikosz to ja nie wiem.
Też mam termostat i też niedziałajacy

Ale do tej pory nie miał wpływu na działanie auta.
kupiec pisze:
zapytam jeszcze kiedy wymieniałeś filtr paliwa i świece?
Sprawdzę jutro. Filtr powietrza, paliwa i oleju zmieniane w kwietniu (od wymiany minęło 12,5 tys. km). Świece - nie mam pojęcia. Ja nie zmieniałem a kiedy zmieniał Wiesiu to on by sie musiał wypowiedzieć
