Uszczelka pod głowicą

Moderator: Moderatorzy

dziku
Posty: 589
Rejestracja: 06 gru 2008, 20:10
Lokalizacja: Wrocław

Uszczelka pod głowicą

Post autor: dziku »

Nie znalazłem niestety na forum nic podobnego dlatego zadam pytanie tutaj. Wyjaśnię może po kolei o co mi chodzi :P

Wszystko zaczęło się po odebraniu auta od blacharza. Od razu zauważyłem że auto nienaturalnie zaczęło kopcić. Myślałem że to od tego że długo stał. Ale od piątku minęło trochę czasu i nic się nie zmieniło. Mianowicie po odpaleniu na zimnym silniku obroty wynoszą ok. 500 i mocno kopci. Dopiero jak się trochę rozgrzeje to obroty wskakują na normalne i przestaje mocno kopcić. Ale i tak trochę kopci na biało. Wcześniej tego nie było. Nie zauważyłem ubytku płynu chłodniczego ani spadku mocy silnika. Spalanie też jest w normie a silnik nie nagrzewa się bardziej niż wcześniej. Muszę jeszcze jutro zajrzeć na bagnet jak to wygląda. No i to chyba tyle mojego problemu.

Wie ktoś co się może dziać?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

może być jak w temacie - tyle , że za malo czasu upłynęło , żebyś zauważył ubytek płynu .
Obserwój woza
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
dziku
Posty: 589
Rejestracja: 06 gru 2008, 20:10
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dziku »

Od odebrania auta przejechałem jakieś 650 km. Ale czy to możliwe żeby coś takiego wyszło po tym auto stało w warsztacie i to tak nagle?
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

przed odpaleniem autka podnies maske i nascisnij gumowy waz od obiegu wody bedzie miekki potem odpal silnik i zrób to samo ponaciskaj ten waz jak bedzie twardy mocno twardy to na 100% uszczelka :( pod głowica
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

dziku pisze:czy to możliwe żeby coś takiego wyszło po tym auto stało w warsztacie i to tak nagle?
to może być zwykły zbieg okoliczności
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

znaczy jak jest ciepły to też kopci na biało?
mój kopci na biało bo nie ma ssania jak zapale ale jak ciepły to już nie.
a jak reszta? normalnie silnik pracuje? moc normalna?
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

dziku pisze:Nie zauważyłem ubytku płynu chłodniczego ani spadku mocy silnika. Spalanie też jest w normie a silnik nie nagrzewa się bardziej niż wcześniej.
kupcze - czytaj ze zrozumieniem :razz:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
dziku
Posty: 589
Rejestracja: 06 gru 2008, 20:10
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dziku »

kupiec pisze:znaczy jak jest ciepły to też kopci na biało?
mój kopci na biało bo nie ma ssania jak zapale ale jak ciepły to już nie.
a jak reszta? normalnie silnik pracuje? moc normalna?
Delikatnie tak.

A co do reszty - silnik pracuje normalnie, moc normalna. W weekend zrobiłem ponad 400 km autostrada i żadnej różnicy do stanu wcześniejszego nie zauważyłem.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

a z odmy nie dostało się oleju do filtra powietrza jak wóz był przechylony ?
Obadaj filtr powietrza
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
dziku
Posty: 589
Rejestracja: 06 gru 2008, 20:10
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dziku »

Jamszoł pisze:a z odmy nie dostało się oleju do filtra powietrza jak wóz był przechylony ?
Obadaj filtr powietrza
Nie wiem. Jak to zbadać? Ale tak "dla zielonych" :P
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

po prostu zobacz w jakim stanie masz filtr powietrza - jak będzie zaźgany , to też tym idzie na bialo , bo nie przepala wtedy całkowicie paliwa.
Jak będzie wtrysk któryś lał , to też dym pujdzie na biało .
Może i to nawet będzie najprędzej - wtrysk a jak sie rozgrzeje silnik , to lepiej paliwo przepala
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

Jamszoł pisze:Jak będzie wtrysk któryś lał , to też dym pujdzie na biało .
jak mnie lał to na czarno kopcił :/
co do czytania ze zrozumieniem to fakt, przepraszam. jak Jamszoł pisze sprawdź filtr i to ssanie zrób.
i dla pewności- zapalasz ciepły (nie gorący tylko taki po 30 min postoju) silnik to nie kopci na biało?
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
dziku
Posty: 589
Rejestracja: 06 gru 2008, 20:10
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dziku »

kupiec pisze:jak Jamszoł pisze sprawdź filtr i to ssanie zrób.
i dla pewności- zapalasz ciepły (nie gorący tylko taki po 30 min postoju) silnik to nie kopci na biało?
Eeee a co z tym ssaniem zrobić?

Po chwili postoju też kopci ale ledwo widocznie. Konkretnie przy ciepłym wygląda to tak że troszkę nim szarpie na luzie i wtedy zakopci na biało - ale delikatnie. Wcześniej tego nie było. A w okolicach filtra powietrza jakoś inaczej pracuje - tzn. kiedyś było cicho, teraz są jakies bliżej niezidentyfikowane dźwięki.

Żeby sprawdzić filtr powietrza to co należy zrobić?
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

dziku pisze:a co z tym ssaniem zrobić?
naprawić :d nie wiem, sam tego nie mam. ja mam termostat woskowy i do wymiany jest a czy ty to masz czy silniczek jakiś tam jak Mikosz to ja nie wiem.
dziku pisze:Żeby sprawdzić filtr powietrza to co należy zrobić?
odkręć te czarną puche co kiedyś podałem ci na zdjęciu i wyciągnij go i zobacz jak wygląda od spodu czy jest czysty czy zaolejony.

zapytam jeszcze kiedy wymieniałeś filtr paliwa i świece?
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
dziku
Posty: 589
Rejestracja: 06 gru 2008, 20:10
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dziku »

kupiec pisze:
dziku pisze:a co z tym ssaniem zrobić?
naprawić :d nie wiem, sam tego nie mam. ja mam termostat woskowy i do wymiany jest a czy ty to masz czy silniczek jakiś tam jak Mikosz to ja nie wiem.
Też mam termostat i też niedziałajacy :P Ale do tej pory nie miał wpływu na działanie auta.
kupiec pisze: zapytam jeszcze kiedy wymieniałeś filtr paliwa i świece?
Sprawdzę jutro. Filtr powietrza, paliwa i oleju zmieniane w kwietniu (od wymiany minęło 12,5 tys. km). Świece - nie mam pojęcia. Ja nie zmieniałem a kiedy zmieniał Wiesiu to on by sie musiał wypowiedzieć ;)
ODPOWIEDZ