Strona 1 z 1
klepiące zawory na zimnym - po zmianie paska
: 15 lis 2009, 01:47
autor: pavka
Witam, przed zmiana paska tego nie zauwazylem (ale nie znaczy , ze na 101% tego nie bylo) jednak dzisiaj na zimnym jak dodam gazu i odpuszcze to dosc mocno w srodku w aucie slychac stukajace zawory i tak po 3-5 sekundach cichną ... jak sie silnik troche nagrzeje (10 minut na wolnych) to juz tak ich nie slychac... a 2 dni temu zmienialem rozrzad (komplet) i nie wiem czy czasem cos tam źle nie jest pozakladane:)
od razu przy wymianie paska zmienilem olej (ale na ten sam 10w40) oraz swiece i kable
nie wiem czy mocy nie stracil bo to swieze autko i ciezko wyczuc ale raczej podobnie jezdzi jak przed wymiana (chociaz teoretycznie powinien lepiej po wymianie swiec i kabli wn)
: 15 lis 2009, 03:34
autor: Albercik
To, że zawory klepią na zimnym silniku - jest całkowicie normalne. Szczególnie, że jest dość zimno. Możesz sprawdzić pasek, ale podejrzewam, że jest ok. Jak mi to ostatnio mechanik powiedział: silniki forda klepią i będą klepały.
: 15 lis 2009, 09:20
autor: cidzej
Albercik pisze:silniki forda klepią i będą klepały.
ech guzik prawda

wystarczy je doprowadzic do porzadku i regularnie sie nimi opiekowac i nic nie bedzie klepac ...
1.6 pomimo ze ma hydrauliczna regulacje zaworow to i tak przynajmniej raz na 100tys km powinno sie sprawidzc w jakim stanie sa zawory oraz popychacze zaworowe
re
: 15 lis 2009, 13:44
autor: pavka
z gory (pod pokrywa) wszystko wygladalo super:) ale nie wiem za bardzo na co zwracac uwage... teraz wlalem 10w40 (bo taki byl) zamierzam przejechac 500km i wymienic na formula f 5w30 forda mam nadzieje, ze bedzie dobrze:) a wczesniej nic nie klepało

takze nie zgadzam sie, ze fordy zawsze klepia

: 15 lis 2009, 14:31
autor: Blazey
Wymianę przewodów i świec odczujesz, jak coś z tych rzeczy było mocno trafione. Jak wymieniłeś sprawne, na sprawne, to urwania głowy nie będzie. Może poprawić się kultura pracy, szczególnie odczuwalna na niskich obrotach. Przy tych zabiegach dobrze by było, byś sprawdził sobie zaworek skrzyni korbowej.
: 15 lis 2009, 15:03
autor: ELpYndoL
Albercik pisze:mechanik powiedział: silniki forda klepią i będą klepały
Zmien tego pseudo mechanika

załosne jest to ze osoba która nie wie co zrobic poprostu mówi ten typ tak ma

: 15 lis 2009, 15:50
autor: gawron
Yanek pisze:Albercik pisze:mechanik powiedział: silniki forda klepią i będą klepały
Zmien tego pseudo mechanika

załosne jest to ze osoba która nie wie co zrobic poprostu mówi ten typ tak ma

może mechanikowi pomyliło się z dizlami , albo ich poprostu nie rozróżnia

: 15 lis 2009, 16:01
autor: Blazey
Zmienić mechanika obowiązkowo. Ten jeszcze ci jakiegoś świństwa doleje do oleju żeby było ciszej. Bo jego postawa jest co najmniej wątpliwa...
: 15 lis 2009, 16:08
autor: gawron
Blazey pisze:Zmienić mechanika obowiązkowo. Ten jeszcze ci jakiegoś świństwa doleje do oleju żeby było ciszej. Bo jego postawa jest co najmniej wątpliwa...
tu ma racje.
poradzi ci wlać za 4 doktorki

: 15 lis 2009, 16:16
autor: pavka
no u mnie sprawa troche inaczje wyglada bo mechanik to znajomy i on nie mowi, ze jest specem

ale na tyle w niego wierze, ze nie zrobi czegos takiego i nie powie - wlej doktora:)
robimy cos tak, ze to co sie dowiem z forum i to co znajde na necie to tak staramy sie robic w "domowym zaciszu" (czytaj garazu). Escorta i zeteca "leczymy" wspolnie od ok 10dni nigdy wczesniej nie mial zaden z nas stycznosci z nimi ale z doswiadczenia wiem, ze ciezko znalezc mechanika, ktory doradzi lepiej niz na forach , gdzie ludzie zeby pozjadali na tych autkach i tego nic raczej nie zmieni
wiadomo, ze najlepiej znalezc fachowca z forum w okolicy ale na razie nic mi o takim zakladzie nie wiadomo (okolice Jeleniej Gory)
pozdrowionka dla wszystkich!
: 15 lis 2009, 17:56
autor: Jamszoł
pavka pisze:na zimnym jak dodam gazu i odpuszcze to dosc mocno w srodku w aucie slychac stukajace zawory i tak po 3-5 sekundach cichną .
A to mnie zastanawia ?
Tak zachowuje się silnik jak ma lekki luz na panewkach - czyli jak dodasz gazu i puścisz , to przy zejściu z obrotów klepią .
Zawory raczej klepią na wolnych obrotach lub gdy dodajesz gazu.
Luz mógł być wcześniej i mogłeś go nie wyczaić jeśli do oleju był dodany słynny już "DOKTOREK" lub inny zagęszczacz - teraz wymieniłeś olej na nowy i "DOKTOREK" zniknął
A ustaje nieco gdy się silnik rozgrzeje - to naturalne części metalowe pod wpływem temperatury zwiększają swoją objętość i luzy się kasują .
re
: 15 lis 2009, 19:00
autor: pavka
@Jamszol: doktorka na pewno nie bylo - spuszczony olej po 12kk byl swietny, na wlewie korka oleju nie ma grama mazi zadnej, przy zmianie paska gora cala jest piekna zadnych nagarow nie widzialem.
No wlasnie jest tak, ze dodasz gazu puscisz - obroty spadaja na wolne i chwile klepie (raczej klepia jak spadna na wolne juz niz podczas spadania ale przed dodaniem gazu na wolnych jak chodzi to nie klepia)
i to zimny silnik wcale nie na mrozie (+10 stopni bylo dzis i to samo)
i co z tymi panewkami dzialac cos? czy wlac 5w30 i zobaczymy?
: 15 lis 2009, 19:06
autor: Jamszoł
Do puki nie klapie cały czas , to ja bym jeździł .
Jak zacznie klepać cały czas - to wtedy zaczął bym działać coś w tym kierunku.
: 15 lis 2009, 19:47
autor: iglaxr3i
a pod obciazeniem tez klepie ,nie koniecznie na zimnym??
re
: 15 lis 2009, 22:32
autor: pavka
Nie, na obciazeniu nie klepie, to jak gazu dodawalem i odpuszczało to na wolnych bez biegu, jak sie jedzie i gazuje to nie slychac, zeby klepalo, klepie raczej tylko na wolnych jak schodzi z obrotow