Strona 1 z 2

Jak wymienic termostat ?

: 13 lis 2009, 16:55
autor: pablomoc
Proszę o pomoc, jak wymienic termostat krok po kroku, czy to wogole mozna zamemu zrobic? pomocy

: 13 lis 2009, 17:45
autor: Yagr
Dasz radę, spuszczasz część płynu chłodzącego, żeby się nie wylało, odkręcasz od obudowy termostatu wszelkie wężyki i wtyczki czujników i pilnując aby wiedzieć jak je z powrotem założyć, odkręcasz obudowę od głowicy, wyciągasz zawleczkę (rozprężający się pierścień z drutu blokujący termostat w obudowie zerknij przed wyjęciem jak jest wsadzony termostat) i termostat ci wyłazi. Oczyszczasz jak sie da to wszystko z kamienia i syfu (włącznie z miejscem przykręcenia na głowicy), wstawiasz nowy termostat, blokujesz zawleczką, zakładasz nową uszczelkę i przykręcasz obudowę termostatu do głowicy a następnie wszystkie kabelki do niej i czujniki - jak wszystko podpięte to uzupełniasz chłodziwo i gotowe. Tak w dużym uproszczeniu i skrócie - żadna filozofia ;)

: 13 lis 2009, 17:50
autor: pablomoc
dzieki wielkie, postaram sie zrobic

: 13 lis 2009, 18:58
autor: WieSiu
I potem klik na pomógł dla Yagra

: 13 lis 2009, 21:19
autor: Jamszoł
I dobrze odpowietrz układ chłodzący po zabiegu , bo ci wszystki płyn co go zlałeś nie wlezie z powrotem :mrgreen:

: 13 lis 2009, 23:37
autor: kupiec
Jamszoł pisze:dobrze odpowietrz układ chłodzący po zabiegu
napisz jeszcze koledze (i innym) jak to zrobić

: 13 lis 2009, 23:39
autor: Jamszoł
Ile razy mam pisać o tym ?
2-lub 3 razy tłumaczyłem - ostatni raz nie dalej jak 2 czy 3 dni temu

: 15 lis 2009, 11:43
autor: pablomoc
a możecie napisac po krótce jak odpowietrzyc ? ewentualnie jakis link bo szukam i nie moge znaleźc nic konkretnego

: 15 lis 2009, 12:46
autor: Jamszoł
:evil: Zalewasz płynem - odpalasz silnik , niech pochodzi - właczasz dmuchawę ogrzewania , przełączasz na nadmuch cieplego - daj lekko po garach , tak ze 3000 obr - jeśli zacznie grzać , to układ się odpowietrzył - dolej resztę płynu.
Jeśli układ się nie odpowietrzył -nadmuch nadal zimny , musisz podjechać wozem gdzieś , gdzie możesz wjechać przodem pod górkę (kanał najazdowy) i zrobić jeszcze raz odpowietrzenie - przód do góry - po obraotach przez moment wtedy na 100 Ci się odpowietrzy.
Musi Ci wejć cały płyn który zlałeś a nagrzewnica musi grzać.

: 15 lis 2009, 20:23
autor: pablomoc
zwykle zaczyna grzac jak przejade jakies 5 km, ciekawe czy po wymianie bedzie lepiej

: 19 lis 2009, 17:07
autor: Rocky
Yagr pisze:i przykręcasz obudowę termostatu do głowicy a następnie wszystkie kabelki do niej i czujniki
Tylko nie kręć zbyt mocno, ta klapka z tworzywa lubi czasem pękać. Mi tak właśnie pękła :evil:

: 22 lis 2009, 13:02
autor: Kudłaty_EZG
sie tylko zastanawiam co za zawleczka :roll: jak zmieniałem top zawleczki żadnej nie było :evil: i w książce (SAMOCHóD FORD ESCORT/ORION OBSŁUGA BUDOWA NAPRAWA EKSPLOATACJA) też nic o tym nie ma

: 22 lis 2009, 13:42
autor: Jamszoł
"Zawleczka" kolega miał na myśli sprężysty drut . który trzyma na termostat w obudowie .
Takie same druty trzymają żarówki halogenowe w oczkach przy oświetleniu domowym
Zdjęcia jak to wygląda są tu http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... c&start=30

: 17 gru 2010, 20:05
autor: Gajek
Witam, jestem w trakcie wymieniania termostatu. Sam termostat mam Motocrafta, który dostałem od kolegi (jest sprawny), mój jest zepsuty. Nie mam do niego żadnych uszczelek, ale ta papierowa to nie problem. Mam problem z okrągłą uszczelką, która wchodzi w obudowę termostatu, a później na nią wciska się termostat. Jest po prostu zniszczona, rozpadła się w ręku. Można ją jakoś zastąpić. Jutro jadę na miasto poszukać takiej, ale jak jej nie znajdę to jak ją zastąpić?

: 18 gru 2010, 12:05
autor: Jamszoł
znajdziesz w sklepach z uszczelkami / simeringami / oringami
Ta uszczelka to oring - weź ją ze sobą - dobiorą na pewno