Strona 1 z 2

: 13 lis 2009, 15:41
autor: Albercik
cidzej, to co ja mam w końcu robić. Regulować zawory, czy wtryski wymienić??

: 13 lis 2009, 15:46
autor: cidzej
Albercik, zawory to wyregulesz sam, w 15 minut z fajkiem w zebach tylko potrzebujesz do tego szczelinomierz + klucz 10 (najlepiej oczkowy) + uszczelke pod pokrywe zaworow. jak juz ustawisz wszystko na cacy a silnik bedzie dalej klekotal to nastepnym krokiem celem wyciszenia silnika jest ..... rozbebeszenie głowicy i patrzenei co do wymiany :( w tych silnikach niestety przy przebiegu ~150tys to juz walek jest czesto do wymiany, o reszcie nie wspomne ....

jezeli wyregulowales i klekotanie znacznie sie zmniejszylo lub praktycznie ustalo .... to jezdzisz az stuknie ci 10tys km i znowu korygujesz nastawy i tak w kołko az pewnego dnia regulacja przestanie przynosic zadowalajace efekty a wtedy patrz punkt wyzej ...

: 13 lis 2009, 15:58
autor: Albercik
toś mnie kurna pocieszył. czekaj to wezmę kartkę i zrobię listę. Regul. zaworów, wtryski, wałek, palnning głowicy... Może od razu pierścienie tłokowe?? zaraz, bo mi kartki zaczyna brakować... :mrgreen:

: 13 lis 2009, 21:44
autor: Jamszoł
Albercik pisze:zaraz, bo mi kartki zaczyna brakować... :mrgreen:
aznacz posta cidzeja i se wydrukuj :razz:

: 14 lis 2009, 00:41
autor: Albercik
cidzej, to skoro już nam utworzono odrębny temat z naszego OT, to możesz mi powiedzieć, jaki pownien być prawidłowy rozmiar szczelinki? :mrgreen: :twisted: :mrgreen:

: 14 lis 2009, 17:56
autor: cidzej
sprawdz w instrukcji. na jednych bylo CHYBA 0,2 an na drugich CHYBA 0,4 ale na ktorych dokładnie to nie pamietam - robilem to 1 raz i rok temu. jak szybko brat kupil 1.3 tak szybko sie go pozbyl :P

: 14 lis 2009, 18:00
autor: Jamszoł
Pewnie jak w większości silników 0,2 oraz 0,25 mm - ssący 0,2 wydech 0,25

: 14 lis 2009, 18:15
autor: Adaś
Albercik, na 99% już nie ustawisz elegancko zaworów... Pewnie wałek dał już ciała... A nie stukające 1.3 to nie 1.3 :P Zostaw to nie opłaca się robić :P

: 14 lis 2009, 18:26
autor: Jamszoł
Można zrobić to na czuja :mrgreen:
Już mówię o co chodzi - ustawiamy ten zawór nna którym "na oko" krzywka wałka jest OK.
Następnie pozostałe - ALE - gdy ustawimy zawór tam gdzie było OK - sprawdzamy ręką jaki jest luz zaworowy i gdy ustawiamy zawór tam gdzie było z krzywką nie ten teges - możemy skorygować luz właśnie na czuja - da się to wyczuć .

Apropos podjechanych krzywek - nie wydaje się Wam , że jesli zawory nie są ustawiane ciśnieniem oleju , to każdy olewa zalecenia producenta i wlewa do takiego silnika olej mineralny i potem są efekty ?

: 14 lis 2009, 21:24
autor: Albercik
sam już nie wiem. Chyba po Waszych wypowiedziach w przyszłym miesiącu zainwestuję w nowy wałek, wymienię zawory i splanuję głowicę... Może jeszcze pierścienie tłokowe zrobię. Wogóle coś słabą kompresję ma.

Tak BTW, to jaki jest normatywny stopień sprężania dla 1.3 CFI?

: 14 lis 2009, 21:29
autor: Yagr
Albercik, nie dzisiaj... jutro ci podam ;)

: 14 lis 2009, 21:32
autor: Albercik
Spoko, przecież nie siedzę z nożem i widelcem, podkrążonymi oczami i kapiącą śliną :D

: 14 lis 2009, 21:33
autor: Yagr
A bo ja to wiem.... :mrgreen:

: 15 lis 2009, 09:27
autor: cidzej
Albercik, ja cie kompletnie nie rozumiem. ty sie znasz na tych autach czy nie ? wez żesz kuźwa ten szczelinomierz w łape plus klucz 10-tke i ustawisz zawory w 15 minut i bedziesz wszystko wiedzial czy to zawory klepia czy co innego. nie popadaj od razu ze skrajnosci w skrajnosc. poza tym klekotanie tego silnika nie wplywa drastycznie na jazde a wiec po co sie ladowac w koszty jakiegos tam remonciku glowicy ? lepiej zainwestuj kase w blachare bo nim ten silnik siadzie to nie bedzie mial juz co ciągnąć bo sie buda rozsypie

: 15 lis 2009, 16:59
autor: Yagr
Albercik, stopień sprężania dla 1,3:
1,3 JBD 9,5
1,3 JBE 9,5
1,3 J6A 8,8
1,3 JJA LUB J4C 9,5

luzy zaworowe:
dolot 0,20 mm (0,20-0,25)
wydech 0,30 mm (0,30-0,35)