Strona 1 z 2

1.6 16 V zetec 95 r. Jak zimny silnik gaśnie.

: 12 lis 2009, 21:14
autor: coastbasse
Witam. Na początku chciałbym się przedstawić i wszystkich powitać.

Mam problem z autem odkąd założyłem sekwencje.

Kiedy odpalam auto na zimnym silniku odpala elegancko ale za chwile obroty spadają do zera.I tak jest dopuki się nie zagrzeje .W dodatku strasznie szarpie i się dławi.

Wyczyściłem już krokowca, odpinałem przepływomierz i nic.

Dzisiaj zrobiłem test diagnostyczny i wyszły mi błędy nr:

33 Czujnik temperatury chłodziwa, zbyt niskie napięcie.

18 Niskie napięcie akumulatora, sprawdzić / lub naładować akumulator.

82 Elektroniczny przepływomierz spalin, napięcie poniżej minimum.

Robiłem to pierwszy raz, ale chyba dobrze tylko nie wiem czy dobrze odczytałem kody.



Swoją drogą jakie powinno być napięcie czujnika temperatury chłodziwa??Tutaj filmik testu

: 12 lis 2009, 22:09
autor: Jamszoł
Zacznij od sprawdzenia alternatora - a konkretnie ile ładuje
Sprawdź stan akumulatora.
Sprawdź a najlepiej od razu pociągnij dodatkową masę z aku do śruby mocującej rozrusznik.
Wywal kabel plusowy alternator - rozrusznik i poprowadź nowy - alternator - akumulator.
Jak widać z twojego opisu wszystkie czujniki wariują z powodu niskiego napięcia .

: 12 lis 2009, 22:22
autor: mikruss
kurka a szukajka sie zaciela czy co??
Juz tyle razy opisywalem to samo ale teraz juz mi sie nie chce, szukanie nie boli....

: 13 lis 2009, 00:06
autor: Blazey
A jak robiłeś diagnostykę? I czym?

: 13 lis 2009, 07:28
autor: KuRowSKi
Diagnostykę wykonujemy na zagrzanym silniku do normalnej temperatury pracy.

: 13 lis 2009, 20:19
autor: coastbasse
Diagnostykę robiłem za pomocą diody wg instrukcji na stronie ale tak jak myślałem źle odczytałem kody.

poprawny kod to 172 - zbyt uboga mieszanka.

Co do wyszukiwarki to tematy były podobne ale żaden mi nie pomagał niestety.

A jakby było tego mało dzisiaj moja wymiana filtra paliwa skończyła się połamanymi dwoma palcami i szwami. aaa nie pytajcie jak to zrobiłem....ah ten 13 piątek...


Jak pisałem wcześniej na ciepłym silniku jest wszystko w porządku. Tylko na zimnym tak się dzieje. Obroty falują od ~750 do ~1200 obr.

Napięcie na aku jest ok i alternator ładuje. Ale nie wiem jak sprawdzić oporność czujników temperatury miernikiem analogowym :???:

: 13 lis 2009, 20:23
autor: bobek
z tym falnowaniem hmmm kable i swieczki ok? bo jakos mi sie nie chce wiezyc ze to jest z elektryczna stroną aku i altka... sonda lamda? ale mysle ze krokowy jak zimy to ci zacina... pożycz od kogos krokowego

: 13 lis 2009, 20:26
autor: coastbasse
Kable i świece(oryginalne) zmieniałem w sierpniu tego roku więc są ok. Teraz właśnie zastanawiam się nad sondą. Da się ją jakoś sprawdzić czy po prostu podmienić od kogoś....najgorsze że w mojej okolicy nie mam od kogo.

: 13 lis 2009, 20:31
autor: bobek
ja bym bardziej na krokowy stawiał

: 13 lis 2009, 20:37
autor: coastbasse
no to teraz przydał by mi się ktoś chetny z moich okolic albo z okolic gliwic...ale na razie musze poczekać na zdjęcie szwów...

: 13 lis 2009, 20:45
autor: Blazey
Tradycyjnie szukajka nie gryzie. I można poczytać choćby tutaj:
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=7588
Napisałem nawet na co pomaga czyszczenie krokowego. Szczególnie, że go nie ma. Ale nie będę już klawiatury marnował. Lobby miłośników czyszczenia krokowców jest nie do przebicia.

: 13 lis 2009, 21:52
autor: coastbasse
Blazey nie rozumiem co to ma na celu... Na buty nike też się mówi adidasy i każdy wie o co chodzi.

: 13 lis 2009, 21:55
autor: bobek
Podjedz do mnie na warszat w ok. wodzisławia śl. napewno wyjedziesz bez szarpiacego silnika :D bezpłatnie :) w ramach miłosci blizniego hehe
ps. prowadzac warszat mowi sie krokowy, tak jak mowisz na nike, puma czy inne ciulstwa innej marki mówi sie adidasy :D

: 13 lis 2009, 22:01
autor: coastbasse
A gdzie dokładnie? Oczywiscie odwdzięczyłbym się :mrgreen:

: 13 lis 2009, 22:03
autor: bobek
Taka miejscowosc OLZA 12KM od wodzisławia (10min drogi) trasa na chałupki :P napewno po vodke jeżdziles :P