auto nie jedzie - tylko swap? mk7 1.6 16v cabrio 90ps
Moderator: Moderatorzy
auto nie jedzie - tylko swap? mk7 1.6 16v cabrio 90ps
witam
od 2 tygodni stalem sie calkowicie przypadkowo posiadaczem mk7 95/96 cabrio z silnikiem 1.6 16v 66kw/90ps zetec + lpg II generacji.
coz autko z tego co sie zorientowalem troche wazy ale... mam vw polo 98 rok, 1.4 75 koni i zeby nie przesadzac... escort zbiera sie tak samo
blachy sa w super stanie, podluznice pod spodem nowki, progi - jak nie ford! do tego cabrio z elektrycznym dachem - tylko motor nie jedzie
oczywiscie po tym jak go otrzymalem wymienilem rozrzad oleje filtry swiece kable ustawilem gaz i jest lepiej niz bylo ale dalej 90km = 75 km z vw polo
w dodatku ten silniczek tez lubi sie napic bo tak 12 litrow to potrafi wciagnac takiej jazdy ponad sredniej
moze to taki silnik slaby moze cos jest poprzestawiane - ciezko wyczuc, poczytalem troche o tych zetekach i cudow nie osiagne, zostaje tylko kupno jakiegos lepszego silnika i teraz pytanie co jest najlepsze , co akceptowalne a na jakie silniki nie zwracac uwagi?
chodzi mi o to, zeby bylo najbardziej ekonomicznie w stosunku do poprawy jakosci osiagow ale bez szalenstw:)
p.s. moze ktos ma na sprzedaz taka jednostke napedowa to prosze o kontkat gg: 2 2 9 9 9 8 0 (usunac spacje)
dziekuje za poswiecony czas i pozdrawiam!
Paweł
od 2 tygodni stalem sie calkowicie przypadkowo posiadaczem mk7 95/96 cabrio z silnikiem 1.6 16v 66kw/90ps zetec + lpg II generacji.
coz autko z tego co sie zorientowalem troche wazy ale... mam vw polo 98 rok, 1.4 75 koni i zeby nie przesadzac... escort zbiera sie tak samo
blachy sa w super stanie, podluznice pod spodem nowki, progi - jak nie ford! do tego cabrio z elektrycznym dachem - tylko motor nie jedzie
oczywiscie po tym jak go otrzymalem wymienilem rozrzad oleje filtry swiece kable ustawilem gaz i jest lepiej niz bylo ale dalej 90km = 75 km z vw polo
w dodatku ten silniczek tez lubi sie napic bo tak 12 litrow to potrafi wciagnac takiej jazdy ponad sredniej
moze to taki silnik slaby moze cos jest poprzestawiane - ciezko wyczuc, poczytalem troche o tych zetekach i cudow nie osiagne, zostaje tylko kupno jakiegos lepszego silnika i teraz pytanie co jest najlepsze , co akceptowalne a na jakie silniki nie zwracac uwagi?
chodzi mi o to, zeby bylo najbardziej ekonomicznie w stosunku do poprawy jakosci osiagow ale bez szalenstw:)
p.s. moze ktos ma na sprzedaz taka jednostke napedowa to prosze o kontkat gg: 2 2 9 9 9 8 0 (usunac spacje)
dziekuje za poswiecony czas i pozdrawiam!
Paweł
oslabniecie silnika to moze byc wina lpg wiec nie ma co sie dziwic. bo ja na brak mocy w moim 1.6 zetec 90km na jakis brak mocy nie narzekalem
If you're like us, calling all riders, roll up beside us, no place to hide us,
all freedom fighters, let's unite us, switch on your nitrous and...let's.. go...
nie ważne fele, kolor, marka, produkcja zalewaj pal ruszaj..
all freedom fighters, let's unite us, switch on your nitrous and...let's.. go...
nie ważne fele, kolor, marka, produkcja zalewaj pal ruszaj..
Po pierwsze, zależy jak kto rozumie 'brak mocy', bo jak dla mnie 1.6 16V w escorcie nie jedzie wcale, moja kolumbryna dużo lepiej się 'zbiera'. Proponuję sprawdzić przepływomierz i sonde lambda, to może być przyczyna słabego silnika, ewentualnie udać się na hamownie i sprawdzić ile faktycznie autko ma koni i wtedy stwierdzać, że jest słabe. Jamszoła 1.6 też jakoś szczególnie nie jedzie i wcale nie powiedziałbym że to auto ma 90 koni.Mrowa pisze:oslabniecie silnika to moze byc wina lpg wiec nie ma co sie dziwic. bo ja na brak mocy w moim 1.6 zetec 90km na jakis brak mocy nie narzekalem
Druga sprawa gazu, Mrowa zapytaj Ven'a jak mój były RS jedzie na gazie i jaki jest słaby. Głupie gadanie o LPG bierze się z niewiedzy ludzi którzy auta na gaz nie mieli, lub trafili na ruine z radosną twórczością pana Miecia.
pavka, znajdź dobrego gazownika który ogarnie istalacje, albo może ktoś znajomy się zna. Auto nie ma mocy i na benzynie i na gazie ? Jakieś inne dolegliwości ?
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.
Kierowca bombowca.
Kierowca bombowca.
re
no tak ale tutaj skrotowo napisalem i chcialbym uzyskac info co najlepiej wsadzic, zeby bylo jakosc/cena dobry stosunek... a co do przyczyn to moze tutaj zajrzysz wiecej opisalem
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=7648
pozdrowionka
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=7648
pozdrowionka
ale ja mam samochod na gaz.. i widze roznice po przelaczenia z benzyny na gaz przy wiekszych predkosciach fakt ze bardzo nie wielka ale jednak jest..
If you're like us, calling all riders, roll up beside us, no place to hide us,
all freedom fighters, let's unite us, switch on your nitrous and...let's.. go...
nie ważne fele, kolor, marka, produkcja zalewaj pal ruszaj..
all freedom fighters, let's unite us, switch on your nitrous and...let's.. go...
nie ważne fele, kolor, marka, produkcja zalewaj pal ruszaj..
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
E tam nie idzie - trzeba umieć jeździć Esem z silnikiem 1,6 jak się miało RS-a to potem wszystkie normalne wozy nie jadą
Moj w przeciwieństwie do kolegi na benie nie wiesza sie przy 2500 - 3000 tys obr a dostaje przy tych obrotach kopa i idzie do odcięcia na 1 do 45km/h - na 2 do 100km/h - na 3 do 160km/h na wyższych nie próbowałem .
pavka, w zasadzie napisałeś dwa prawie takie same posty i zrobiłeś z lekka bałagan .
Tamten temat zamknołem , bo jak widzę wszyscy się rozpisali tutaj .
Sprawdź czujnik położenia przepustnicy.
Co do swapa to tylko silnik od RS-2000 pali tyle samo co 1,6 a zostawia większość samochodów z tyłu
Moj w przeciwieństwie do kolegi na benie nie wiesza sie przy 2500 - 3000 tys obr a dostaje przy tych obrotach kopa i idzie do odcięcia na 1 do 45km/h - na 2 do 100km/h - na 3 do 160km/h na wyższych nie próbowałem .
pavka, w zasadzie napisałeś dwa prawie takie same posty i zrobiłeś z lekka bałagan .
Tamten temat zamknołem , bo jak widzę wszyscy się rozpisali tutaj .
Sprawdź czujnik położenia przepustnicy.
Co do swapa to tylko silnik od RS-2000 pali tyle samo co 1,6 a zostawia większość samochodów z tyłu
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
re
to moze skroce co bylo w 2 poscie:
wolne obroty sa w porzadku na biegu jalowym i na pb i na lpg tak ok 800 obrotow , nic nie faluje nic nie szarpie czy zimny czy cieply chodzi pieknie. Problemy (na gazie jest ok) zaczynaja sie jak jest na benzynie i dodaje gazu to czasami ma takie zwiechy, ze wiesza sie na 2500-3000 obrotow i dalsze wciskanie gazu powoduje tylko szarpanie (na niskich biegach) a na wyzszych biegach gasnie. Czasami (nie ma wplywy zimno/cieplo) jest duzo lepiej bo gazuje dobrze i jedzie w miare ok tzn mozna sie rozpedzic , wjechac pod gore na 3 biegu itp (ale i tak nie chodzi ani przez moment tak jak na lpg)
Czasami jak zlapie taka zwieche , ze nie chce przekroczyc 2500 obrotow - to co opisalem wyzej to pomaga jak pstrykne przelacznik od gazu - wlaczy sie gaz przygazuje i za chwile przelacze na benzyne i wtedy jest lepiej ale do czasu - roznie czasami po 5 minutach czasami po godzinie potrafi sie znowu przywiesic , ze ledwo jedzie:)
Dodam, ze wymienilem rozrzad, swiece, kable wn, filtry, oleje i plyny. Benzyna zalalem vpower racing + stp do czyszczenia wtryskiwaczy i niby troszke lepiej tzn rzadziej mu sie zdarzaja
ponadto przy wymianie rozrzadow tyle co sie moglem przyjrzec to jest wszystko w dobrym stanie, oleje byly super wymieniane , wszsytko w terminie robione, przejechane 140kk autentycznie wiec powinno byc super:) jedyna uwaga to dziwnie wg mnie byl pasek ustawiony WYDAJE mi sie, ze byl o 1 ząbek przestawony rozrzad ale przed wymiana chodzi tak samo jak teraz
------------------
i co do swapa to do tej wersji cabrio mk7 ktos na PM napisal mi , ze najoptymalniejszy bedzie 1.8 16v 115 KM + komputer + cos z immobilizera + kolektor aluminiowy z 1.8 105km (bo w tym 115km jest plastikowy a nie chce gazu zmieniac - mam II generacji)
co o tym sadzicie i jakie to beda koszta materialow?
---------
czy ktos potwierdzi, ze 1.6 16v na 2 biegu rozbuja sie do 100?
wolne obroty sa w porzadku na biegu jalowym i na pb i na lpg tak ok 800 obrotow , nic nie faluje nic nie szarpie czy zimny czy cieply chodzi pieknie. Problemy (na gazie jest ok) zaczynaja sie jak jest na benzynie i dodaje gazu to czasami ma takie zwiechy, ze wiesza sie na 2500-3000 obrotow i dalsze wciskanie gazu powoduje tylko szarpanie (na niskich biegach) a na wyzszych biegach gasnie. Czasami (nie ma wplywy zimno/cieplo) jest duzo lepiej bo gazuje dobrze i jedzie w miare ok tzn mozna sie rozpedzic , wjechac pod gore na 3 biegu itp (ale i tak nie chodzi ani przez moment tak jak na lpg)
Czasami jak zlapie taka zwieche , ze nie chce przekroczyc 2500 obrotow - to co opisalem wyzej to pomaga jak pstrykne przelacznik od gazu - wlaczy sie gaz przygazuje i za chwile przelacze na benzyne i wtedy jest lepiej ale do czasu - roznie czasami po 5 minutach czasami po godzinie potrafi sie znowu przywiesic , ze ledwo jedzie:)
Dodam, ze wymienilem rozrzad, swiece, kable wn, filtry, oleje i plyny. Benzyna zalalem vpower racing + stp do czyszczenia wtryskiwaczy i niby troszke lepiej tzn rzadziej mu sie zdarzaja
ponadto przy wymianie rozrzadow tyle co sie moglem przyjrzec to jest wszystko w dobrym stanie, oleje byly super wymieniane , wszsytko w terminie robione, przejechane 140kk autentycznie wiec powinno byc super:) jedyna uwaga to dziwnie wg mnie byl pasek ustawiony WYDAJE mi sie, ze byl o 1 ząbek przestawony rozrzad ale przed wymiana chodzi tak samo jak teraz
------------------
i co do swapa to do tej wersji cabrio mk7 ktos na PM napisal mi , ze najoptymalniejszy bedzie 1.8 16v 115 KM + komputer + cos z immobilizera + kolektor aluminiowy z 1.8 105km (bo w tym 115km jest plastikowy a nie chce gazu zmieniac - mam II generacji)
co o tym sadzicie i jakie to beda koszta materialow?
---------
czy ktos potwierdzi, ze 1.6 16v na 2 biegu rozbuja sie do 100?
zrobilem reset kompa tj wypialem akku na 20 minut, podlaczylem, odpalilem na benzynie, chodzil 10 minut potem go przegonilem 10 minut nawet do 5000 obrotow i idzie na benzynie na 2 biegu 5500 i jest 90 na liczniku tylko dalej ma problem z pedalem gazu tj. jak jade np na 2 biegu na 2000 obrotow i wcisne gaz w podloge to zaczyna szarpac ale jak stopniowo daje gaz to nawet ladnie przyspiesza potem przelaczylem na gaz i jest tutaj najwieksza poprawa , jak bieg zmienialem 1->2 to nawet pisk byl co wczesniej bylo niemozliwe:) i nie ma na gazie tego mulenia jak docisne gaz do podlogi...
na gazie jak wlacze 1 , rusze i gaz do dechy to przyspiesza, nie ma pisku jak delikatnie rusze ale przyspiesza ladnie przy gazie w podlodze ale na benzynie jak dam 1 i rusze i wcisne gaz w podloge to zaczyna szarpac i musze odpuscic gaz i powoli ruszyc to sie tez niezle zbiera ale gorzej niz na lpg
na gazie jak wlacze 1 , rusze i gaz do dechy to przyspiesza, nie ma pisku jak delikatnie rusze ale przyspiesza ladnie przy gazie w podlodze ale na benzynie jak dam 1 i rusze i wcisne gaz w podloge to zaczyna szarpac i musze odpuscic gaz i powoli ruszyc to sie tez niezle zbiera ale gorzej niz na lpg
- WieSiu
- Posty: 23264
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
o tym sie nie pamieta dopoki cos sie nie dzieje Ja dopiero pierwszy raz w scorpio wymienilem taki filtr. A tak nigdy... Tylko w dieslach wymienialem,bo tam wiadomo, jest to bardzo wazne.Yagr pisze:a filtr paliwa też
Takze kolego od tego zacznij choc wydaje mi sie,ze mala szansa jest na poprawe,ale filtrow musisz byc pewien,zeby robic diagnozy.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
też korzysta, ale próby zmian wtrysku nie są realizowane... bo wtryskiwacze odcięte, ale na dłuższą metę może rozregulować nastawy. Po odpięciu na benzynie tez polepszyła sie praca? Czy tylko na LPG?pavka pisze:czy na lpg nie korzysta z przeplywki?
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- WieSiu
- Posty: 23264
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
pavka, odpinanie przeplywomierza to nie metoda diagnozy... trzeba wszystko pomierzyc a potem jak urzadzenie jest ok,to sprawdzic kable od niego.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982