Strona 1 z 2
OLEJ NA świecy - foto - diagnoza ?
: 08 lis 2009, 19:06
autor: Ven
Wymienajac świece w RSie dziś się bardzo niemiło zaskoczyłem. Pozatym że śruby na cewkach były tak doje**** że 2 niezłe wkrętaki torx zniszczyłem (lby srub tez dostaly po dupie) i mało co a trzeba było by je ciąć... to po zdjęciu przewodów i cewek oczom mym ukazał się widok nie mily...
Z nie wiadomego mi powodu, swieca ta byla nie calkiem dokrecona, odkrecilem ja jedna reka, w zasadzie bez uzycia wiekszej sily. Nie wiem czy czasem olej nie dostawal sie do komory.
Zwroccie uwage na zdjecia - swieca prakwycznie plywala w oleju (klucz sie wpolowie zamoczyl) ; elektroda swiecy jest sucha ; po wyjeciu swiecy caly olej splynal do komory - widac jak odbija sie lustro oleju na tloku ; cewka od spodu cala w oleju.
Wyglada to okropnie, swiece wszystkie wymienilem, wyczyscilem jak sie dalo i zlozylem do kupy. Pytanie jest jedno - czy to tylko uszczelka pod deklem czy uszczelka glowicy czy moze cos innego?
Jak najszybciej udam sie zmierzyc kompresje, poniewaz nie chcialem nadwyrezac wrazliwych kabli/cewek (na tym kanale jest akurat cewka), nie robilem testu odpiecia kabla by sprawdzic czy ten gar w ogóle pracuje. Odpielem na moment inny przewod z innego gara i zaczelo nim telepac wiec mysle ze kompresja jest, tymbardziej ze spadku mocy czy innych objawow w czasie jazdy nie zaobserwowalem (poza tym ze od kiedy zrobilo sie zimno czasami dymi na bialo-foto).
Radzcie panowie!

Jakie sa szanse ze nie czeka go remont glowicy?

: 08 lis 2009, 19:36
autor: WieSiu
dym na bialo gdy jest zimno to norma, popatrz na inne auta benzynowe, to paruje woda z ukladu wydechowego, gdy silnik sie troche nagrzeje.
Co do swiecy to widzialem cos podobnego w jednym ze swoich aut jak swieca byla niedokrecona, tez byla w oleju podobnie jak Twoja
: 09 lis 2009, 00:02
autor: Jamszoł
Na razie nic nie rób , jeźdź z 1000 - 2000 km i zobacz jeszcze raz .
WieSiu, może mieć rację a jeśli nie , to raczej uszczelka pod deklem a nie pod głowica
Gdyby to była pod głowica , to działo by się coś jeszcze : płyn w oleju ; olej w płynie ; kompresja z tłoka w układzie chłodzenia (układ by się zapowietrzał) ; wycieki oleju na zewnątrz i jeszcze parę innych ciekawostek .
Odkręć jeszcze raz cewki i na gwint daj klej do gwintów.
Wbrew temu co niektórzy myślą , klej nie spowoduje , że nie będzie można śrub odkręcić - zabezpieczy gwinty przed utlenianiem a mamy tu do czynienia z śrubą z żelaza i otworem z gwintem w aluminium .
Żelaz + aluminium zawsze się za... - po to daje się klej - wystarczy ten najsłabszy.
: 09 lis 2009, 00:14
autor: yezozwierz
Ven, ściągnij sobie dekiel i zobacz w jakim stanie jest uszczelka! Bo olej może się dostawaćprzez uszkodzoną uszczelkę dekla.. No i też może siędostać przy nie umiejętnym wlewaniu bo jak pokapie po pokrywe to pocieknie do cewek i świec..
: 09 lis 2009, 16:52
autor: Pele_FKP
Uszczelka pod pokrywą zaworów - tamtędy ucieka olej na świece.
Jeśli dymi jak jest zimny to normalny objaw, jak ciepły i dymi na czarno - spala olej, jak na biało - spala płyn chłodniczy.
Jaki kolor elektrod na świecach masz po wykręceniu ??
: 09 lis 2009, 18:54
autor: Ven
Elektroda swiecy po wyjeciu nie wygladala gorzej od innych wymienionych - jasno brazowy nalot. Dzis przegonilem go na obwodnicy m.in. na 2ce do odcinki (6500/6700obr na PB), doszedl do 95-100km/h wiec chyba wszystko ok. Czy gdyby ten gar tracil kompresje, odczulbym to wyraznie w osiagach?
Slabe foto ale jest :
: 09 lis 2009, 19:40
autor: orion
Ven pisze:na 2ce do odcinki (6500/6700obr na PB), doszedl do 95-100km/h
Ciebie się powinno przegonić do odcinki

, nie męcz tak tego auta , przecież olej jest od góry świecy więc i od góry się dostaje, najprawdopodobniej poszła uszczelka spod pokrywy głowicy/zaworów lub nie potrafisz zmieniać oleju i narozlewałeś
I będzie Ci dymił na biało bo:
- nie masz katalizatora
- temperatury na zewnątrz są coraz niższe
- jeździsz na LPG a ten się skrapla
- NIE MASZ KATALIZATORA, a RS bez kata puszcza duże obłoki par i choroba wie czego jeszcze
Chcesz żeby nie walił zasłony dymnej z wydechu, załuż katalizator, jeździj na benzynie, zrób coś żeby na zewnątrz było +20 stopni Celsjusza
Skoro nic nie ubywa Ci płynu chłodniczego oraz auto sie nie grzeje to nie martw się o uszczelkę głowicy, a zatroszcz się o uszczelkę dekla zaworów.
: 09 lis 2009, 20:08
autor: Ven
ORION pisze:Ven pisze:na 2ce do odcinki (6500/6700obr na PB), doszedl do 95-100km/h
Ciebie się powinno przegonić do odcinki

, nie męcz tak tego auta , przecież olej jest od góry świecy więc i od góry się dostaje, najprawdopodobniej poszła uszczelka spod pokrywy głowicy/zaworów lub nie potrafisz zmieniać oleju i narozlewałeś
I będzie Ci dymił na biało bo:
- nie masz katalizatora
- temperatury na zewnątrz są coraz niższe
- jeździsz na LPG a ten się skrapla
- NIE MASZ KATALIZATORA, a RS bez kata puszcza duże obłoki par i choroba wie czego jeszcze
Chcesz żeby nie walił zasłony dymnej z wydechu, załuż katalizator, jeździj na benzynie, zrób coś żeby na zewnątrz było +20 stopni Celsjusza
Skoro nic nie ubywa Ci płynu chłodniczego oraz auto sie nie grzeje to nie martw się o uszczelkę głowicy, a zatroszcz się o uszczelkę dekla zaworów.
I jak tu nie uwielbiać tego gościa hehe
Orionq żaby nie bój, tatuś nauczył olej nalewać i nie rozlałem nic a nic ; i nie ganiam go tak codziennie, dziś jeden raz miało to miejsce tylko w testowym celu, z zasady nigdy go nie kręce powyżej 4.500obr.; normany zakres pracy to 2 - 3.5k rpm co daje jakieś 11L LPG/sete

Na nowych świeczkach NGK szybciej rozkręca się obrotek
W takim razie ewidentnie poszła sobie w las uszczelka dekla. Jutro zapoluję na jakąś i jak najszybciej wymienie. Kompresje profilaktycznie zmierze i będe obserwował stan i poziom płynów.
Polecacie lub odradzacie konkretnych producentów?
: 09 lis 2009, 20:17
autor: orion
Ven pisze:profilaktycznie zmierze
Przyjedź do mnie to sobie zmierzysz ze free
A świece to polecam NGK Irydium XI ,co prawda sztuka 44-50zł zależy gdzie ale u mnie sprawują się rewelacyjnie.
NGK V-line to nieporozumienie dobre do golfa

: 17 lis 2009, 22:32
autor: Ven
ORION pisze:Ven pisze:profilaktycznie zmierze
Przyjedź do mnie to sobie zmierzysz ze free
A świece to polecam NGK Irydium XI ,co prawda sztuka 44-50zł zależy gdzie ale u mnie sprawują się rewelacyjnie.
Do ganiania moze i tak, ale do codziennej jazdy - wg mnie gruba przesada
Jakby to był Focus ST , Impreza Sti czy inny Lancer to wtedy ok.
Potwierdziło się - po kilkuset km olej znowu sie saczy na swiece - uszczelka juz czeka na wymiane. Co ciekawe na 5 producentow tylko jeden (chyba jakis hiszpanski) produkuje pelna uszczelke do RS-a (z idacym przez srodek uszczelnieniem kanalow swiec) Bardziej znani producenci (m.in Febi, Erling i Goetze) robia uszczelki tylko zewnetrznej czesci pokrywy, ktora u mnie jest dobra (cieknie tylko wokol 1 swiecy).
: 17 lis 2009, 23:40
autor: nonam
ORION pisze:Ciebie się powinno przegonić do odcinki

, nie męcz tak tego auta
Czasem trzeba go przegonić, żeby nie wychodziły takie kwiatki jak kiedy pojechałem na hamownie, że pierwszy pomiar pokazał 95 zamulonych koni

Dopiero kilka przejazdów do odcinki na 2-ce i powtarzalne 140 koni wyszło
Dajcie RS-om trochę pożyć i wykorzystajcie je trochę, a nie zamulacie do 4tys obrotów

: 18 lis 2009, 09:32
autor: orion
: 19 lis 2009, 12:57
autor: WieSiu
Ja gonie rsa każdego razu jak go odpale,raz na 2 tygodnie

więc mój na pewno nie jest ani trochę zamulony.

poza tym jak w ogóle można zamulic samochód.chyba 6 miesięcy trzeba by było jeździć jak emeryt i chyba tylko może komp się przestawić i najwyżej lekko przypchac katalizator jak się ma.coś innego może się zapchać jak auto jest sprawne ?
: 19 lis 2009, 13:57
autor: orion
Czy w ogóle zjawisko zamulania w Rsie występuję, przecież RSami nie jeżą dziewice do kościoła, tylko z deka czubki

: 19 lis 2009, 22:19
autor: Albercik
ORION pisze:przecież RSami nie jeżą dziewice do kościoła
Nie jeżdżą, bo dziewice wyginęły razem ze smokami

Ale mój dziadek ma hondę civic sport 1.8 140 kucy - w życiu nie przekroczył 110 km/h. Drugi dziadek - dełu leganza 2.0 16V automat. W życiu szybciej nie jechał, jak 90 km/h. Obaj robią rocznie może 10 tys. km... w sumie!
