Interfejs diagnostyczny do forda

Pytania, odpowiedzi i wątpliwości związane z funkcjonowaniem Escortów (modele: MK5, MK6, MK7)

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

W gnieździe 16 pin przy nogach pasażera mam zajęte piny 3 i 11 ( a nie 2 i 10 EECV) a więc EEC IV. Zgodnie z opisem zwarłem pin 4 z 11, a pomiędzy pin 3 i 16(+) podłączyłem diodę w szereg z opornikiem 2k, i co: NIC !!!! tzn. dioda świeci się cały czas i to bez wkładania kluczyka do stacyjki jak i po przekręceniu kluczyka w tryb diagnostyczny. Jeżeli wyciągnę zworę pomiędzy 4 i 11 to też dioda się świeci. Tak na marginesie mam takie napięcia: 3- 12,25V, 4- 12,32V, 5- 12,32V, 7- 12,27V,11-12,31V. Jeżeli zatem na pinie 3 jest 12,25V cały czas to nie dziwi, że dioda świeci stale. Jak to zinterpretować?
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

NIE ZWIERAJ TYCH PINóW to Sˇ WEJŚCIA DLA FDS/WDS 2000 !!!
PIN 3 OBD idzie do pin 18 EEC , pin 11 OBD do pin 19 EEC

Zobacz czy masz wtyczkę 3 pinową pod maską jak nie to zobacz czy są przewody na pinach 17 i 48 na samym EEC jak są to szukaj tej wtyczki pod maską, jeżeli nie to musisz dorobić piny na gnieżdzie EEC do zrobienia testu z Diodą.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

Kurowski dzięki, k^^^^a szlag mnie trafi, od 3 tygodni ćwiczę ten temat i jak ustaliłem skoro mam gniazdo 16 pin w nogach pasażera to 3 pinowego nie mam w lewym nadkolu. Koleś podał mi stronę jak to 16 pinowe podłączyć do diody i tak zrobiłem. Jak myślisz mogłem coś zwalić poprzez zwarcie 4 i 11? ( normalnie odpala). Jeżeli chodzi o ECC IV to go wyjąłem ale nie odłączałem wtyku (zabezp. jest śrubą) bo nie wiem, czy nie zrobi się reset (a gdyby nawet to chyba nie szkodzi). Czy dysponujesz może schematem wtyku ECC IV, tam jest kilka rzędów pinów, jak są numerowane?, czy przed wyciągnięciem wtyku odłączyć aku?.Dzięki fest.
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

Najpierw sprawdz te piny 17 i 48 jak ich nie ma to wtedy odłącz aku i odkręć wtyczkę.
Jeżeli faktycznie ich tam nie ma to najlepiej i najpewniej było by dorwać taką uciętą wtyczkę z innego EEC i dołożyć te dwa kabelki.

Obrazek

a tu masz ewentualne rozebranie wtyczki
http://www.fordfuelinjection.com/?p=74
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

Wyprowadziłem piny 17 i 48 (nie było ich w ogóle). Z podłączenia diody do samodiagnostyki wynika, że w trójpinowym gnieździe (którego nie mam) trzeba zewrzeć 40 i 48 a do 17 podłączyć diodę, drugi jej koniec przez opór 2k do+ aku. Aby znowu nie strzelić byka chcę się upewnić, - zwieram 48 do masy obojętnie gdzie ( bo 40 na schemacie to masa) a do 17 podłączam diodę. Jeszcze jedno, czy kody będą 2 czy 3 cyfrowe. Czytałem, że 2 cyfrowe były do 1996r. a ja mam 11/1997.
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

Tak jak na pisałeś zwierasz 48 do masy. Jeżeli chodzi o jakie będą kody 2 czy 3 cyfrowe to nie mam pojęcia. Ewentualnie możesz skusić się o zrobienie kabla na LPT i odczytać programem DiagEECIV, po zainstalowaniu w katalogu programu masz schemat kabla.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

Dzięki za potwierdzenie. Mam jeszcze pewną wątpliwość odnośnie 40-go pina EEC. Jak go wyciągnąłem i zmierzyłem rezystancję pomiędzy nim a karoserią essa (śruba mocująca EEC) wyszło, że nie ma przejścia. Skoro 40-ty pin jest na masie to raczej powinno być 0 ohm, chyba że masa EEC i masa essa (karoserii) to dwie różne sprawy?. Zainstaluję DiagEECIV i zrobię LTP, aby to sprawdzić, ale na forum mondeo czytałem, że w essach nie chodzi a problem polega na tym, że te opisy dotyczą silnika 6-cylindrowego, ale nie wiem???. Jak już będę po ..... napiszę

[ Dodano: Czw 12 Lis, 2009 ]
Niech szlag trafi eskorta z 11/1997r. Zrobiłem jak wyżej i nic. Wyciągnąłem EEC (już 3-ci raz) i sprawdziłem, czy przypadkiem nie ma przerwy na druku w doprowadzeniach do pinów 40,48 i 17. Wszystko jest ok, a dioda ani raz nie mrugnie. Dioda, rezystor i przewody sprawdzałem kilkakrotnie. Pin 40 wyprowadzony na masę karoserii przy akumulatorze - jednak. No trudno, albo grat się rozleci, albo ktoś zrobi interfejs do FDS/WDS 2000. Szkoda tylko straconego czasu a z drugiej strony nie dość, że fachowcy z forda w tym "modelu" nie wyprowadzili gniazda 3 pinowego samodiagnostyki, to na dodatek pozbawili tego użytkowników. A już nabyŁem LTP i stabilizator 7805 oraz ściagnąłem DiagEEC IV....., w p^^^^^e jeża !!!! . Kurowski dzięki fest.
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

40 pin jest masą tylko w silnikach CVH, a w Zetecach nawet nie występuje na schemacie więc ciężko mi powiedzieć czy tam ma być masa
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

Kolega przyniósł schemat i twierdzi, że z zeteca a tam 40 pin był na masie (oznaczenie kabla 31-28c) kabel czarno-żółty poprowadzony bezpośrednio do masy w okolicach aku. Ale nawet gdyby było inaczej to ja podłączyłem 48 pin do minusa akumulatora czyli do masy, a 17-ty do krótszej nogi diody, do dłuższej zaś + z aku przez opór 2k ohm. Więc powinno działać?.

[ Dodano: Czw 12 Lis, 2009 ]
Przed chwilą kolega oddzwonił, że faktycznie schemat jest z EFI 1.6 CVH, ale i tak fizycznie w moim zetecu ten kabelek z 40 pina jest wyprowadzony na masę. Czy to coś zmienia w teście z diodą?
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

Nie ma żadnego znaczenia.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
Awatar użytkownika
Julo
Posty: 73
Rejestracja: 29 maja 2009, 15:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Julo »

Siemka!!
Znalazłem jeszcze coś takiego w necie, działa prawdopodobnie jak prosty zestawik diody z rezystorem, ale warto wiedzieć, że coś takiego jest.
Na tej stronie jest jeszcze innych parę rzeczy- warto poczytać, przejrzeć.
Pozdrawiam :mrgreen:
http://www.diagnostik.pl/testery_diagno ... _ford.html
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

Dzięki za stronkę. No tak, ale ograniczenie jest do rocznika 1996r.,ale poczytać warto. Julo masz essa z listopada 1997 (tak jak ja) z tym że 1,3. Czy masz EEC IV, jeżeli tak to jakieś doświadczenie z kodami?
Awatar użytkownika
Julo
Posty: 73
Rejestracja: 29 maja 2009, 15:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Julo »

Według mnie sprawdzian tak prowizorycznym zestawem nie jest miarodajny, myślę tu o diodzie z rezystorem. Łatwo bowiem przeoczyć jeden błysk i skierowany jesteś na inne tory(błędy). Jeżeli używam urządzeń do diagnostyki -czegokolwiek- chcę mieć pewność, że urządzenie mnie nie oszukuje,że muszę się w nie bardzo uważnie wpatrywać i kontrolować. Wynik testu musi być jednoznaczny wtedy idę w ciemno naprawiać to co mi będzie wskazane w diagnozie.
Rozumiesz więc, że nie mam doświadczeń w tym przypadku.
Pozdrawiam :mrgreen:
Ekspert to człowiek, który wie wszystko o niczym
Auto nie powinno wyglądać na szybsze niż jest w rzeczywistości.
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

Jeżeli jest gniazdo samodiagnostyki (dioda) albo możliwość jego wyprowadzenia (nie OBD2)
to przy użyciu DiagEECIV i połączenia LPT masz taki sam pomiar jak przez interfejs.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

To że jest błąd jakiegoś urządzenia to nie różne żeby w ciemno je wymieniać.może być wiele innych rzeczy powiązanych z tym urządzeniem. Wtedy należy sprawdzić to urządzenie,by zadenie gotówki nie wydawać.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ