Montaż wspomagania do MK7 1.3 Endura

Moderator: Moderatorzy

Albercik

Montaż wspomagania do MK7 1.3 Endura

Post autor: Albercik »

Siema!

Tochę nad tym siedziałem i myślałem, poczytałem trochę tu i tam dochodzę do takich budujących wniosków: do 1.3 da się założyć wspomaganie! Pytanie tylko do znawców mechaniki tego wehikułu, czy da się połączyć rożne elementy od różnych aut?
pomysł jest taki:

Magiel od 1.6
chłodnica płynu od 1.6
zbiornik od 1.6
przewody od 1.6
pompa od fiesty 1.3

Pytanie tylko, czy taka pompa będzie pasowała do reszty osprzętu. W sensie, czy ciśnienie będzie odpowiednie?

[ Dodano: Pią 06 Lis, 2009 ]
A wogóle orientuje się ktoś jak to jest rozwiązane w foce MK1 1.6 zetec? bo tam np. na zegarach jest taka sexy kontrolka sygnalizująca błąd układu wspomagania. Zapala się na zapłonie, robi self-test i gaśnie jak jest wszystko ok. Tam jest to jakoś elektronicznie rozwiązane, czy co?

[ Dodano: Pią 06 Lis, 2009 ]
P.S. Czy któryś z szanownych Modów mógłby przenieść ten temat do działu 'Opisy napraw i modów'? Bo dopiero się jorgnąłem, że takie coś jest... :mrgreen: :mrgreen:
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23279
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Opisy są tylko jak coś już wykonasz i to działa.wtedy przeniesiemy tam temat.
Mniej więcej to co wymieniłes jest potrzebne. Problem będziesz miał tylko z tym że nie masz jak podpiac czujnika ciśnienia w układzie wspomagania i przy dużym obciążeniu silnika może gasnąc lub przygasac.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11736
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jeżeli silnik to Endura to nie mozna przeszczepić wiązki z kompem z np Forda KA, tam bywało wspomaganie i powinny być odpowiednie wtyczki ?
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

NIE JESTEM PEWNY ale nie jest tak czasem w 1,3 że niemożna dołożyć wspomagania ponieważ niema gdzie przykręcić pompy ?
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Albercik

Post autor: Albercik »

ARIEL, Tak by się mogło wydawać, ale skoro ten sam dokładnie silnik pakowali do fiesty i do kaczki ze wspomaganiem, to nie uwierzę, że produkowali inny blok silnika tylko do escorta, jedynie po to, by nie można było dołożyć wspomagania... Trzeba by sprawdzić, jak to jest, bo tu mamy pompę od kaczki:

http://moto.allegro.pl/item790624477_po ... rd_ka.html
http://moto.allegro.pl/item796217956_fo ... agani.html

Jak widać jest to ten sam silnik, więc powinno się dać. Jutro za dnia popatrzę, czy jest gdzie to przykręcić...
mikruss

Post autor: mikruss »

jak masz endura efi to powinienes miec w glowicy dodatkowe dziury do przykrecenia lapy silnika bo jest inna jak jest wspoma ;)
Albercik

Post autor: Albercik »

Mam szczęście, bo mam EFI :D A przynajmniej, tak jest napisane na kolektorze dolotowym :mrgreen:

Rozumiem, że do montażu pompy trzeba łapę silnika zmienić. Pytanie tylko, czy brać łapę od jakiegoś Essa, Fiesty, czy od Kaczki?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23279
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Chyba obojętne od czego wezmiesz,byle nie od escorta. A może klimatyzację jeszcze dołożysz od forda ka?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Albercik

Post autor: Albercik »

WieSiu, narazie zrezygnowałem z opcji klimy (częściowo), bo trochę szkoda mi tych źrebaków pod maską, więc nie myślę o tym. Pewnie, ja mi latem dupsko przysmaży, to szybko wrócę do tej koncepcji :mrgreen:

A napisałem częściowo, bo chcę założyć wichurę z obiegiem zamkniętym. Ale to też na póżniej, bo w pierwszej kolejności idzie licznik, a potem wspomaganie.

Natomiast, oglądałem wczoraj na spocie dość dokładnie silnik i znalazłem miejsca do umocowania pompy wspomagania, ale wygląda, jakby alternator przeszkadzał. Muszę się przejechać na jakiegoś szrota obejrzeć dokładnie jakąś kaczkę 1.3 ze wspomaganiem, oraz zobaczyć, jak tam jest alternator zrobiony, bo jakoś dziwnie wysoko u mnie jest i się obawiam, że pompa wspomagania nie wejdzie...
mikruss

Post autor: mikruss »

patrz na fieste 1.3 bo ona ma zblizoną komore do essa ;)
Albercik

Post autor: Albercik »

mikruss, dzięki za poradę :)
Falconx

Post autor: Falconx »

Wszystko oki - tylko ta pompa wspomagania ma pasek wielorowkowy a u nas jest pojedyńczy (jeśli się nie mylę ) . Do tego dochodzi napinacz z tego co widzę . Wiec trzeba jeszcze wymienić wszystkie koła pasowe , albo wymienić koło pasowe na pompie wspomagania , tylko teraz jak napiąć pasek ?? . Myślę że trzeba będzie wymienić całą łapę od silnika i koła pasowe , bo jak zmienisz koło na pompie to nie będzie można wystarczająco napiąć paska i bedzie piszczało .
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23279
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

W niektórych fordach napinany jest przez naciągniecie alternatora. Może tu też tak będzie. Poszukajcie trochę zdjęć fiest z tym silnikiem to znajdziecie jak to powinno wyglądać. Albo napiszcie na forum fiesty.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Albercik

Post autor: Albercik »

Faktycznie - zapomniałem o tym szczególe. Trzeba zmienić łapę silnika, bo alternator idzie niżej i coś tam będzie tarło. Z tego, co wiem, to chyba nie trzeba dawać innego koła pasowego, ale muszę dokładnie jakąś fiestę ze wspomaganiem obejrzeć - wtedy będę wiedział na 100%.

Ogólnie, to proponuję dwie rzeczy. Po 1. nie kontynuować dyskusji w temacie o moim esie, tylko tutaj, a po drugie zrobić listę rzeczy, które trzeba kupić/wymienić, o których wiemy na 100%. W miarę, jak będziemy dowiadywali się czegoś nowego, to się tu wrzuci, i na koniec będzie gotowa ściągawka, jak to poskładać do kupy.

- pompa wspomagania od Fiesty/Ka 1.3
- przewody do pompy - tutaj jest problem, bo sądzę, że te od Fiesty nie będą pasować, a znowu te od 1.6 pewnie też są inne.
- maglownica - albo od esa 1.6 jeśli podejdzie, albo trzeba zobaczyć, czy w Fieście nie było takiej samej
- mocowanie alternatora
- pasek - pytanie czy klinowy, czy wielorowkowy?
- napinacz paska - do sprawdzenia, bo nie mam pojęcia, czy Fiesta miała takie coś
- z tego, co słyszałem, to trzeba zmienić koło pasowe alternatora - ale tutaj też nie jestem pewny, więc do sprawdzenia
- zbiornik płynu od wspomagania - gdzie to zamontować i czy będzie pasował od innego Esa, czy Fiesty.

Narazie tyle mi do głowy przyszło. Zobaczymy co dalej.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23279
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Albercik pisze:- zbiornik płynu od wspomagania - gdzie to zamontować i czy będzie pasował od innego Esa, czy Fiesty.
od Escorta koniecznie, przyczepiany do zbiornika wyrownawczego ukladu chlodzenia,
Albercik pisze:przewody do pompy - tutaj jest problem, bo sądzę, że te od Fiesty nie będą pasować, a znowu te od 1.6 pewnie też są inne.
Zapewne od fiesty z przerobka aby siegnely do maglownicy Escorta (elementy metalowe da sie spawac,a co za tym idzie zmienic ich wymiary).
Albercik pisze:maglownica - albo od esa 1.6 jeśli podejdzie, albo trzeba zobaczyć, czy w Fieście nie było takiej samej
maglownica od byle jakiego Escorta, w fiescie jest inna
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ