Montaż wspomagania do MK7 1.3 Endura

Moderator: Moderatorzy

Albercik

Post autor: Albercik »

WieSiu, a tak mnie właśnie tknęło - czy nie trzeba przypadkiem kolumny kirownicy zmienić albo co??
mikruss

Post autor: mikruss »

sama kolumna powina byc ta sama, jedtnie magłowica inna razem z drążkami ale drązki moze nie koniecznie, trzeba porównac po prostu.
Z tego tematu po prostu proponuje zrobic porade, bo pytan sporo o wspome do 1.3 ale nikt tego nie robil ;)
Albercik

Post autor: Albercik »

mikruss, spoko - zrobimy z tego manuala, ale jak się za to zabierzemy. To teraz jeszcze sami nie wiemy, jak to wszystko ma wyglądać i czy to wogóle zadziała. Pożyjemy - zobaczymy. Napewno przed wiosną ani ja, ani kolega Falconx się za to nie zabierzemy.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Albercik pisze:przewody do pompy - tutaj jest problem, bo sądzę, że te od Fiesty nie będą pasować, a znowu te od 1.6 pewnie też są inne
Rurki zawsze można podgrzać palnikiem i lekko podgiąc a węże ? - w każdym większym mieście jest co najmniej jeden sklep z węzami gdzie zaprasowują dowolne końcówki na dowolny wąż ciśnieniowy o dowolnej długości .
Z tym - to najmniejszy problem .
Nie dalej jak 2 dni temu wymieniałem przy żurawiku - 28 szt 0,5 m najkrótszy - 6m najdłuższy - chłopaki w sklepie dorabiali je przez 4 godziny :mrgreen:
Węże na ciśnienie oleju do 550 Bar
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Falconx

Post autor: Falconx »

Myślę że musi być wielorowkowy i napinacz do niego , bo inaczej nic z tego nie będzie. Napinacz chyba jest na tym zdjęciu z pompą wspomagania które Albercik zamieścił .
Albercik

Post autor: Albercik »

Falconx, jadę zaraz na szrota, to zobaczę, czy nie ma tam jakiejś fiesty :)
Falconx

Post autor: Falconx »

Zrób zdjęcia jak wygląda pasek i łapa silnika.
Albercik

Post autor: Albercik »

Nie było nawet jak zrobić fotek, bo jedyne auto w całości, jakie dorwałem, to była kaczka, a tam nie było nawet jak ręki wsadzić. Poza tym ona też nie do końca odpowiadała naszym potrzebom, bo miała klimę, a zklimą to zupełnie inaczej wygląda. Zobaczymy - w przyszłym tygodniu wybieram się na inny szrot, to może tam uda mi się coś wypatrzyć.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Pasek musi by być wielo rowkowy , bo inaczej trzeba by było rzeźbić z napinaczem
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Albercik

Post autor: Albercik »

Tak - zapomniałem napisać. Pasek jest wielorowkowy :)
mlekolowickie

Post autor: mlekolowickie »

hmmm albercik - endura jest na lancuchu zamiast paska?
nie bede tu sie wypowiadal na temat montazu wspomagania or klimy, zapytam Cie tylko - czemu nie chcesz zmienic silnika? ani to ekonomiczne, ani dynamiczne...
rozumiem ze masz chec, ale z kaszlaka limuzyny nie zrobisz, a do essa jak nie wstawisz 1.6 to bedziesz sie meczyl :(
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

mlekolowickie pisze:ani to ekonomiczne, ani dynamiczne...
rozumiem ze masz chec, ale z kaszlaka limuzyny nie zrobisz, a do essa jak nie wstawisz 1.6 to bedziesz sie meczyl :(
Podpisuję się pod tym wszystkimi kończynami :D Ja mam 1.6 16V a 1.8 RQB bym nie pogardził bo jednak chwilami te 90kucy to też trochę mało :(
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
Albercik

Post autor: Albercik »

mlekolowickie pisze:a do essa jak nie wstawisz 1.6 to bedziesz sie meczyl
Te 60 kucy wystarcza mi w zupełności. Moim największym osiągnięciem tym autem to było, jak dziś osiągnąłem 140 km/h. I powiem, że wcale nic fajnego w tym nie było. Nie jestem demonem prędkości. Po prostu już mi przeszło. A to, że ruszając spod świateł nie objadę w kółko jakiegoś karka w bmw? Przynajmniej mniej wachy spalę.

Z resztą to nie jest temat z cyklu 'czy warto?' tylko 'jak zrobić?'. I tego prosiłbym, żebyście się trzymali.
mlekolowickie pisze:endura jest na lancuchu zamiast paska?
Tak. Ale łańcuch jest na rozrządzie. A my tu mówimy o wspomaganiu i alternatorze :P
Falconx

Post autor: Falconx »

Pasek musi by być wielo rowkowy , bo inaczej trzeba by było rzeźbić z napinaczem
U siebie w BMW mam wspomaganie na zwykłym pasku i nie ma napinacza , tyle że wspomaganie jest na oddzielnym pasku , wiec pasek obejmuje 3/4 koła zarówno na wale jak i na pompie . W Escorcie można pewnie przełożyć koło na pojedyńczy pasek , ale jak go napiąć ?? Nie było by problemu żeby pompę pasek obejmował w 3/4 , ale ponieważ nad lub pod nią bedzie alternator to myśle że pasek obejmie w 1/4 i każde skręcenie kół będzie powodowało ślizganie paska bo nie da rady pociągnąć pompy.
Nie obejdzie się bez wymiany wszystkich kół pasowych i dołożenia napinacza . Ciekawe czy łapa silnika od fiesty będzie pasowała do Eskorta - jakoś mocno w to wątpie , bo niby silnik ten sam , ale mocowanie silnika w budzie niekoniecznie.
Albercik

Post autor: Albercik »

Falconx pisze:Ciekawe czy łapa silnika od fiesty będzie pasowała do Eskorta - jakoś mocno w to wątpie , bo niby silnik ten sam , ale mocowanie silnika w budzie niekoniecznie.
też mi ta wątpliwość powstała, już dwa miesiące temu, ale do dziś nie rozwiązałem tej kwestii. Po prostu będę musiał porównać ze sobą te łapy. Ale czuję, że będzie zonk, bo fiesta ma mniejszą komorę, więc i łapa pewnie będzie krótsza...
ODPOWIEDZ