Regulacja LPG Omega
Moderator: Moderatorzy
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
reduktorem nie krece, z tej prostej przyczyny, ze nie mam dostepu do analizatora spalin i nie wiem co tam z wydechu dokladnie wychodzi. robiac korekty w elektronice zawsze mam mozliwosc zaladowac stare ustawienia na ktorych auto bez problemu przeglad przechodzilo
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Ja co prawda nigdy sam ustawień krokowca nie zmieniałem bo szybko sie go pozbyłem ale ja na to patrze trochę inaczej. Krokowiec tak naprawde to dodatek do zwykłej instalacji I generacji. Sterowanie krokowcem jest na pewno fajna opcja ale wg mnie zanim zacznie się bawić ustawieniami programu trzeba najpierw instalację ustawić na parowniku. Gdy parownik jest dobrze wyregulowany to krokowy w zasadzie nie ma dużo pracy, ale oczywiście pozwala na skorygowanie błędnej regulacji parownika. Tyle że w ograniczonym zakresie i błędem większości wygodnych instalatorów LPG jest pakowanie parownika bez żadnej regulacji bo "po co się męczyć jak się w programie podciągnie na krokowcu". A to właśnie parownik jest kluczowym elementem instalacji i to jego membrany reagując na zmienne podciśnienie w kolektorze dostarczają mniej lub więcej gazu wtedy gdy jest to potrzebne. I żadna regulacja krokowca nie spowoduje żeby parownik dał więcej gazu niż ma wyregulowane na śrubie.
cidzej, masz już interfejs i programik to odepnij krokowca i możesz sobie parownik regulować wg wskazań lambdy w programie
cidzej, masz już interfejs i programik to odepnij krokowca i możesz sobie parownik regulować wg wskazań lambdy w programie
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
Yagr, problem w tym iz jezeli krokowiec pracuje (tak jak w moim przypadku) na 1/3 otwarcia i jest ok to oznacza, ze parownik jest juz odpowiednio odkrecony i to wlasnie krokowiec ogranicza ilosc podawanego przez parownik gazu bo parownik jest w stanie podac go wiecej niz wynika z aktualnego zapotrzebowania na uzyskanie mieszanki stechiometrycznej.
pewnie ze bledem jest zalozenie reduktora "na pałe" a potem walczenie z krokowcem i zabawa na zakresie 200-250 kroków (czyli na pełnym otwarciu), natomiast zabawa w 1/2 - 1/3 pelnego otwarcia jest już ok.
narazie jestem na etapie "macania" tematu regulacji gazu ... zobaczymy co mi sie uda uzyskać ...
pewnie ze bledem jest zalozenie reduktora "na pałe" a potem walczenie z krokowcem i zabawa na zakresie 200-250 kroków (czyli na pełnym otwarciu), natomiast zabawa w 1/2 - 1/3 pelnego otwarcia jest już ok.
narazie jestem na etapie "macania" tematu regulacji gazu ... zobaczymy co mi sie uda uzyskać ...
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Witam, prawdopodobnie przestawił sie tez sterownik benzynowy przez złą regulacje lpg, powinienes przejezdzic troche na pb zeby adaptacja wrociła do normy. co do regulacji sequenta 24 to powinienes zacząć od zresetowania ustawien sterownika lpg i przeprowadzic ustawienia od początku ale... do tego potrzebujesz podpiąć dodatkowy map sensor ( o ktory w trakcie kalibracji poprosi program). Możesz tez sprobowac zrobic samą regulacje. Do tego służą dwa suwaki- jeden jest od niskich obciążeń ( jałowy) a drugi od wysokich ( jazda ). W samej regulacji chodzi o to, zeby czas wtrysku benzyny przy pracy na benzynie był taki sam, jak czas wtrysku benzyny przy pracy na gazie Troche to zawinięte ale w sumie nie ma filozofii. Powiedzmy ze jedziesz na benzynie na 3 biegu 70 km/h. Obserwujesz czas wtrysku benzyny, który jest przykładowo 7,3ms. Przełączasz na lpg nie zmieniająć predkosci, obciążenia , połozenia pedału gazu itp, obserwujesz nadal czas wtrysku BENZYNY który nie powinien sie zmienic. jezeli wzrasta to suwak w prawo(bo było ubogo) i odwrotnie. W całym zakresie obciązen czasy wtrysku nie powinny sie zmieniac bo sterownik benzyny bedzie sie przeprogramowywał. Pokombinuj troche i powinno byc oknonam pisze:Tu moje pytanie, czy ogarnia ktoś kwestię regulacji i ustawienia mapy i mógłby mi to jakoś po krótce wytłumaczyć ? Mam program, mam interface do kompa i chciałbym sam trochę tam podłubać przy tym
- WieSiu
- Posty: 23264
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
przeciez mowilem ze musisz zgrac wykres benzyny z gazem widocznie to co pisze jest za trudno napisanenonam pisze:Wreszcie ktoś, kto napisał tak jak chciałem
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
w sequencie akurat jest o tyle lipnie, ze nie ma wykresu a są tylko suwaki. to spore utrudnienie bo nie widac za bardzo co sie robi . Eleganckie wykresy są natomiast w polskim sterowniku Stag 300, moim zdaniem sporo lepszym. No, ale to tylko moje zdanie. W sumie w regulacji chodzi o to samo czy to z wykresem czy nie