Problemy z odpalaniem diesla

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12680
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

Elmo24 pisze:najpewniej to świece, bo kupiliśmy takie za 20 złotych.
sprawdź świece. to że kosztowały 20 zeta nie znaczy że do dupy. ja kupiłem NGK za 30 PLN za sztuke.
sprawdź czy świeca grzeje na samym końcu a nie gdzieś w połowie lub na samym dole jak jedna z moich FEBI po roku. ma grzać na samym koniuszku i to po paru (2-3) sekundach.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Elmo24

Post autor: Elmo24 »

Dzięki za rade, jutro postaram się sprawdzić świece. Jak tylko będę mógł to Wam napisze co i jak.
Awatar użytkownika
leon167
Posty: 177
Rejestracja: 10 cze 2015, 18:15
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: leon167 »

Witam . Temat rzeka ale go odświeżę . 1.8td endura de rocznik 1999 pompa lucas i moje z nim doświadczenia ..... Oczywiście problem z odpalaniem czy to na zimnym czy na ciepłym silniku po powiedzmy jakimś 10 min postoju
Wymieniłem już filtr paliwa na ten bez pompki , wymieniłem przewody paliwowe najpierw na przeźroczyste ale już mam dedykowane z oplotem bo nie pokazywało się już powietrze między filtrem a pompą i przed filtrem (podgrzewacz też już wyeleminowany ) Pompa paliwowa wygląda na suchą a dziś wykręciłem i sprawdziłem świece żarowe NGK i wszystkie działają prawidłowo a prąd dochodzi
Silnik po odpaleniu nie kopci i moc ma bardzo dobrą pracuje równo mimo że silniczek tzw ssania nie podnosi obrotów na zimnym silniku
Mam też założony metalowy zaworek zwrotny między filtrem a pompą i gruszkę z zaworkiem przed filtrem . Gdy podpompuję gruszką silnik pali prawie że wzorowo czy to na zimnym czy na ciepłym ... czasem gruszka jest pusta czasem jest w niej paliwo ale nigdy nie jest na 100% twarda . Przedmuchiwałem ustami do baku i z oporem ale udało mi się to dokonać ( nie odkręcałem korka paliwa) Próbowałem też odkręcić zbiornik paliwa ale niestety jedna śruba mi się kręci więc nie doszedłem do zasilania przy zbiorniku . Podejrzewam że problem by rozwiązało zastosowanie elektrycznej pompki do podpompowania paliwa ale przecież oryginał tego nie posiada ..
Mimo wszystko postaram się jeszcze zmierzyć kompresję .. na liczniku ma 263 tys
Czytałem wiele na ten temat ale w większości brakuje mi ostatecznej odpowiedzi w tych tematach o usunięciu przyczyn i powrocie do normalności ... więc ja przynajmniej postaram się temat dokończyć ..... Proszę o sugestie i wasze w tym doświadczenie
Ostatnio zmieniony 13 gru 2015, 20:15 przez leon167, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12680
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

szkoda ze wymienes filtr na ten bez pompki, objawy jak w mojej [*] lodowce :) a tam cofalo sie paliwo :) wystraczylo podpompowac i autko odpalalo :D

wiem, wiem, wiem... :P zaraz beda wpisy ze moje autko zawsze odpalalo na sznurek albo tym podobne :d
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

leon167 pisze:wykręciłem i sprawdziłem świece żarowe NGK i wszystkie działają prawidłowo a prąd dochodzi
Czyli grzeją na samym koniuszku świecy - tak koło centymetra ?
Kupiec dobrze prawi - jak zaworek zwrotny do kitu to paliwo sie cofa
Kup do pompowania gruszke i zamontuj przed filtrem paliwa
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
kris

Post autor: kris »

Załóz zawór zwrotny przed pompą albo filtrem i pozbędziesz się problemu.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14498
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

leon167, a takie głupie trochę pytanie - odpalasz z pedałem gazu wciśniętym czy bez?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
leon167
Posty: 177
Rejestracja: 10 cze 2015, 18:15
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: leon167 »

Edytowałem post bo przez małżonkę nie napisałem wszystkiego i widzę że trafiłem na czytających :)
Podczas odpalania nie naciskam gazu ale dziś na ciepłym silniku wstawiłem kawałek kartonika pomiędzy silnik ssania a te blaszkę by podnieść obroty ale bez efektu
Świece rozgrzewają się od czubka i po kilku sekundach już widać że pracują .. pełna rozgrzana świeca jest po jakichś 10 - 12 sek czyli około 1-1.3 cm od czubka świecy
Ostatnio zmieniony 13 gru 2015, 20:21 przez leon167, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12680
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

edytowales i zrobil sie balagan :/
czyli paliwo cofa sie do baku. gdzies masz nieszczelnosc na drodze filtr-bak
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12680
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

STOP! edytujesz i znowu bajzel :d poczekaj troszku :D
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
kris

Post autor: kris »

kupiec pisze:czyli paliwo cofa sie do baku. gdzies masz nieszczelnosc na drodze filtr-bak
no napisał,że wyeliminował podgrzewacz,tylko czy zrobił to szczelnie??

Młody w gulfie miał ten sam problem,wywaliłem filtr z podgrzewaczem,kupiłem bez niego filtr do jetty,przewody połaczyłem zaworem zwrotnym a przed pompą założyłem gruche z wbudowanym zaworkiem i paliwo się już nigdy nie cofło.
Awatar użytkownika
leon167
Posty: 177
Rejestracja: 10 cze 2015, 18:15
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: leon167 »

kupiec
Czyli zostanie mi wyciąć te jedną śrubę ... bak na dół i sprawdzenie połączeń
Nie do końca bym ufał pompie ...ale chyba ona nie ma zaworka zwrotnego bo to tak wygląda że ona traci ciśnienie ...
W sumie 2 zaworki zwrotne i pełen filtr paliwa to powinien choć na chwilę odpalić jeśli to nieszczelność na drodze filtr bak ..???
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12680
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

podgrzewacz to ziarnko piasku na pustyni :D
zaraz moze przyjdzie fachowoec od diesli to cos napisze :)
ja bym przejzal caly uklad zasilania od baku do pompy :)
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
kris

Post autor: kris »

kupiec pisze:podgrzewacz to ziarnko piasku na pustyni :D
może i ziarnko,ale to właśnie przez tą france cofało sie paliwo,a w zasadzie przez ten gówniany oring na nim.
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12680
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

leon167, z mojej widzy to wynika, ze w pompie jest zaworek zwroty co by w pompie bylo zawsze paliwo
ja mialem dwa zaworki zwrotne, miedzy filtrem i pompa i miedzy przewodem z baku a filtrem, oczywicie jeszcze w oryginale zaworek w filtrze byl :D
i tak pompa zdechla :(
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
ODPOWIEDZ