centralny zamek czyli wszystko o centralnym i autoalarmach

Moderator: Moderatorzy

simo
Posty: 1054
Rejestracja: 21 mar 2005, 15:44
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: simo »

hej ale mając wkładki jako zabawki to złodziej podejdzie i wsadzi łamaka i wyrwie wkładkę

ja miałem taki przypadek w niedziele godz 12 pod marketem nie było mnie 15 minut i jak przychodzę to tylko dziura po zamku ale do środka nie weszli

Po tym zajściu zdemontowałem zamki zewnętrzne z obu drzwi - otwieranie tylko z pilota
jest Ford Focus `12 1.6 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
Blazey

Post autor: Blazey »

I czekać tylko, jak ci padnie akumulator lub pilot wypadnie z alarmu... Odłączanie wkładek jest dość ryzykowne. A jak będą chcieli wejść, to wejdą, łamiąc zamek, wybijając szybę, wiercąc dziurę i pchając szprychę (to jest ciekawy sposób).
simo
Posty: 1054
Rejestracja: 21 mar 2005, 15:44
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: simo »

Ale pierwszy lepszy złodziej odjedzie jak napotka 1 przeszkodę

jak padnie akumulator to przez klapę w bagażniku można (coś o tym wiem :mrgreen: )

a tak naprawdę to na złodzieje nie ma sposobu bo złodziej pilnuje ciebie a nie ty złodzieja
jest Ford Focus `12 1.6 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
Awatar użytkownika
Mucka13
Posty: 163
Rejestracja: 15 cze 2009, 19:57
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Mucka13 »

simo pisze:Po tym zajściu zdemontowałem zamki zewnętrzne z obu drzwi - otwieranie tylko z pilota
własnie tak;] popieram.

podłaczałem dzisiaj. niestety z tymi przekaznikami nie potrafie podłączyc. zrobie zdjecie przekaznika i pokaze Wam, mam nadzieje ze ktos mi powie jak to podłaczyc;]

bo nastepny gosc co alarmy zakłada poległ ;p;p;p;p
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Mucka13 pisze:bo nastepny gosc co alarmy zakłada poległ ;p;p;p;p
a poprzedni właściciel nie zrobił druciarskiego kipiszu ?Bo ja tak , to będzie zabawa na całego :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Mucka13
Posty: 163
Rejestracja: 15 cze 2009, 19:57
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Mucka13 »

no własnie jest nawalone z większoscią kabli..,;/ jeszcze mi przed chwilą rozrusznik nie chciał zakręcic... ciekawe czy to cos od tego alarmu czy znowu styki mi zasniedziały;/

zapomniałem tego przekaźnika z auta, ale wygląda to tak:

Obrazek

i tu pytanie co gdzie podłączyc;]

zrobie skan z instrukcji alarmu


Obrazek









i tak: od centralnego idą mi 4 kable
czerwono źółty - stały +
brązowy - stała masa ( - )
biały - zmienny + przy otwieraniu
zółty - zmienny + przy zamykaniu


ps. w tym bialym i żóltym moze byc na opak;p bo juz nie pamietam ;/



i tak off top:

duzo roboty jest z sciagnieciem całego kokpitu?? w sesie deski rozdzielczej?;]

bo jak sie wkur*** to ją rozbiorę i przy okazji naprawie pare rzeczy które tam są zrąbane;]
i zrobie porządek w kablach





a oto dokładne zdjęcia tego przekaznika

http://img63.imageshack.us/i/87124965.jpg/
http://img33.imageshack.us/i/67280183.jpg/
http://img4.imageshack.us/i/95364800.jpg/
Blazey

Post autor: Blazey »

Człowiek od zakładania alarmów poległ na podłączeniu centralnego w escorcie??? :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Ale specjalista!!!! To jakby mu przyszło podłączać sterowanie na parametrze, albo na zmianie polaryzacji z przelotem, to by chyba osiwiał :D :D :D
Przekaźnik prościutko: środkowy to COM, te po drugiej stronie, to NO i NC, a dwa wokół środkowego, to cewka.
Obydwa przekaźniki montujesz tak, że na cewki i na styki COM podajesz stały plus, może być ten sam, co zasilanie alarmu. Z drugiej strony cewki podłączasz do wyjść alarmu. A NO podłączasz do instalacji auta. Działa to tak:
cewka ma zasilanie, ale nie ma masy, więc nie działa. W chwili zamykania lub otwierania masa jest podawana z alarmu, cewka zamyka przekaźnik i na wyjściu dostajesz upragniony impuls plusa, bo przecież plus podłączyłeś na wejście styków przekaźnika. I działa. Amen.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Blazey pisze:Człowiek od zakładania alarmów poległ na podłączeniu centralnego w escorcie??? :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Ale specjalista!!!
Nie bądź taki pewny siebie - ja jak jeżdziłem F 125p i coś padło , to dokladałem następne kable idąc po najmniejszej linii oporu :mrgreen: (Tak zwane druciarstwo lub bałagan twórczy w kablach).Wiedziałem dokładnie co i gdzie dodałem ale jak bym dał coś do naprawy fachmanowi elektrykowi , to albo by też polegl , albo by musiał wypruć wszystkie wiązki i położyć nowe :mrgreen: poza kilometrami dodatkowych kabli , był jeszcze dołozony przekaźnik (odwrotnego działania ) i jak odpaliłeś silnik , to prąd ładowania z alternatora szedł dodatkowo jako sterujący na ten przekaźnik (poprzez włącznik w kokpicie) a dalej do cewki zapłonowej - jak silnik odpalił , to się sam zgasił, dodany był przekaźnik załączający światła postojowe i mijania i jeszcze parę moich wynalazków :mrgreen:
Tak , że ja się nie dziwie , że fachowiec poległ przy alarmie jak tam w kablach jest kipisz :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Mucka13
Posty: 163
Rejestracja: 15 cze 2009, 19:57
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Mucka13 »

Dzięki Blazey i nie irytuj się tak ;]

nie powiedziałem że to specjalista, tylko chłop co robi takie rzeczy bo cos tam Wie;]

specjaliste miałem ale chciał 350zl i teraz żałuje ze nie dałem mu tej kasy, bynajmniej byłoby zrobione dobrze;] no ale nic jutro spróbuje podłączyc tak jak mi napisałeś i zobaczymy.
Blazey

Post autor: Blazey »

Jeśli ktoś ma doświadczenie w profesji, to nie powinno być dla niego trudnością połączenie alarmu z autem. Szczególnie, ze poszła w świat informacja o konieczności obrócenia poziomów sterujących. Zresztą schemat inwertera, każdy znany mi alarmiarz ma na stałe w głowie.

Radosna twórczość, jeśli nie jest totalnym zastępstwem instalacji elektrycznej, też nie powinna być wielkim problemem. Zresztą ford, mimo prostoty, jest już troszkę bardziej zaawansowanym autem od 125 i już trudniej naprawić usterkę, będąc całkowitym laikiem.

Ale wracając do alarmu. Na schemacie są dodatkowe rysunki: separator diodowy, zespół przekaźników do obracania sygnału sterującego (w ogóle AMT ma dobrze opracowane instrukcje) i jeśli człowiek, który ponoć alarmy zakłada, czyli powinien mieć doświadczenie, się poddaje, to przykro mi, ale to dupa wołowa, a nie fachowiec. A poza tym, opisy do tego auta, są ogólnie dostępne i bez problemu można znaleźć ściąga, która wskaże, co i gdzie podłączyć.

Co to znaczy, że "jest nawalone"? A nie jest tak, że kapryśna fordowska instalacja została zaniedbana i teraz się mści?
Awatar użytkownika
Mucka13
Posty: 163
Rejestracja: 15 cze 2009, 19:57
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Mucka13 »

Blazey pisze:A nie jest tak, że kapryśna fordowska instalacja została zaniedbana i teraz się mści?
Możliwe, ale przez poprzedniego własciciela, a raczej włascicielke...
tzn. widać że cos tam za bardzo jest kombinowane i to w każdej częsci auta... chciałbym z tym dojsc do ładu, bo denerwują mnie te wszystkie kabelki które tam wiszą.

Co do tego goscia to mówił że w fordzie nie montował;] no ale jutro sam zobacze;]
Blazey

Post autor: Blazey »

Ja się nie irytuję. Ja się bardzo cieszę, że są tacy, co im się wydaje, że wiedzą, ze potrafią... A czemu się cieszę? Bo potem te auta trafiają do takich jak my, a ze mamy więcej roboty, to i pieniążki lecą większe :D
Poważnie, płaci się nie tylko za robotę. Płacisz za wiedzę i to, że dostajesz alarm podłączony tak, że będziesz spać spokojnie, bo nie będzie wariować, nie unieruchomi auta na środku autostrady i nie zacznie wyczyniać innych cudów. Płacisz za bezpieczeństwo i spokój.
A co do elektryki, to porób jakieś zdjęcia tych patentów i w jakim to jest stanie, to ci powiemy, ile roboty cię czeka.

PS. Na gwałt szukam panelu sterującego półatomatyczniej klimatyzacji z mercedesa SEL 500 :D
Awatar użytkownika
Mucka13
Posty: 163
Rejestracja: 15 cze 2009, 19:57
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Mucka13 »

Po ciężkich bólach doszedłem do tego. centralka działa z pilota. jeszcze odkrece zamki i będę mógł się cieszyc autoalarmem;]

takie pytanie: Idzie jakos przeciagnac 2 kable z alarmu do centralnego tą złączką gumową miedzy dzwiami, a budą?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Na upartego tak , ale pewnie poza wtyczką , bo chyba piny są wszystkie wykożystane .
Pytanie tylko po co ciagnąc tam przewody - jesli wszystkie co dochodzą do siłownika przełażą przez tą wtyczkę ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Blazey

Post autor: Blazey »

A po cholerę? Te same przewody masz wewnątrz auta przed przelotką. To nie ten model auta (jest taki), ze trzeba się wpinać w zamek w drzwiach.
ODPOWIEDZ