dużo pali

Moderator: Moderatorzy

KASZUB

dużo pali

Post autor: KASZUB »

od jakiegos czasu zauwazylem ze moj czerwony pozeracz przestrzeni zaczal wiecej palic(ostatnio za 40 zl.zrobilem 60km) .czuc benzyne z rury wydechowej jekis czas po uruchomieniu silnika.dodam ,ze jezdze czesto na krotkich odcinkach.wyciekow nie widac ,jezdze w miare oszczednie, a on mi takie numery odwala :evil:
piter
Posty: 505
Rejestracja: 17 kwie 2009, 23:16
Lokalizacja: Szczecin

Re: dużo pali

Post autor: piter »

sprawdz czy dym z rury wydechowej jest czarny jesli tak to nie jest paliwo do konca wypalone.jak dla mnie to sonda lambda
piter
KASZUB

Post autor: KASZUB »

sprawdzilem...nie kopci wiec chyba sonda odpada :-|
piter
Posty: 505
Rejestracja: 17 kwie 2009, 23:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: piter »

KASZUB pisze:dodam ,ze jezdze czesto na krotkich odcinkach
to moze ssanie nie odpuszcza a juz wylaczasz silnik?dobrze by bylo zeby autko sie rozgrzaloi wtedy sprawdzic ile pali
piter
mikruss

Post autor: mikruss »

jak sonda panieta wcale nie musi kopcic. A jak by bylo ssanie to byobroty chyba wyzsze trzymał ale moge sie mylic ;)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

sie nie mylisz :mrgreen: padnieta sonda nie ma nic wspólnego z kopceniem
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
KASZUB

Post autor: KASZUB »

z obrotami wszystko jak sie nalezy...nowa sonda juz jest zamowiona ,jutro powinna byc wiec dam cynk jak sprawa wyglada. ;)
piter
Posty: 505
Rejestracja: 17 kwie 2009, 23:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: piter »

Jamszoł pisze:sie nie mylisz :mrgreen: padnieta sonda nie ma nic wspólnego z kopceniem
dziwne jak mi padla to kopcil na czarno jak mu gazu dodawalem.po wymianie wszystko ustalo,mulistosc,duze spalanie i brak kopcenia na czarno oraz szarpania.tak bylo w mojej maszynie i zarowno kolegi ktory mial essa 1,6 bp z 94r.
piter
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

KASZUB, tylko po wymianie sondy zrób mu porządny reset kompa ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
KASZUB

Post autor: KASZUB »

wiec tak pany...sonda wymieniona ,reset kompa zrobiony .co prawda czuc jeszcze troche benzyne wydaje mi sie ,ze byc moze rura "nasiaknela "czy cos tam.spalanie jest w miare normalne ok 8l. ;) pojezdzilem kilka dni i pech chcial ,ze siadla mi pompa wody :evil: wnerwilem sie troche bo mam kolejny wydatek ale co tam :-|
kris

Post autor: kris »

a ja mam pytanie,jak sprawdzić sonde,które przewody wrzucić na miernik(są 4),jak się do nich dostać skoro są w otulinie i jaki przedział w V powinien być na dobrej sondzie?

Pytam się dlatego ,ponieważ coś mi za dużo chla paliwa,wskazówka wskaznika troche poniżej połowy a przejechane 250 km.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

napięcie zasilania: 12 V
opór elementu grzewczego: 3 - 15 omów (20°C)
kabel sygnału: czarny
sygnał, kabel uziemienia: szary
przewody elementu grzewczego: biały
informacje o kształcie fali: jałowa praca gorącego silnika

DIAGNOSTYKA
Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Element grzewczy:
Sprawdzić opór:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z przewodów elementu grzewczego.
Zmierzyć opór pomiędzy wtykami białych kabli. Porównać z podanym oporem.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z przewodów elementu grzewczego. Uruchomić silnik. Zmierzyć napięcie pomiędzy jedną końcówką złącza i ujemną końcówką akumulatora. Sprawdzić drugą końcówkę, jedna z tych dwóch wartości powinna być równa napięciu akumulatora. . Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, bezpiecznik i/lub przekaźnik.
Sprawdzić podłączenie uziemienia:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z przewodów elementu grzewczego.
Sprawdzić na schemacie, czy uziemienie elementu grzewczego jest podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone do uziemienia bezpośredniego, to należy zmierzyć opór pomiędzy jedną końcówką złącza i ujemną końcówką akumulatora. Sprawdzić drugą końcówkę, jedna z tych dwóch wartości powinna być < . 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie. Jeśli jest ono podłączone do ECU, to należy zmierzyć opór pomiędzy jedną końcówką złącza i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Sprawdzić drugą końcówkę, jedna z tych dwóch wartości powinna być < . 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie.

Czujnik tlenu:
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z przewodów czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza odpowiadającą czarnemu kablowi i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om.
Sprawdzić podłączenie uziemienia:
Sprawdzić na schemacie, czy uziemienie czujnika tlenu jest podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone do uziemienia bezpośredniego, to należy zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza odpowiadającą szaremu kablowi i ujemną końcówką akumulatora. Jeśli jest ono podłączone do ECU, to należy zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza odpowiadającą szaremu kablowi i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on wynosić < 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić sygnał czujnika tlenu:
Podłączyć oscyloskop do odpowiedniego wtyku (czarny kabel) urządzenia ECU i uziemienia. Uruchomić silnik i poczekać aż się rozgrzeje. Sprawdzić zawartość spalin. Bogata mieszanka daje wysokie napięcie wyjściowe i mieszanka uboga powinna dawać małe napięcie wyjściowe. Porównać z pokazaną charakterystyką. W normalnym zamkniętym obwodzie sygnał powinien wyglądać tak jak pokazany obraz oscyloskopowy

Mamy dwa rodzaje sond lambda

Cyrkon
Żywotność czujnika tlenu wynosi zwykle pomiędzy 48 000 – 80 000 km (30 000 do 50 000 mil). W miarę jak czujnik starzeje się, spowalnia się jego czas reakcji.

UWAGA: Nie wolno używać omomierza na czujniku z cyrkonem, ponieważ może on spowodować uszkodzenie.

Przy pomocy oscyloskopu sprawdzić, czy czas reakcji i zmiana napięcia mieszczą się w specyfikacji.
Przy pomocy woltomierza sprawdzić napięcie.
Sprawdzić, czy otwór na końcówce nie jest zatkany lub częściowo zatkany resztkami węgla.
Sprawdzić działanie obwodu grzejnego.
Sprawdzić ciągłość i stan podłączeń.
Tytan
Żywotność czujnika tlenu wynosi zwykle pomiędzy 48 000 – 80 000 km (30 000 do 50 000 mil). W miarę jak czujnik starzeje się, spowalnia się jego czas reakcji.

Przy pomocy oscyloskopu sprawdzić, czy czas reakcji i zmiana napięcia mieszczą się w specyfikacji.
Przy pomocy omomierza sprawdzić opór.
Sprawdzić, czy otwór na końcówce nie jest zatkany lub częściowo zatkany resztkami węgla.
Sprawdzić działanie obwodu grzejnego.
Sprawdzić, czy występuje napięcie 5 V w odniesieniu do uziemienia akumulatora na końcówce ECU zasilającej czujnik, przy odłączonym czujniku.
Sprawdzić ciągłość i stan podłączeń
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

nie chce mi sie czytac wszystkiego co naskrobal Jurek - skrocie to masz 2x bialy 1x szari i 1x czarny przewod. 2x bialy to grzanie sondy, czarny i szary to sygnal. prawidlowy sygnal z sondy powinien sie zmieniać w zakresie 0,2-0,8V, czas zmiany z niskiego na wysokie napiecie (czyli z mieszanki ubogiej na bogata i na odwrot) powinien wynosic bodajze ok. 0,8sekundy.

sprawna sonda to nie tylko praca w zadanym zakresie ale rowniez zmiany powinny nastepowac odpowiednio szybko. dlatego do badania sondy najlepszy jest oscyloskop. na zwyklym mierniku to mozna sprawdzic tylko, ze ...:

1. nap. średnie <0,45 V oznacza najprawdopodobniej zdechnieta sonde
2. nap. średnie >0,45V moze oznaczac jeden lub wiecej z ponizszych:

a) otwarty uklad podcisnieniowy
b) lejące wtryski
c) nieprawidlowe cisnienie paliwa na listwie wtrykowej [m.in. winnym moze byc rozregulowane cisnienie, uszkodzony regulator cisnienia, zdychajaca pompa paliwa]
d)niesprawny ktorys z czujnikow inny niz sonda lambda

jak ktos ma LPG to dochodzi jeszcze:

e) źle ustawiona instalacja gazow - zbyt ubogo co powoduje przestawienie sie ecu na pelne otwarcie wtryskow i przy probie jazdy na benzynie zalewa silnik .... po parunastu kilometrach jak wszystko jest sprawne komputer powinien sie dostroic do jazdy na benzynie

ps. jak ktos ma miernik wychyłowy to jest on lepszy do badania sondy niz cyfrowy
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

cidzej pisze: prawidlowy sygnal z sondy powinien sie zmieniać w zakresie 0,2-0,8V,
OK ale dla sondy z Cyrkonu
Ale występują też sondy z Tytanu a tam z tego co pamiętam sygnał jest coś pod 5 V
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

kurde musze podpiac sie pod temat, u mnie tez czasami czuć paliwem w aucie,dodam ze wczesniej przed wymiana jak na starej upalił sie kabel od grzałki zapach benzyny był wyczuwalny non stop jak jechałem ,obecnie zdazy sie ze czuc paliwo ale to zadko ,sonda została wymieniona na uzywke z esa prosto z niemiec wyglada ogolnie jak nowa wiec chyba jest sprawna oscyluje poprawnie nieraz sie zawiesi na b.jalowym ale naprawde to nie wiem czy to od sondy czy od czegos innego
ODPOWIEDZ