ucieka olej mk6
Moderator: Moderatorzy
-
- Posty: 282
- Rejestracja: 12 cze 2009, 22:46
- Lokalizacja: Pomorze zachodnie
- Pojemność: 1800
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK1
- Nadwozie: Kombi
ucieka olej mk6
Witam szanownych kolegów i koleżanki
Mam taki oto problemik. Cieknie mi olej z miski i diagnosta w zeszłym tygodniu stwierdził że do wymiany uszczelniacz koła pasowego / wału (???) o ile czegoś nie pokręciłam.
Planuję na dniach wizytę w warsztacie ale chciałabym się przygotowac cenowo. problem w tym, że szukając w sklepie z częściami, wyszukiwarka wymaga precyzyjnej nazwy, to wkońcu uszczelniacz koła czy pasowego czy wału korbowego ??
p.s. castrol magnatec 10w40. Ubytek dośc poważny- na przestrzeni wcześniejszych 5 miesięcy było ok. w ciągu oststniego miesiąca ubytek do poziomu poniżej minimum, w ty czasie przejechane malutko około 2000 km. W sumie olej ma pół roku, przejechane łącznie ok.5000 km.
prosze o podpowiedź -początkująca
Mam taki oto problemik. Cieknie mi olej z miski i diagnosta w zeszłym tygodniu stwierdził że do wymiany uszczelniacz koła pasowego / wału (???) o ile czegoś nie pokręciłam.
Planuję na dniach wizytę w warsztacie ale chciałabym się przygotowac cenowo. problem w tym, że szukając w sklepie z częściami, wyszukiwarka wymaga precyzyjnej nazwy, to wkońcu uszczelniacz koła czy pasowego czy wału korbowego ??
p.s. castrol magnatec 10w40. Ubytek dośc poważny- na przestrzeni wcześniejszych 5 miesięcy było ok. w ciągu oststniego miesiąca ubytek do poziomu poniżej minimum, w ty czasie przejechane malutko około 2000 km. W sumie olej ma pół roku, przejechane łącznie ok.5000 km.
prosze o podpowiedź -początkująca
Ostatnio zmieniony 08 paź 2009, 11:53 przez margaritta, łącznie zmieniany 1 raz.
Wiem jak szybko mój Anioł Stróż potrafi latać, ale bez Abs-u trudniej złapać go za skrzydła
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
To jest Uszczelniacz wału korbowego - przedni
http://ford-sklep.pl/uszczelniacz-walu- ... -1763.html
http://ford-sklep.pl/uszczelniacz-walu- ... -1763.html
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
-
- Posty: 282
- Rejestracja: 12 cze 2009, 22:46
- Lokalizacja: Pomorze zachodnie
- Pojemność: 1800
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK1
- Nadwozie: Kombi
dzięki serdeczneJamszoł pisze:To jest Uszczelniacz wału korbowego - przedni
http://ford-sklep.pl/uszczelniacz-walu- ... -1763.html
Wiem jak szybko mój Anioł Stróż potrafi latać, ale bez Abs-u trudniej złapać go za skrzydła
-
- Posty: 282
- Rejestracja: 12 cze 2009, 22:46
- Lokalizacja: Pomorze zachodnie
- Pojemność: 1800
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK1
- Nadwozie: Kombi
dlatego poprosze mechanika żeby dokładnie się temu przyjrzał. Powiem szczerze że mam 3 światy z tym autem. Miałam kilka takich drobnycg sytuacji że auto stało na kanale i za każdym razem pytałam mechaników (przy okazji) co sądzą na temat tej mokrej miski, to każdy z nich zbywał mnie twierdząc że jak nie ubywa i nie plami miejsca parkingowego to nie ma co się przejmować. Normalnie gdzie są ci mechanicy z powołania.......Yagr pisze:marlena487, może ci też cieknąć spod uszczelki miski.
Wiem jak szybko mój Anioł Stróż potrafi latać, ale bez Abs-u trudniej złapać go za skrzydła
-
- Posty: 282
- Rejestracja: 12 cze 2009, 22:46
- Lokalizacja: Pomorze zachodnie
- Pojemność: 1800
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK1
- Nadwozie: Kombi
blizej masz do szczecina ,
marlena Twoj wyciek to jest nic, niektorym tu spala prawie caly olej w tysiac kilosow, wiec nie narzekaj
jak juz Ci robia ten olej, to niech sprawdza czy w chlodniczym nie ma oleju, oraz czy nie spala (kompresja z 40zl kosztuje). bo to nie musi byc jedyne miejsce wycieku.
A no i na przyszlosc nie sugeruj sie kontrolka olejowa w zegarach, sprawdzaj olej bo z nimi nic nigdy nie wiadomo
marlena Twoj wyciek to jest nic, niektorym tu spala prawie caly olej w tysiac kilosow, wiec nie narzekaj
jak juz Ci robia ten olej, to niech sprawdza czy w chlodniczym nie ma oleju, oraz czy nie spala (kompresja z 40zl kosztuje). bo to nie musi byc jedyne miejsce wycieku.
A no i na przyszlosc nie sugeruj sie kontrolka olejowa w zegarach, sprawdzaj olej bo z nimi nic nigdy nie wiadomo
-
- Posty: 282
- Rejestracja: 12 cze 2009, 22:46
- Lokalizacja: Pomorze zachodnie
- Pojemność: 1800
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK1
- Nadwozie: Kombi
podaj namiarymlekolowickie pisze:blizej masz do szczecina ,
w moim egzemplarzu nie ma kontrolki poziomu olejumlekolowickie pisze: nie sugeruj sie kontrolka olejowa
to jedna z niewielu rzeczy które mi się podobają w oldtimerach = możliwość ręcznej ingerencji w autko bez stresu że elektroniczne czujniki (obecne w dzisiejszych autach) zablokują ECU
Wiem jak szybko mój Anioł Stróż potrafi latać, ale bez Abs-u trudniej złapać go za skrzydła
-
- Posty: 282
- Rejestracja: 12 cze 2009, 22:46
- Lokalizacja: Pomorze zachodnie
- Pojemność: 1800
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK1
- Nadwozie: Kombi
- Yagr
- Posty: 14521
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
kontrolka powinna być w miejscu oznaczonym "1"marlena487 pisze:dzisiaj prześwietlę kokpit
- Załączniki
-
- zegary.JPG (39.52 KiB) Przejrzano 9906 razy
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
-
- Posty: 282
- Rejestracja: 12 cze 2009, 22:46
- Lokalizacja: Pomorze zachodnie
- Pojemność: 1800
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK1
- Nadwozie: Kombi
Cześć Grześ
wyszłam na niedouczonego głąba....
faktycznie kontrolka od oleju jest, ale podświetla się tylko w momencie zapłonu......... ciekawe dlaczego nie poinformowała mnie o drastycznym spadku poziomu w czasie jazdy ??????
może tę zagadkę uda ci sie rozwiązać.....
chyba że w trakcie awarii idzie jakieś inne zasilanie kontrolki , a w trakcie zapłonu silnika inne .......
wyszłam na niedouczonego głąba....
faktycznie kontrolka od oleju jest, ale podświetla się tylko w momencie zapłonu......... ciekawe dlaczego nie poinformowała mnie o drastycznym spadku poziomu w czasie jazdy ??????
może tę zagadkę uda ci sie rozwiązać.....
chyba że w trakcie awarii idzie jakieś inne zasilanie kontrolki , a w trakcie zapłonu silnika inne .......
Wiem jak szybko mój Anioł Stróż potrafi latać, ale bez Abs-u trudniej złapać go za skrzydła
- Yagr
- Posty: 14521
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Kontrolka powinna zapalać się po włączeniu stacyjki a gasnąć tuż po odpaleniu silnika. Niestety to nie jest czujnik poziomu oleju i sygnalizuje problem gdy ciśnienie spada dość drastycznie. Dlatego do kontroli poziomu służy bagnet. Gdy kontrolka się zapala w trakcie jazdy to poziom oleju jest już duuuużo poniżej minimum
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
-
- Posty: 282
- Rejestracja: 12 cze 2009, 22:46
- Lokalizacja: Pomorze zachodnie
- Pojemność: 1800
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK1
- Nadwozie: Kombi
wszystko jest jak mówisz.....a raczej piszesz........Yagr pisze:Kontrolka powinna zapalać się po włączeniu stacyjki a gasnąć tuż po odpaleniu silnika. Niestety to nie jest czujnik poziomu oleju i sygnalizuje problem gdy ciśnienie spada dość drastycznie. Dlatego do kontroli poziomu służy bagnet. Gdy kontrolka się zapala w trakcie jazdy to poziom oleju jest już duuuużo poniżej minimum
Jeśli przyjmiemy że poziom minimum to 100% , to na bagnecie olej nasmarował na połowie tej długości...... uważasz że to nie jest drastyczny spadek oleju.....????
stąd moje wcześniejsze stwierdzenie na temat " braku kontrolki poziomu/ciśnienia oleju" w moim furaczu
Wiem jak szybko mój Anioł Stróż potrafi latać, ale bez Abs-u trudniej złapać go za skrzydła
- WieSiu
- Posty: 23275
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Fordy jeżdżą bez żadnych oznak problemów nawet gdy poziom oleju jest tylko ciut zaznaczony na bagnecie.w niektórych tylko zaczynają wtedy głośniej chodzić zawory.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982