Strona 1 z 2
jak wykrecic srube miski olejowej zeby zlac olej?
: 04 paź 2009, 12:03
autor: piter
wczoraj chcialem wymienic olej samemu i co sie okazalo sruba ktora odkreca sie do spuszczenia oleju jest totalnie zaokraglona byla to chyba 13 kiedys.przystapilem do potraktowania sruby WD-40 ale nic to nie dalo
.i teraz takie pytanie co mam zrobic zeby taka srube odkrecic?,probowalem zabka bo jak wiadomo nasadowym to tylko sobie krecilem wokol.czy sa jakies warsztaty co sie specializuja w odkrecaniu takich srob? czy moze jakas wlasna podpowiedz.prosze o porady mi czy moge wogole dostac taka nowa srobe?
: 04 paź 2009, 12:15
autor: Yagr
śrubę dostaniesz bez problemów. Sprawdź czy ktoś nie wkręcił tam korka odkręcanego imbusem. Jak nie no to klucz zaciskowy. W każdym warszatacie powinni ci to odkręcić
: 04 paź 2009, 12:19
autor: Jamszoł
Korek nowy dostaniesz bez problemu.
Jeśli choć trochę sie znasz na odkręcaniu takich korków , to weź młotek , ztępiony przecinak , i pod katem walnij w korek w kierunku jego odkręcania sie - musi puścić.
Jak nie czujesz sie na siłach , lub nie " czujesz blusa " to lepiej podjedź do warsztatu samochodowego .
U nonama w RS- się było tak samo - korek kosztował grosze - coś koło 5 zl.
: 04 paź 2009, 12:21
autor: piter
napewno nie jest sruba na imbus wkrecona.dzieki Yagr za podpowiedz
: 04 paź 2009, 12:23
autor: piter
Jamszoł pisze:Jeśli choć trochę sie znasz na odkręcaniu takich korków , to weź młotek , ztępiony przecinak , i pod katem walnij w korek w kierunku jego odkręcania sie - musi puścić.
Jak nie czujesz sie na siłach , lub nie " czujesz blusa " to lepiej podjedź do warsztatu samochodowego .
wczoraj tez tak robilem ze walilem w srube mlotkiem z przecinakiem ale doszedlem do wniosku ze lipa i moge cos zepsuc.wiec podjade do jakiegos zakladu
: 04 paź 2009, 12:31
autor: Jamszoł
No i dobrze - jak nie czujesz się na siłach - to lepiej podjechać.
Spierdaczyć jest prosto - gorzej potem to naprawić
: 04 paź 2009, 19:47
autor: darcun4
A jak już będziesz w tym warsztacie i też nie dadzą rady kluczem, to przyspawaj normalną nakrętkę i ...............odkręć póki ciepłe.
: 04 paź 2009, 22:22
autor: Mikosz
piter, jak w warsztacie nie dadzą rady różnymi kombinacjami (kluczami) to ostatecznie niech bierze stary klucz i pospawa razem z śrubką. Taki sposób udaje się odkręcać.
Przerabiałem to pół roku temu. W moim przypadku nie było w pobliżu sklepu motoryzacyjnego ale porządnie pospawał zwykłą śrube do zniszczonej śrubki i przeżyje może z 2 wymiany oleju ale zamierzam kupić nową śrube i skończyć druciarstwem
: 05 paź 2009, 21:40
autor: piter
no a wiec dzis zakupilem nowa srube (korek miski olejowej) koszt w sklepie ford 12zl
a jutro bedziemy przystepowac do dzialania.oby sie udalo napisze jak poszlo,no mam nadzieje ze uda sie bezproblemowo zalatwic ta stara srube
: 06 paź 2009, 21:04
autor: Stolarz
spróbuj flexem ją zjechać na czworokąt lub sześciokąt i później żabką lub kluczem
już raz tak robiłem tylko że w mondku u mojego ojca, bo poprzedni właściciel robił wymianę oleju w warsztacie i tak tą śrubę tam dokręcili na chama, że inaczej nie szło jej odkręcić
: 06 paź 2009, 21:15
autor: piter
Stolarz ja tak wlasnie auto dawalem na wymiany oleju az tu nagle mi sie zachcialo samemu wymienic i lipka ,nawet gosc mi nie powiedzil-panie w przyszlym roku sruba do wymiany poprostu nic
.jutro dam znac.nie wykluczam tez opcji z flexem
: 06 paź 2009, 21:17
autor: Jamszoł
Stolarz pisze:robił wymianę oleju w warsztacie i tak tą śrubę tam dokręcili na chama,
Właśnie - to jest niestety częsty błąd wielu osób .
korek ma uszczelniacz - oring - i właściwie , eystarczyło by go dokręcić gołą ręką i nie było by wycieku .
To samo niektórzy robią z filtrem oleju - wystarczy dokręcić ręką - ale nie - trzeba poprawić kluczem a potem kłopoty
: 06 paź 2009, 21:28
autor: Mikosz
Korek spustu oleju do TD jest tylko jeden rodzaj czy są np. dwie inne śruby zależne od rocznika ??
Taka śruba ma być wraz z oringiem
http://www.allegro.pl/item752516364_sru ... 05_98.html ??
W tym tygodniu w Ostrowie se zakupie...
: 06 paź 2009, 21:46
autor: kupiec
Śruba to śruba... byle gwint pasił
: 06 paź 2009, 23:35
autor: Stolarz
Jamszoł pisze:korek ma uszczelniacz - oring - i właściwie , eystarczyło by go dokręcić gołą ręką i nie było by wycieku .
To samo niektórzy robią z filtrem oleju - wystarczy dokręcić ręką - ale nie - trzeba poprawić kluczem a potem kłopoty
korek jedynie delikatnie kluczem dociągnąć, tak z wyczuciem i styka
a z filtrem to tak jak napisał
Jamszoł, tylko ręką mocniej dokręcić i to załatwia sprawę
jestem ciekawy jak to wszystko u mnie w escorcie jest po dokręcane bo odkąd kupiłem to nic jeszcze nie robiłem
a dopiero na wiosnę wymiana wszystkich części eksploatacyjnych