Strona 1 z 1

[mk7]elektryczne ustawianie lamp

: 03 paź 2009, 11:07
autor: mlekolowickie
Witam, jako ze znam juz pare escortow, zadziwil mnie jeden fakt.
Kazdy goly, bogaty escort ma elektryczne ustawianie lamp, dlaczego ja nie posiadam?
mam klime 2 poduchy wspomaganie elektryke, a nie mam tego, co nawet wersje 1.3 gole bez poduchy chyba nawet maja
a obecnie to jest chyba wymog...
mam to montowac :D?

: 03 paź 2009, 11:17
autor: Yagr
możesz, żaden problem, pewnie nawet kabelki masz, zerknij przy reflektorach czy identycznych wtyczek nie masz po obu stronach... oczywiście trzeba by jeszcze dorwać silniczki i samo pokrętło regulacji a najlepiej z wiązką.
A może miałeś regulację tylko po jakimś crash'u ktoś wstawił tańsze reflektory z manualem?

: 03 paź 2009, 13:18
autor: mlekolowickie
nie, moj kokpit nie posiada nawet tej malej dziurki :D, o to chodzi, w moim aucie nie byly przewidziane, to jest caly fenomen.
Osobiscie mi to dynda, ale slyszalem ze taki wymog jest :P

: 03 paź 2009, 21:23
autor: Blazey
Twoje auto, to nic szczególnego. Historia zna takie przypadki. Moja łupa - wersja ghia, nie miała regulacji reflektorów, elektrycznych lusterek, halogenów (już ma :D ), ale za to elektrycznie regulowany fotel, imitację drewna na desce (usunięta), skórzaną kierownicę.
Jak chcesz dołożyć, to musisz sprawdzić, czy do wiązki wyłącznika przeciwmgielnych jest dotaśmowana czarna mała wtyczka. Jak tak, to masz wszystko. Musisz tylko wymienić reflektory na takie z regulacją. Mają zieloną obudową złącza elektrycznego. Te z czarną obudową nie mają JEDNEGO przewodu. Dołożenie raczej trudne, bo rozbiera się to do środka (chyba, ze jakoś obejść dookoła).

: 03 paź 2009, 21:36
autor: Yagr
Nie wiem jak w Mk7 ale w Mk5/6 ferlektory manualne dało sie przerobić na elektryczier sterowane. trzeba było tylko wymontować taki plastikowy łącznik miedzy odbłysnikiem a śruba regulacji i w jego miejsce zamontowac siłownik sterowania elektrycznego.

: 04 paź 2009, 01:58
autor: Blazey
Jak masz silniczki na wierzchu, to nie ma problemu. W mkVII silniczek jest wewnątrz reflektora i tam tez znajduje się do niego wiązka. W sumie jest tylko jeden pin więcej - napięcie odniesienia. Zasilanie i masę silniczek bierze sobie z masy świateł i światła mijania. Kostka w reflektorze jest tak parchato zrobiona, że wysuwa się do środka. I nie ma jak jej uzupełnić. Pozostaje jedynie dorobienie bypassu zewnętrznym drucikiem (albo wymiana reflektorów - ja tak zrobiłem, bo kupiłem sobie elektryczne i przed założeniem dokładnie wyczyściłem z zewnątrz i wewnątrz).

: 04 paź 2009, 20:19
autor: WieSiu
To i tak uważam że jest dziwne że niektóre nie mają.markko rs tego nie miał,mój rs też tego nie ma. I w desce nie ma kompletnie otworu na ten regulator.

: 04 paź 2009, 23:16
autor: mlekolowickie
no to, moja wersja jest wybrakowana?
co do zamontowania to nie mam zamiaru, takie auto kupilem, jak ktos sie przyczepi to niech da na to fundusze.

: 05 paź 2009, 12:26
autor: Blazey
Przecież nie ma przymusu montowania, więc czym się martwisz. Auto tak wyjechało z fabryki, tak zostało dopuszczone i nie ma obowiązku tego przerabiać. Więc nikt się nie czepi, pod warunkiem, że światła będą dobrze ustawione.
A wersji wyposażenia było na prawdę wiele i trudno dojść, co i jak. Bo ford był montowany w kilku montowniach w Europie i każda z nich, jak to mi powiedział jeden "szpecu" od fordów, montowała to, co akurat miała na magazynie.

: 05 paź 2009, 13:08
autor: mlekolowickie
no moj jest z Hiszpanii, to akurat wiem
no nic, poprostu bylem ciekawy, czemu jak i dlaczego ;P
Pozdrawiam