Strona 1 z 1

Temperatura ;]

: 30 wrz 2009, 23:55
autor: Mucka13
Witam. Od paru dni mamy w naszym pięknym kraju coraz zimniejsze noce;/ I stad nasuwa mi się pytanie. Jak długo powinien nagrzewać się silnik do osiągniecia optymalnej temperatury?

Zeszłej zimy juz miałem z tym problem, ale zawsze w essim wyskakiwało cos innego i nie mialem juz czasu zajmowac sie temperaturą.
Dokładnie to sperawa wygląda tak.
Dzisiaj wychodze z pracy o godzienie 21:00 a tu essi cały zaparowany od zewnątrz i od środka, odpalam ( silnik kopci na biało jak nie wiem, wczesniej tego niewidziałem... to dlatego ze tak zimno?? ) i czekam az sie troche zagrzeje silnik zeby szyby mi odparowało.
Mija 10min a skazówka od temperatury ledwo co drgnęła. Powycierałem szyby i pojechałem. Po przejechaniu ok 8km zaparkowałem pod domem, a skazówka była dopiero na pograniczu tego białego pola ,a normal...;/ Tak mi sie w sumie wydaje ze jak na 25 min pracy silnika to troche za mało tej temperatury. Tak wiec co myslicie?? Termostat? Czujnik położenia przepustnicy??

Dla jasnosci jest to MKV 1992 1.4 CVH na monowtrysku, beznyna;]

A i po półtorej godzinie wsiadłem znowu do auta i pojechałem, a on dalej zmarzluch;]

: 01 paź 2009, 06:03
autor: KuRowSKi
Mój CVH po przejechaniu 50km ze sprawnym termostatem, nawet do połowy się zimą nie nagrzewał, Zetec zdecydowanie nagrzewa się szybciej, choć teraz jak jest chłodno to i tak mu to ciężko idzie.

: 01 paź 2009, 09:37
autor: mlekolowickie
no niestety dostrzegam to samo, u mnie jak jest "nagrzany" to wskazowka stoi przy literce N. natomiast gdy popracuje chwile, wskaznik odrobine sie ruszy w kierunku N, juz zaczyna z wywiewow leciec cieplutkie powietrze :), tylko ze u mnie Zeta siedzi :)

: 01 paź 2009, 20:14
autor: Jamszoł
Masz wszystko w normie .
Mucka13 pisze:Tak wiec co myslicie?? Termostat? Czujnik położenia przepustnicy??
Zapamietaj - czujnik położenia przepustnicy absolutnie nic nie ma do prędkości nagrzewania się silnika.
Na zimę możesz sobie zasłonić część albo całą chłodnicę - ale musisz pamietać o tym jak nagle i niespodziewanie polecisz w trasę - wtedy musisz ściągnąć zasłonkę :mrgreen:

: 01 paź 2009, 20:34
autor: Yagr
jak będzie pół zasłonięte a temperatury minusowe to nawet w trasie nie musi ściągać tej zasłony ;)

: 01 paź 2009, 23:39
autor: Mucka13
Ok zapamietam;]
Zeszłej zimy jechałem z Bytomia do Warszawy i praktycznie przez cała trase skazówka byla mieczy białem a norm;/ z całkowicie odsłoniętą chłodnicą ;] wiec zasłonie cała chyba:D zarcik;] kurde przydałaby sie jakas elektryczna nagrzewnica;]

: 01 paź 2009, 23:49
autor: Jamszoł
u mnie jak lekko drgnie wskazówka na zegarze to nagrzewnica już grzeja jak wściekła :mrgreen:
Po 2 minutach pracy silnika na postoju mam 36 stopni w silniku i załącza sie LPG

: 02 paź 2009, 23:15
autor: ARIEL
dokładnie ja w fieście silnik zetek grzał po 1,5 km w zimie teraz megi ma na noc z ogrzewaniem

: 10 paź 2009, 13:09
autor: Mucka13
Mam prośbę;] Gdzie jest termostat w essim mkV 1.4i CVH 1992


Używałem szukajki, ale jakoś nie znalazłem;]

: 10 paź 2009, 14:10
autor: Jamszoł
z tyłu głowicy

: 10 paź 2009, 16:23
autor: KuRowSKi
Od strony skrzyni na głowicy.
Obrazek

: 10 paź 2009, 16:56
autor: Mucka13
ok dziekuje;] tak myslalem, ale nie byłem pewien;]



aha i jeszcze ile litrów plynu chłodniczego wchodzi co essa?

: 14 paź 2009, 18:16
autor: Mucka13
Termostat i płyn chłodniczy wymieniony;] temperaturka ładnie skacze;] teraz w drodze do pracy bynajmniej czuje powiew ciepłego powietrza;]

Dziękuję za odpowiedzi.