jazda z TUBRO

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

jazda z TUBRO

Post autor: cidzej »

takie pytanie mam do znawców tematu - czy jeżli mam auto z turboklekotem, gdzie trubo załącza sie tak ~2tys rpm to jak jezdze nim w przedziale obrotow 1,7 - 2,3rpm to trzeba to turbo schladzac czy nie jest ono za specjalnie rozgrzane i moge od razu zgasic auto ?

ps. głupie te turbo gruchoty, znaczy klekoty :D
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

cidzej pisze:jezdze nim w przedziale obrotow 1,7 - 2,3rpm
teoretycznie nie trzeba. zależy ile czasu. ja po mieście jeżdże 1500-2500 i wg pompiarza nie musze chłodzić. jeżeli dłuższy czas jedziesz 2000-2500 to powinno się parenaście sekund odczekać
generalnie rozchodzi się o czas jazdy.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

eee tam, zawsze lepiej chwilkę dczekać z gaszeniem - przecież turbawka czy pracuje na wysokich czy na niskich to jest napędzana gorącymi spalinami ;) ale co jak tam wiem o turbo i to w dodatku dieslach ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

jest jeszcze jedno pytanie, czy jest to auto służbowe ? :d
Yagr ma racje że powinno się zawsze odczekać chwilke. ale jak już komuś się bardzo śpieszy to przy jeździe jaką opisuje cidzej to może to potrwać troszke krócej.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
wojtass123

Post autor: wojtass123 »

ja słyszałem ze przy normalnej jeździe wystarczy poczekać kilkadziesiąt sekund żeby wirnik w turbo się zatrzymał i to wszystko bo przez tą chwile to się i tak przecież nie schłodzi a dopiero po długiej trasie albo ostrej jeździe należy odczekać parę minut żeby rzeczywiście trochę wystygło
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

kupiec pisze:jest jeszcze jedno pytanie, czy jest to auto służbowe ? :d
auto teściów. oni jezdza i gasza od razu (niezaleznie od tego ile i jak jechali) i sie nie przejmuja zdrowiem turbiny .... pewnie do czasu :(
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

po spokojnej jezdzie po miescie bez problemu mozesz gasic po ok 5 sekundach :D Ja tak zawsze robilem i nigdy jeszcze turbo mi nie padlo
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

WieSiu pisze:po spokojnej jezdzie po miescie bez problemu mozesz gasic po ok 5 sekundach
dokładnie. przed zgaszeniem można np. odpiąć pasy i wyłączyć radio.
jak mojego goniłem prawie dwie godziny na 3000-3500 obr to czekałem przed zgaszeniem prawie 5 min.
jazda miejska to co innego.
cidzej pisze:ps. głupie te turbo gruchoty, znaczy klekoty :D
teraz dopiero przeczytałem :evil:
cofam wszystkie moje rady :evil:
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

cidzej pisze:ps. głupie te turbo gruchoty, znaczy klekoty
taaaa, to kup se nowa benzyne,z silnikiem 1.2 150KM :P I bedziesz dopiero narzekal,bo turbyny jakies skomplikowane w bydowie rozsypujace sie zaraz po gwarancji, nie to co stare dobre turbiny w starych dieslach :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

WieSiu pisze:kup se nowa benzyne,z silnikiem 1.2 150KM
nic podobnego nie mam zamiaru sobie kupowac. kocham wolnossące ośmiozaworowce :D a te nowe diesle, wtryski, turbiny .... POWINNI TEGO ZABRONIĆ :P
ODPOWIEDZ