Strona 1 z 2
[MK7] rs 2000 wieksze hamulce
: 20 wrz 2009, 17:15
autor: cossirs
witam kolegow mam pytanie odnosnie wiekszych tarcz i zaciskow do rs-a te sa ciut za slabe a w tyle mam bebny i nie idzie dostac tarcz na tyl .Wiec od czego podejda hamulce wieksze na przud za odpowiedz z gory dziekuje
: 20 wrz 2009, 17:28
autor: Yagr
mondek v6 - pytaj oriona
: 20 wrz 2009, 20:14
autor: WieSiu
Lub scorpio corworth mk3.chyba są takie same jak w mondeo v6.
Z tyłem uważaj bo pewnie masz abs jak w moim rsie.tam też mam bębny.zawsze też możesz założyć nacinane tarcze na przód
: 20 wrz 2009, 20:19
autor: Jamszoł
Nie wiem po co w ogóle przerabiac hamulce - ilekroć wjedżam na rolki to djagnosta jest w szoku z powodu tak potężnej siły hamowania , rzadko który wóz dorównuje siłą hamowania Esowi - trzeba tylko zadbać o to aby wszystko było perfekt no i opony odpowiednie .
Co z tego , że poprzerabiacie hamulce jak opona nie ma przyczepności ?

: 20 wrz 2009, 20:49
autor: WieSiu
co z tego jak przerabiacie hamulce, jak tarcze dajecie tania, zeby bylko byla wieksza. Nie wspomne juz o tanich klockach

(nie wiem kto tak robi,ale na pewno ktos sie znajdzie)
: 24 wrz 2009, 10:49
autor: orion
Jamszoł pisze:Nie wiem po co w ogóle przerabiac hamulce
Uwierz mi jest znaczna różnica i seryjne są dużo słabsze od tych z Mondeo ST
Jamszoł pisze:rzadko który wóz dorównuje siłą hamowania Esowi
Przejedź się np BMW E46 czy jakimś mercedesem albo zrób kilka hamowań ze 150 do 20 to się przekonasz.
Jamszoł pisze:Co z tego , że poprzerabiacie hamulce jak opona nie ma przyczepności ?

Jak się jeździ na fuldach to może i tak jest , na szczęście na rynku jest dużo lepszych opon.
WieSiu pisze:co z tego jak przerabiacie hamulce, jak tarcze dajecie tania, zeby bylko byla wieksza. Nie wspomne juz o tanich klockach

(nie wiem kto tak robi,ale na pewno ktos sie znajdzie)
Wtedy to i rzeczywiście było by bez sensu i wątpię aby ktoś tak robił , ja osobiście przy zmianie zdecydowałem się na oryginały Ford/Motorcraft może kiedyś pomyślę o czymś lepszym
: 24 wrz 2009, 12:00
autor: WieSiu
Jamszoł.orion ma całkowitą rację.pojeździłbyś chwilę po autostradzie np.a4 z większymi prędkościami i z mocnym przyspieszaniem. 2 wyjechania tirów w niedużym odstępie czasu od siebie,hamowanie z 180 do 90 i już masz po hamulcach,nie wspomnę już o hamowaniu np.z 200 do 0.mam nadzieję że wystarczyło by Ci hamulców.zwłaszcza przy szerszych oponach które przyczepność na suchym mają bardzo dużą.
: 24 wrz 2009, 19:44
autor: Jamszoł
ORION pisze:Jak się jeździ na fuldach to może i tak jest , na szczęście na rynku jest dużo lepszych opon.
http://www.opony.com.pl/testy/index_tes ... centrum.pl psa w nos pocałuj

: 24 wrz 2009, 21:40
autor: cossirs
wiec bede musial zalozyc hamulce z mondeo

: 24 wrz 2009, 23:36
autor: Tigerbart
Ja własnie będę zakładał hamulce od 2.5 v6 Mondeo mk I. Przejżyj forum, jest nawet fotorelacja jak to krok po kroku zrobic.
: 25 wrz 2009, 09:40
autor: orion
Jamszoł, nie mówię, że fulda to jakaś lipa i że są niskiej jakości, za takie pieniądze to chyba najlepsze opony w swojej klasie, ale jeśli twierdzisz, że są super extra przyczepne i super i najlepsze to wypróbuj sobie chociażby yokohamy parady , continental contisport contakt, brdgestone turanza czy nawet kleber hydraxer itd., każda z nich jest przyczepniejszą oponą i lepszą oponą niż nawet fulda extremo czy exelero.
Wiem o tym doskonale bo używałem tych konkretnych opon w swoich prywatnych autach.
: 25 wrz 2009, 10:44
autor: cidzej
jak ktoś uważa, że escort ma dobre hamulce to niech sie przejedzie porządnym autem
niestety hamulce w esie pozostawiają wiele do zyczenia, choć zdarzają się i gorsze przypadki (patrz: np. dajłu lanos).
ja rowniez proponuje przejechac sie nieco intensywniej po trasie co chwila wyhamowując i przyspieszając no i niestety escort nie wypadnie w tej konkurencji najlepiej ....
: 25 wrz 2009, 13:15
autor: WieSiu
cidzej pisze: niestety escort nie wypadnie w tej konkurencji najlepiej ....
a jeszcze gorzej wypada Escort TD w nadwoziu kombi,bo to juz swoje wazy, nim to byl strach hamowac ze 180 (z max predkosci)

Dlatego zmienilem tarcze na troche bardziej odporne na zagrzanie. Mam nadzieje,ze Dziku to docenia
Ale juz np moje cabrio daje rade na zwyklych brembo. Jeszcze ich nie zagotowalem,ale tez bardzo mocno sie o to nie staralem. I chcialem do niego kupic nacinane,ale akurat nie bylo mnie na nie stac,wiec teraz zawsze mam na uwadze ze moze nie byc tak dobrze,jakbym tego chcial
: 25 wrz 2009, 13:20
autor: Yagr
Ja na stardardowych hamplach przejadę dośc dynamicznie przez miasto i już czuję spadek skuteczności.... Fakt, gdy jest to pierwsze hamowanie to spoko ale gdy tylko tych hamowań, nawet nie gwałtownych ale częstych się zbierze to skuteczność zauważalnie spada....
: 25 wrz 2009, 19:30
autor: kupiec
WieSiu pisze:a jeszcze gorzej wypada Escort TD w nadwoziu kombi
racja

normalne tarcze padają przy gwałtownym hamowaniu, zmieniałem przez to tarcze i klocki i na wiosne znowu musze zmienić ale już dołoże kasy na lepsze.