Gdy masz pytanie odnosnie jakiegos opisu...

Znajdziesz tutaj opisy jak krok po kroku zabrac sie do naprawy jakiegos elementu samochodu oraz jak dokonac modyfikacji w swoim Esim

Moderator: Moderatorzy

Nynas

Post autor: Nynas »

a ten czujnik to gdzie
tomi

Post autor: tomi »

O ktoś z trójmiasta witam bardzo lubię trójmiasto nawet mieszkałem jakiś czas w Gdyni
no ale wracam już do tematu
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Nynas ani w twoim opisie ani w poscie nie wyczytałem czy masz gażnik czy wtrysk.
Przy wtrysku czujnik masz zaraz za filtrem powietrza a przy gaźniku czujnik jest przy gaźniku.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Grzesiek24

Post autor: Grzesiek24 »

Witam jestem nowy na tym forum ;) :)) mam escorta HB 1,4 z LPG :mrgreen: ale chcialem zadac pytanie na forum gdzie jest opisany temat jak zainstalowac obrotomierz w escorcie mk5 nie wiem jak sie to robi zeby zadac pytanie odnosnie tej modyfikacji jestem zielony pod wzgledem jakis przerobek elektrycznych a kupilem wlasnie licznik z obrotkiem przy wlanczaniu zaplonu lekko drgnie pozniej zero reakcji czytalem jak to sie robi ale nie wiem o ktorym tam oporniku jest mowa wogole niewiem co mam z tym zrobic jak sie do tego zabrac :oops: moje auto jest z 91roku a licznik co kupilem z auta z 92roku 1,6 bede bardzo wdzieczny za udzielenie pomocy
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23265
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

ma obrotomierzu masz 3 nozki ktore z niego wychodza, 2 sa zasilajace, a 1 (ta srodkowa) jest od sygnalu obrotomierza. Potem z tej srodkowej nozki idziesz sciezka do elementu ktory jest istotny gdy nie dziala Ci obrotomierz. Jesli jest tam rezystor, to go wywalasz i montujesz zamiast niego kabelek albo cos co umozliwi przejscie sygnalu gdy rezystora nie ma. Jesli tam jest dioda prostownicza (czarna z paskiem z jednej strony) to sprawdz czy masz aby na pewno pociagniety kabel od modulu EDIS (lewe nadkole w komorze silnika)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Grzesiek24

Post autor: Grzesiek24 »

dziekuje za szybka reakcje na moje pytanie ;) ;) tak mam ten kabelek nr10 doprowadzony do kostki od licznika ale nie moge znalezc czy on wchodzi do tego edisa przy blotniku przy nim w kostce tez sa wszystkie kable tak wiec chyba zostaje mi wziac lutownice i dzialac przy obrotomierzu bo jeszcze tego nie rozkrecilem i nie wiem czy jest tam i wogole jaki element jak do tego dojde to odrazu pisze co i jak mi poszlo jeszcze raz dzieki i pozdrawiam :smile: :smile: :smile:
Grzesiek24

Post autor: Grzesiek24 »

witam ponownie juz tu gdzies pisalem o problemach z obrotomierzem posty chyba usunieto mam escorta 1,4 cl chcem miec obrotek tak jak tu ktos mi radzil (chyba Wiesiu) to przy obrotomierzu mam to czarne z srebrnym paskiem kabel o nr 10 jest patrzalem przy edisie czy sa wszystkie kable i sa wszystkie wpiete moze musza isc tam w jakies jedno miejsce dwa kable tylko w ktore???????????????? obrotek po wlaczeniu zaplonu dryga ma reakcje po odpaleniu nic sie dalej nie dzieje dajcie jakas rade co robic dalej moje gg to 7522005 mail gczybuk@op.pl lub sms 695545108 bo teraz wlasnie se grzebie przy aucie i probuje jakos dojsc do tego boje sie czegos spalic :mrgreen: :mrgreen:
Grzesiek24

Post autor: Grzesiek24 »

dzis przeprowadzilem dokladne ogledziny do podpiecia obrotka a wlasciwie gdzie ida kable do niego w kostce od licznika sa wszystkie wlacznie z tym o nr 10 do edisa takze przy kostce sa wszystkie lecz w kazdym gniezdzie kostki po jednym ze schematu elektryki wyczytalem ze ma byc jeszcze jakis filtr obrotomierza ktory idzie od cewki zielono czerwonym kablem od cewki wychodza trzy ten wlasnie, zielono szary i jeszcze brazowy nie moge dojsc gdzie jest ten filtr czy moze zamiast niego jest jakis przelot??????
Załączniki
2.JPG
1.JPG
3.JPG
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

nie ma czegos trakiego jak filtr do obrotka. jest filtr przeciwzakłóceniowy - do radia - ale jest to podwoja wtyczka, do ktorej idzie jeden czarny kabel
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Patryk

Post autor: Patryk »

Ja sie osobiscie nie znam wiec nie pomoge ale slyszalem juz o czyms takim jak filtr obrotomierza wiec chyba powinno takie cos byc, poczekaj moze reszta chlopakow cos wymysli, pozdro
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jednak jest filtr obrotomierza.
Co prawda to nie 1,4 ale 1,6 ale myślę , że w obu jest to montowane.
Punkt - 4.

Rys. 12.25. Schemat instalacji elektrycznej systemu wtryskowo-zapłonowego silnika benzynowego ośmiozaworowego 1,6 dnf wyposażonego w katalizator spalin
1—moduł sterowania zapłonu EDIS, 2—cewka zapłonowa, 3—do obrotomierza, 4—filtr obrotomierza, 5—do „+" zasilania (styku 15—wyłącznika zapłonu), 6 — kondensator, 7 — do „+" zasilania (bezpiecznika C i akumulatora), 8 — przekaźnik główny zasilania systemu wtryskowo-zapłonowego, 9 — przekaźnik pompy paliwa, 10—pompa paliwa, 11 —wyłącznik bezwładnościowy, 12—czujnik ciśnienia zasysanego powietrza, 13—czujnik położenia przepustnicy, 14—sonda lambda, 15—czujnik prędkości pojazdu, 16—czujnik temperatury zasysanego powietrza, 17—czujnik temperatury cieczy chłodzącej, 18—zawór elektromagnetyczny pochłaniacza par paliwa, 19 — zawór elektromagnetyczny regulatora biegu jałowego, 20—wtryskiwacze paliwa, 21 — elektroniczne urządzenie sterujące systemu wtryskowo-zapłonowego EECIV, 22—złącze korektora liczby oktanowej paliwa, 23—złącze diagnostyczne, 24—czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego F3, F5 — bezpieczniki w skrzynce bezpieczników, C—bezpiecznik główny w przedziale silnika
Załączniki
Schemat instalacji 1,4.JPG
Schemat instalacji 1,4.JPG (43.52 KiB) Przejrzano 9990 razy
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23265
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Ten filtr jest wbudowany w edis jak cos ;) tylko przy gaznikowych taki filtr moze osobno wystepowac. Pozs tym edis nie daje sygnalu na obrotomierz z cewki tylko z czujnika predkosci pbtotowej walu korbowego wiec filtr jest zbedny
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ten filt z obrazka (tzw RC) służy do wyciencia z sygnału składowej zmiennej i ograniczenia napiecia - ja obstawiam, ze na 99% jest on na tej folii z tyłu liczników :) i to jest m.in. ten słynny opornik, którego wartość reguluje wskazania obrotomierza
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Grzesiek24

Post autor: Grzesiek24 »

witajcie tak wiec jest ten filtr tylko gdzie teraz :smile: ja mam w swoim essim jednopunktowy z katalizatorem czyli tzw gaznikowy wiec bede mial ten filtr osobno co nie?????????mam wlasnie ten schemat instalacji jak i wiele innych i na kazdym wystepuje ten filtr i co robic??????????????????
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Grzesiek24 pisze:ja mam w swoim essim jednopunktowy z katalizatorem czyli tzw gaznikowy
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
gaźnik to gaźnik a wtrysk to wtrysk! Masz jednopunktowy wtrysk paliwa i raczej powinien być na folii liczników. Poza tym WieSiu i pozostali odpowiedzieli ci już wyczerpująco który kabelek od obrotka dokąd biegnie. I schemat też jak na tacy ;) teraz tylko po kabelku do kłębka... czy jakoś tak :)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ