Gdy masz pytanie odnosnie jakiegos opisu...

Znajdziesz tutaj opisy jak krok po kroku zabrac sie do naprawy jakiegos elementu samochodu oraz jak dokonac modyfikacji w swoim Esim

Moderator: Moderatorzy

Viking

Post autor: Viking »

artpaw, ustalmy kilka rzeczy. Jesli chcesz pomocy z jakims problemem, to napisz co to za problem, opisz go jak najdokladniej i wtedy mozesz oczekiwac na jakas konkretna odpowiedz. My naprawde nie wiemy jaki masz model tego escorta, czy ma gaz, czy nie, ktory to rocznik, itp itd. Druga sprawa, to zanim napiszesz jakies pytanie, to moze postaraj sie znalezc cos w archiwum, moze akurat temat byl juz przerabiany i nie trzeba bedzie walkowac go od nowa. Szkoda Twojego i naszego czasu.
No, a skoro jestes nowy tu to witamy w klubie i zapraszamy na male zapoznanie sie z poszczegolnymi dzialami, forum itp. Moze wtedy wszystko stanie sie troche latwiejsze:) Pozdrawiam.

p.s. Po zadaniu pytania, nalezy chwilke odczekac, odpowiedz na pewno w koncu sie pojawi.
artpaw

Post autor: artpaw »

ok 1.6 16v benzynza kupiony w grudniu od pewnego czasu dziwnie sie zachowuje zrobiłem dziś test i mam błedy21 53 85 niecierpie warsztatów bo oni chyba myslo że ktoś jest tempy i kasują za coś czego nie robili dlatego mam pare pytań dotyczących tych błedów chciałbym sam z tym sie uporac miałem bm-ke i jakoś sobie radzilem mysłe że z tym też nie powinno być strasdznie ale tam miałem dobrą książke a do escorta mam bardzo og€lnikową.Strone znam już chyba na pamieć stat mam ten tester i jakoś mi poszło chociaż mam małe watpliwości.Dzieki nara
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

najlepsza ksiazka do escorta to ksiazka wydawnictwa komunikacji i łączności. Koszt tej ksiazki to ok 50zl :(
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
artpaw

Post autor: artpaw »

no mam ale tam niema opisu błędów

[ Dodano: Nie 22 Maj, 2005 ]
ale dzięki
Sebastian

Post autor: Sebastian »

panowie siemka wiecie może gdzie znajde rurkę odpowietrzajacą silnik w moim escu 1,4 gaznik bo podobno mam tam syf który zamarzł i potrzebował bym go usunać :mrgreen: :mrgreen: :lol:
Mariusz

Post autor: Mariusz »

wychodzi z pokrywy silnika, jak staniesz przed samochodem po lewej troszke od tylu, wychodzi taki waz gumowy w rogu pokrywy, te wezyk idzie do obudowy filtra powietrza.
Gola

Post autor: Gola »

Jak wymienić pasek rozrządu przy Fordzie Escort 16V???
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

pasek

Post autor: darcun4 »

Łooo Jezu!! Następny :mrgreen:
Wymiana paska zębatego napędu rozrządu

Wymontowanie

Podnieść samochód na podnośniku warsztatowym lub unieść przód pojazdu i ustawić na podstawkach.

Odłączyć od akumulatora przewód masy.

Otworzyć korek zbiornika wyrównawczego układu chłodzenia.

Otworzyć korek spustu cieczy chłodzącej w dolnej części lewego zbiornika chłodnicy oraz korek spustu cieczy chłodzącej umieszczony z lewej strony kadłuba silnika w dolnej części (obok czujnika położenia i prędkości obrotowej wału korbowego) i zebrać wypływającą ciecz chłodzącą do podstawionego naczynia.

Wymontować obejmę mocowania przewodu dolotowego powietrza do osłony termicznej nad kolektorem wylotowym po odkręceniu dwóch nakrętek.

Odłączyć wtyk złącza przewodów elektrycznych od przepływomierza powietrza. Zdjąć zaczepy sprężyste i odłączyć przepływomierz od obudowy filtra powietrza oraz wyjąć przewód dolotowy powietrza.

Odłączyć od zbiornika wyrównawczego układu chłodzenia elastyczny przewód prowadzący do obudowy termostatu.

Odłączyć od zbiornika wyrównawczego cieczy chłodzącej dolny przewód elastyczny i wyjąć zbiornik wyrównawczy.

Odłączyć złącze elektryczne od włącznika ciśnieniowego wspomagania układu kierowniczego.

Odłączyć elastyczne przewody hydrauliczne od pompy wspomagania układu kierowniczego i zebrać wypływający olej do podstawionego uprzednio naczynia. Zaślepić odsłonięte otwory pompy i przewodów oraz wymontować zbiornik oleju.

Odłączyć linkę pedału przyspieszenia.

Wymontować osłonę przeciwbłotną z wnęki błotnika prawego koła przedniego.

Poluzować (przez przesunięcie) napinacz paska wieloklinowego i zdjąć wieloklinowy pasek napędu osprzętu z kół pasowych.

Odkręcić cztery śruby i zdjąć koło pasowe pompy cieczy chłodzącej.

Obrócić wał korbowy do położenia pokrycia się znaków ustawczych na kole pasowym wału korbowego (2, rys. 2.18) i misce olejowej. Położenie to odpowiada położeniu GMP tłoków w cylindrach nr1 i 4.

Życzę powodzenia, ale lepiej udaj się do mechaniora :lol:
Załączniki
1— koło pasowe wału korbowego, 2—trzyczęściowa przednia osłona paska zębatego, 3 —tylna osłona paska zębatego, 4—koło zębate wału korbowego, 5— pasek zębaty, 6— rolka prowadząca paska zębatego, 7 —rolka napinacza
1— koło pasowe wału korbowego, 2—trzyczęściowa przednia osłona paska zębatego, 3 —tylna osłona paska zębatego, 4—koło zębate wału korbowego, 5— pasek zębaty, 6— rolka prowadząca paska zębatego, 7 —rolka napinacza
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Noooo tak pisze w instrukcji. Ja nie spuszczałem żadnych płynów - odkręciłem zbiorniczki i odsunołem je na bok.
Nie odkręcałem węża dolotowego powietrza i nie zdejmowałem pokrywy zaworowej.Nie blokowałem wałków rozrządu
Wystarczy ustawić koła na znaki a jak ich nie ma to je zrobić a podczas wymiany nie przekręcać wałków rozrządu ani wału korbowego.
Po co robić sobie dodatkową robotę - chyba , że ktoś lubi się narobić.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
MARKKO

Post autor: MARKKO »

darcun4 pisze:Łooo Jezu!! Następny
Darek Gola, to kobieta więc miej trochę wyrozumiałości pozatym nie każdy dysponuje książką serwisową i nie musi się znać na mechanice :P
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Gola - podeśle Ci coś co Ci się przyda ale na maila.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

MARKKO pisze:Darek Gola, to kobieta
:oops: :oops: chybam ślepy :razz:
Gola-przepraszam
Nynas

Post autor: Nynas »

Witam.mam takowy problem:moj eskorcik 1.4 91 rok.z nienacka stracil ssanie i troszke warjuja obroty.myslalem ze kiepskie paliwo wlalem ale nie.zmienilem swiece,filtr pow.i nic.prosze o pomoc.dzieki. :!:
Nynas

Post autor: Nynas »

witam.co moze byc przyczyna naglego zaniku ssania w 1.4 91r.
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

prawdopodobnie czujnik zasysanego powietrza :-|
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
ODPOWIEDZ