Gdy masz pytanie odnosnie jakiegos opisu...
Moderator: Moderatorzy
artpaw, ustalmy kilka rzeczy. Jesli chcesz pomocy z jakims problemem, to napisz co to za problem, opisz go jak najdokladniej i wtedy mozesz oczekiwac na jakas konkretna odpowiedz. My naprawde nie wiemy jaki masz model tego escorta, czy ma gaz, czy nie, ktory to rocznik, itp itd. Druga sprawa, to zanim napiszesz jakies pytanie, to moze postaraj sie znalezc cos w archiwum, moze akurat temat byl juz przerabiany i nie trzeba bedzie walkowac go od nowa. Szkoda Twojego i naszego czasu.
No, a skoro jestes nowy tu to witamy w klubie i zapraszamy na male zapoznanie sie z poszczegolnymi dzialami, forum itp. Moze wtedy wszystko stanie sie troche latwiejsze:) Pozdrawiam.
p.s. Po zadaniu pytania, nalezy chwilke odczekac, odpowiedz na pewno w koncu sie pojawi.
No, a skoro jestes nowy tu to witamy w klubie i zapraszamy na male zapoznanie sie z poszczegolnymi dzialami, forum itp. Moze wtedy wszystko stanie sie troche latwiejsze:) Pozdrawiam.
p.s. Po zadaniu pytania, nalezy chwilke odczekac, odpowiedz na pewno w koncu sie pojawi.
ok 1.6 16v benzynza kupiony w grudniu od pewnego czasu dziwnie sie zachowuje zrobiłem dziś test i mam błedy21 53 85 niecierpie warsztatów bo oni chyba myslo że ktoś jest tempy i kasują za coś czego nie robili dlatego mam pare pytań dotyczących tych błedów chciałbym sam z tym sie uporac miałem bm-ke i jakoś sobie radzilem mysłe że z tym też nie powinno być strasdznie ale tam miałem dobrą książke a do escorta mam bardzo og€lnikową.Strone znam już chyba na pamieć stat mam ten tester i jakoś mi poszło chociaż mam małe watpliwości.Dzieki nara
- WieSiu
- Posty: 23264
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
najlepsza ksiazka do escorta to ksiazka wydawnictwa komunikacji i łączności. Koszt tej ksiazki to ok 50zl
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
pasek
Łooo Jezu!! Następny
Wymiana paska zębatego napędu rozrządu
Wymontowanie
Podnieść samochód na podnośniku warsztatowym lub unieść przód pojazdu i ustawić na podstawkach.
Odłączyć od akumulatora przewód masy.
Otworzyć korek zbiornika wyrównawczego układu chłodzenia.
Otworzyć korek spustu cieczy chłodzącej w dolnej części lewego zbiornika chłodnicy oraz korek spustu cieczy chłodzącej umieszczony z lewej strony kadłuba silnika w dolnej części (obok czujnika położenia i prędkości obrotowej wału korbowego) i zebrać wypływającą ciecz chłodzącą do podstawionego naczynia.
Wymontować obejmę mocowania przewodu dolotowego powietrza do osłony termicznej nad kolektorem wylotowym po odkręceniu dwóch nakrętek.
Odłączyć wtyk złącza przewodów elektrycznych od przepływomierza powietrza. Zdjąć zaczepy sprężyste i odłączyć przepływomierz od obudowy filtra powietrza oraz wyjąć przewód dolotowy powietrza.
Odłączyć od zbiornika wyrównawczego układu chłodzenia elastyczny przewód prowadzący do obudowy termostatu.
Odłączyć od zbiornika wyrównawczego cieczy chłodzącej dolny przewód elastyczny i wyjąć zbiornik wyrównawczy.
Odłączyć złącze elektryczne od włącznika ciśnieniowego wspomagania układu kierowniczego.
Odłączyć elastyczne przewody hydrauliczne od pompy wspomagania układu kierowniczego i zebrać wypływający olej do podstawionego uprzednio naczynia. Zaślepić odsłonięte otwory pompy i przewodów oraz wymontować zbiornik oleju.
Odłączyć linkę pedału przyspieszenia.
Wymontować osłonę przeciwbłotną z wnęki błotnika prawego koła przedniego.
Poluzować (przez przesunięcie) napinacz paska wieloklinowego i zdjąć wieloklinowy pasek napędu osprzętu z kół pasowych.
Odkręcić cztery śruby i zdjąć koło pasowe pompy cieczy chłodzącej.
Obrócić wał korbowy do położenia pokrycia się znaków ustawczych na kole pasowym wału korbowego (2, rys. 2.18) i misce olejowej. Położenie to odpowiada położeniu GMP tłoków w cylindrach nr1 i 4.
Życzę powodzenia, ale lepiej udaj się do mechaniora
Wymiana paska zębatego napędu rozrządu
Wymontowanie
Podnieść samochód na podnośniku warsztatowym lub unieść przód pojazdu i ustawić na podstawkach.
Odłączyć od akumulatora przewód masy.
Otworzyć korek zbiornika wyrównawczego układu chłodzenia.
Otworzyć korek spustu cieczy chłodzącej w dolnej części lewego zbiornika chłodnicy oraz korek spustu cieczy chłodzącej umieszczony z lewej strony kadłuba silnika w dolnej części (obok czujnika położenia i prędkości obrotowej wału korbowego) i zebrać wypływającą ciecz chłodzącą do podstawionego naczynia.
Wymontować obejmę mocowania przewodu dolotowego powietrza do osłony termicznej nad kolektorem wylotowym po odkręceniu dwóch nakrętek.
Odłączyć wtyk złącza przewodów elektrycznych od przepływomierza powietrza. Zdjąć zaczepy sprężyste i odłączyć przepływomierz od obudowy filtra powietrza oraz wyjąć przewód dolotowy powietrza.
Odłączyć od zbiornika wyrównawczego układu chłodzenia elastyczny przewód prowadzący do obudowy termostatu.
Odłączyć od zbiornika wyrównawczego cieczy chłodzącej dolny przewód elastyczny i wyjąć zbiornik wyrównawczy.
Odłączyć złącze elektryczne od włącznika ciśnieniowego wspomagania układu kierowniczego.
Odłączyć elastyczne przewody hydrauliczne od pompy wspomagania układu kierowniczego i zebrać wypływający olej do podstawionego uprzednio naczynia. Zaślepić odsłonięte otwory pompy i przewodów oraz wymontować zbiornik oleju.
Odłączyć linkę pedału przyspieszenia.
Wymontować osłonę przeciwbłotną z wnęki błotnika prawego koła przedniego.
Poluzować (przez przesunięcie) napinacz paska wieloklinowego i zdjąć wieloklinowy pasek napędu osprzętu z kół pasowych.
Odkręcić cztery śruby i zdjąć koło pasowe pompy cieczy chłodzącej.
Obrócić wał korbowy do położenia pokrycia się znaków ustawczych na kole pasowym wału korbowego (2, rys. 2.18) i misce olejowej. Położenie to odpowiada położeniu GMP tłoków w cylindrach nr1 i 4.
Życzę powodzenia, ale lepiej udaj się do mechaniora
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Noooo tak pisze w instrukcji. Ja nie spuszczałem żadnych płynów - odkręciłem zbiorniczki i odsunołem je na bok.
Nie odkręcałem węża dolotowego powietrza i nie zdejmowałem pokrywy zaworowej.Nie blokowałem wałków rozrządu
Wystarczy ustawić koła na znaki a jak ich nie ma to je zrobić a podczas wymiany nie przekręcać wałków rozrządu ani wału korbowego.
Po co robić sobie dodatkową robotę - chyba , że ktoś lubi się narobić.
Nie odkręcałem węża dolotowego powietrza i nie zdejmowałem pokrywy zaworowej.Nie blokowałem wałków rozrządu
Wystarczy ustawić koła na znaki a jak ich nie ma to je zrobić a podczas wymiany nie przekręcać wałków rozrządu ani wału korbowego.
Po co robić sobie dodatkową robotę - chyba , że ktoś lubi się narobić.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]