Gdy masz pytanie odnosnie jakiegos opisu...

Znajdziesz tutaj opisy jak krok po kroku zabrac sie do naprawy jakiegos elementu samochodu oraz jak dokonac modyfikacji w swoim Esim

Moderator: Moderatorzy

Grzesiek24

Post autor: Grzesiek24 »

ok to czyli jak wezme sie podloncze pod zielono czerwony kabelek przy cewce i bezposredio pod nozke obrotomierza ta srodkowa to powinno zadzialac??a te dwie nogi od obrotka co zostaja to sa zasilajace 12V z akumulatoratylko ktora + a ktora - ?
z tym filtrem to tak sie zastanawialem jestem z tych rzeczy zielony :)))) mam chyba z 3 ksiazki do essiego wszystkie przestudiowalem zabardzo nie zrozumialem ale :)
Pozdrawiam wszystkich :smile: :smile: :smile:
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23265
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Grzesiek24, tak, podlaczasz kabel do tej srodkowej nozki obrotomierza z modulu EDIS (jesli nie mialem pociagnietego juz kabla). Zasilaniem obrotomierza sie nie martw bo jest ono dociagniete ta folia z tylu zegarow :) Filtrem sie nie przejmuj,bo ja z takim filtrem w oddzielnej obudowie sie nie spotkalem,wiec jest prawdopodobnie w cos wbudowany, ale w co to nie mam pojecia
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Grzesiek24

Post autor: Grzesiek24 »

:idea: ok juz widze ze jestesmy o krok od rozwiazania tej zagadki z obrotkiem ;) :) tylko jedno pytanie pod ktore wyjscie z edis podlonczyc ta srodkowa nozke od obrotka :?: :?: :?: jaki kolor kabla:?: :?: :?:
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Grzesiek24, na schemacie który podał ci jamszoł ten kabelek jest oznaczony "Ve/R" co oznacza że to zielono -czerwony kabelek ;)
ps. uważam że skoro twój problem jest wałkowany niemal od zera to trzeba było założyć osobny temat np. " instalacja obrotomierza w MkV 1,4 dla opornych" :mrgreen:
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Grzesiek24

Post autor: Grzesiek24 »

Witajcie!!! Yagr dobry pomysł !!! :) na poczatku pisalem ze jestem w tym temacie kabelkow zielony :) ok dzis to zrobie poprowadze se bezposrednio z edis ten zielono czerwony kabelek i podepne w srodkowa nozke obrotomierza i zobaczymy co sie bedzie dzialo najwyzej sie cos spali (ciekawe ile nowy edis w takim przypadku) ok Pozdrawiam wszystkich
Grzesiek24

Post autor: Grzesiek24 »

:grin: :grin: :grin: :grin: zrobilem dziala :lol: podpiolem srodkowa noge tak jak pisalem chwila prawdy wech wyostrzony odpalam i dziala :mrgreen: na jalowym trzyma 1000obr\min prz 2500 na4 biegu ma ok77 km\h a jak dam na maksa to wskazowka sie wychyla sporo poza 7000obr\min czy tak jest dobrze????? Pozdro dla was chlopaki :grin: :grin:
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23265
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

na jalowym powinienes miec kolo 800-900 obrotow, gdy silnik jest juz cieply. Dlatego Ci pokazuje tak duze obroty. A jesli masz na monowtrysku,to nie powinno dac sie przekroczyc obrotow ponad 7000,bo powinno zadzialac odciecie wtryskiwaczy
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

WieSiu, u mnie tez przechodzi 7000RPM i wtedy dopiero zaczyna dzialac odciecie :D poza tym kolega mogl sprawdzac na gazie - wtedy moze nie miec odciecia.
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
emceha

Post autor: emceha »

Grzesiek24, wyreguluj wskazówkę i będzie git ;) Ściągnij i załóż w innej pozycji, sprawdź sobie czy masz odcięcie. Po wykalibrowaniu powinno odcinać delikatnie przed 7 tyś.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

emceha, to wcale nie musi byc wina kalibracji. niech kolega najpierw sie wypowie czy sprawdzal na gazie cyz na benzynie, bo na gazie moze nie miec odciecia

jezeli na benzynie to czy przypadkiem mu auto nie pali za duzo bo 1000RPM na luzie to za duzo
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Grzesiek24

Post autor: Grzesiek24 »

Witajcie :mrgreen: dzis sprawdzilem dokladnie na cieplym po przejechaniu ok 50 km bo se przypomnialem ze mialem to zrobic :) wskazania na gazie i benzynie na gazie pokazuje do 1000rpm wacha sie wlasnie ponizej i do rownego na maksa wychodzi wskazowka sporo poza obreb tarczy tak jak by mial miec z 9000rpm a na benzynie trzyma przed 1000 zdaje mi sie ze to wlasnie bedzie 900 950rpm ale na maksa tez wychodzi sporo poza tak jak na gazie jak by dalej poprowadzil skale to 9000rpm bedzie :) na benzynie slychac odciecie na gazie jak sie przytrzyma dluzej to obroty wciaz rosna tylko strach bo nie wiem ile obrotow silnik moze wytrzymac na benzynie gonil 190km\h na gazie prawie 180km\h i dluzej to trwa mam te auto od niemca kupilem go ze sportowym zawieszeniem i ukl wydechowym czy w silniku cos robil to nie wiem ale silnik ladnie wkreca sie od dolu i bardzo dobrze przyspiesza ascona 1,6 zostaje w tyle (sprawdzone :) ) tak wogole to wskazowka od obrotka drga na wolnych
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23265
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

pokrec teraz troche tym potencjometrem na obrotomierzu i ustaw zeby oboroty mial kolo 850

Aha i nie reguluj wskazowka,bo i tak dobrze Ci dzialac nie bedzie, a jedynie sobie rozregulujesz caly obrotomierz
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

co wyscie sie uparli na to krecenie ?? jezeli obrotek jest od 1.4 to nie ma co krecic. zreszta obroty 900rpm dla 1.4 jest jak najbardziej ok !!! a może być któryś wężyk podciśnieniowy zdjęty lub uszkodzony i stad te dziwne obroty.

poza tym to nie moze byc seria skoro "łyka" acone 1.6 :D no chyba ze ta Ascona miala zarżnięty silnik :D
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23265
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

cidzej, ja sie uparlem,bo kolega niepewnie pisze ze schwodzi ponizej 1000 obrotow. A poza tym 9000 obrotow to troche za duzo. A regulacja oborotomierza wlasnie tak dziala, ze minimalnie zmniejszysz na jalowym,to proporcjonalnie mniej bedzie pokazywal maks obroty. (nie jest to wskaznik liniowo regulowany)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

WieSiu, ale zreby kalibrowac to trzeba miec jakis przyrzad pomiarowy :) tak na sluch czy na oko nie ma co :)

u mnie pokazuje 900rpm i 3000 rpm i tyle jest bo porownywalem ze wskazaniami miernika podpietego pod Edis jak bylem na regulacji cisnienia paliwa, a mimo wszystko odciecie zaplonu dopiero zalacza mi sie poza skala :) mysle, ze na moment odciecia zaplonu moze miec wplyw czujnik polozenia walu (jesli np. jest jakims zamiennikiem a nie oryginalem) lub okablowanie czujnika (u mnie np. byl przeciety kabel a potem lutowany wiec moga wchodzic jakies zaklucenia, bo na fragemncie przewodu nie ma oplotu=ekranu.
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
ODPOWIEDZ