Gdy masz pytanie odnosnie jakiegos opisu...
Moderator: Moderatorzy
Problemy z utrzymaniem obrotów i gaśnięcie silnika 1.6 EFI
Witam.
Potrzebuje pomocy.
Mam Forda Escorta z silnikiem 1.6 benzyna na wtrysku EFI. Silnik mi gaśnie po zapaleniu, skaczą obroty i raz pali na wszystkich cylindrach, a raz nie i cały się trzęsie. Pilne. Prosze o szybką pomoc. PLIS
Potrzebuje pomocy.
Mam Forda Escorta z silnikiem 1.6 benzyna na wtrysku EFI. Silnik mi gaśnie po zapaleniu, skaczą obroty i raz pali na wszystkich cylindrach, a raz nie i cały się trzęsie. Pilne. Prosze o szybką pomoc. PLIS
- Yagr
- Posty: 14521
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Lighton, po pierwsze - witam na forum
po drugie - nie zamieściłeś postu w odpowiednim miejscu, tu wyjaśniamy wątpliwości dotyczące opisanych w dziale napraw i modyfikacji
po trzecie - twoje problemy trapiły już wielu użytkowników escortów i na pewno znajdziesz podobne problemy już na forum poruszane.
po czwarte - uzupełnij profil - to ułatwia pomoc bo czasem nawet miesiąc produkcji auta może zmienić podejście do problemu.
po piąte - za mało opisu problemu - czy to się zaczęło nagle, czy samochód właśnie kupiłeś i nie znasz przeszłości, czy coś montowałeś i taki efekt... itp.
Jeśli właśnie kupułeś ten samochód to zanim zaczniesz szukać przyczyn niesprawności zrób podstawowe czynności jakie po zakupie się wykonuje: wymiana świec, kabli zapłonowych, oleju i filtrów, rozrządu. Moim zdaniem możesz mieć zapchane filtry lub padającą elektrykę (świece, kable) albo nawet wszystko to razem. Ale to tylko spekulacje bo za mało danych opisałeś
p.s. Nie odpowiadaj w tym temacie, bo to nie miejsce, przedstaw się ładnie w "kto nowy na forum...", poczytaj podobne wątki i wtedy jeśli nie znajdziesz odpowiedzi to załóż nowy temat w dziale technicznym.
po drugie - nie zamieściłeś postu w odpowiednim miejscu, tu wyjaśniamy wątpliwości dotyczące opisanych w dziale napraw i modyfikacji
po trzecie - twoje problemy trapiły już wielu użytkowników escortów i na pewno znajdziesz podobne problemy już na forum poruszane.
po czwarte - uzupełnij profil - to ułatwia pomoc bo czasem nawet miesiąc produkcji auta może zmienić podejście do problemu.
po piąte - za mało opisu problemu - czy to się zaczęło nagle, czy samochód właśnie kupiłeś i nie znasz przeszłości, czy coś montowałeś i taki efekt... itp.
Jeśli właśnie kupułeś ten samochód to zanim zaczniesz szukać przyczyn niesprawności zrób podstawowe czynności jakie po zakupie się wykonuje: wymiana świec, kabli zapłonowych, oleju i filtrów, rozrządu. Moim zdaniem możesz mieć zapchane filtry lub padającą elektrykę (świece, kable) albo nawet wszystko to razem. Ale to tylko spekulacje bo za mało danych opisałeś
p.s. Nie odpowiadaj w tym temacie, bo to nie miejsce, przedstaw się ładnie w "kto nowy na forum...", poczytaj podobne wątki i wtedy jeśli nie znajdziesz odpowiedzi to załóż nowy temat w dziale technicznym.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Yagr
- Posty: 14521
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Dot swapu zeteca 1,6-1,8 na 20,0 MDO
W kwestii wyjaśnienia i doprecyzowania - ten swap dotyczy przesiadki z zeteców - gdyby na pokładzie był 1,6 ale 8v to jest więcej certolenia. W miejscach gdzie Fordon nie pisze że chodzi o CVH to wiadomo że chodzi 1,6 zetec.
FordOn, wyprostuj jeszcze jakiego 2,0 szukać i może wyjaśnij dyletantom jaka jest różnica między silvertopem a blacktopem i w których modelach rocznikowo były dostępne
W kwestii wyjaśnienia i doprecyzowania - ten swap dotyczy przesiadki z zeteców - gdyby na pokładzie był 1,6 ale 8v to jest więcej certolenia. W miejscach gdzie Fordon nie pisze że chodzi o CVH to wiadomo że chodzi 1,6 zetec.
FordOn, wyprostuj jeszcze jakiego 2,0 szukać i może wyjaśnij dyletantom jaka jest różnica między silvertopem a blacktopem i w których modelach rocznikowo były dostępne
Ostatnio zmieniony 16 paź 2011, 22:03 przez Yagr, łącznie zmieniany 1 raz.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
kolektor ssacy zostaje od 2.0 przepustnica tak samo nic nie trzeba dokupowac... komputer przeklada sie od 2.0 (wersja bez imo) zmienia sie tylko 9 pinow miejscami we wtyczce... w niektorych blokach NGA nie mam otworow do przykrecenia wspornika skrzyni biegow, no i oczywiscie inny jest zawor odpowietrzenia skrzyni korbowej ( choc nie wiem czy to ma jakies znaczenie w tym przypadku)
no to coś pewnie da, ale kurcze brakuje mi wykresu przed modami i po modach, bo póki co widziałem tylko wykresy po. Kris jest tam u Ciebie hamownia? Zorganizuje nawet zrzute po 5zł na tą hamownie, ale żebyś shamował go przed zmianami, bo subiektywne odczucia mogą byc złudne.kris2629 pisze:ale prócz tego przepustnice 2.0,kolektor od foki i prawdopodobnie wałki od 2.0marrecki pisze:Moim zdaniem nic to nie da, ale możesz tak zrobić jak piszesz.
kris2629, sama obudowa jest wiekszej srednicy co za tym idzie uklad dolotowy nie posiada wiekszych przewezen az do punktu przepustnicy w twoim wypadku, sam wklad wprzeplywki przekladamy w zaleznosci o typu elektroniki bo mamy EEC IV 60 pin oraz EEC V 104 pin. Medzy tymi ukladami przeplywki roznia sie tylko pinami w wtyczce (dokladnie sygnalem wejscia i wyjscia) wiec zeby uniknac problemow doradzam zawsze przekladke samego zespolu przeplywomierza.
marrecki, daje inna charakterystyke przeplywu powietrza i jego zawirowan lecz bez zmiany samej przepustnicy bedzie to nie wykrywalne bez hamowni.
srvrserver, uklad EEC IV nie ma na ECU immobilisera, dla EEC V obejscie immo (dla mnie jest proste) jest wykonalne bo ogranicza sie do tego samego co w EEC IV, kluczyk, i odczyt dla puszki Immo ktora nie jest zintegrowana z ECU.
Od razu uprzedzam ze nie napisze jak obejsc IMMO dla obu ukladow bo nie wolno takich rzeczy pisac ze wzgledow bezpieczenstwa dla Naszych aut, co za tym idzie jesli bym napisal a czytal by to ktos z sluzb mundurowych to ja bym mial nieprzyjemnosci, wiec zostawiam ta czesc dla siebie i wiem co obchodzi sie zeby ECU dzialalo od tak, bo juz takie Escorty czy Fiesty lub mondeo po uszkodzeniu naprawialem gdzie pozniej go nie bylo po mimo ze dioda pokazywala uszkodzenie immo.
marrecki, daje inna charakterystyke przeplywu powietrza i jego zawirowan lecz bez zmiany samej przepustnicy bedzie to nie wykrywalne bez hamowni.
srvrserver, uklad EEC IV nie ma na ECU immobilisera, dla EEC V obejscie immo (dla mnie jest proste) jest wykonalne bo ogranicza sie do tego samego co w EEC IV, kluczyk, i odczyt dla puszki Immo ktora nie jest zintegrowana z ECU.
Od razu uprzedzam ze nie napisze jak obejsc IMMO dla obu ukladow bo nie wolno takich rzeczy pisac ze wzgledow bezpieczenstwa dla Naszych aut, co za tym idzie jesli bym napisal a czytal by to ktos z sluzb mundurowych to ja bym mial nieprzyjemnosci, wiec zostawiam ta czesc dla siebie i wiem co obchodzi sie zeby ECU dzialalo od tak, bo juz takie Escorty czy Fiesty lub mondeo po uszkodzeniu naprawialem gdzie pozniej go nie bylo po mimo ze dioda pokazywala uszkodzenie immo.
Ostatnio zmieniony 16 paź 2011, 22:21 przez FordOn, łącznie zmieniany 1 raz.